Juhtkiri: võidu valem

Suurim kompliment Keskerakonnale seisneb asjaolus, et möödunud valimiskampaanias konkurendid kohati kopeerisid teises sõnastuses nende sotsiaalseid lubadusi ja programmi. Mõnes mõttes võis seda pidada juba ette alla andmiseks.

Pilt: Scanpix

Juhtkiri: võidu valem

Virkko Lepassalu

Suurim kompliment Keskerakonnale seisneb asjaolus, et möödunud valimiskampaanias konkurendid kohati kopeerisid teises sõnastuses nende sotsiaalseid lubadusi ja programmi. Mõnes mõttes võis seda pidada juba ette alla andmiseks.

 Ja kohati mõjus koomiliseltki, kuidas teised erakonnad püüdsid valijatele koos iseenda ja oma parteiga maha müüa – Keskerakonda. Toetades sellega kaudselt Keskerakonna kampaaniat. Trammiteede renoveerimise järel olid Keskerakonna konkurendid langenud üleüldise trammivaimustuse küüsi ja üleüldse – me teeksime kõike nagu Keskerakond, aga veel suuremalt ja võimsamalt. Aga valija mõtles Keskerakonda valides ilmselt hoopis, et milleks koopia, kui on originaal.

Võimule pürgijate segadus väljendus ka mõnes viimases valimiste-eelses linnapeakandidaatide debatis. Teised erakonnad esinesid kampaania lõppvaatuses suhteliselt loiult, tajudes juba ilmselt enne valimisi, et mäng on mängitud.

Reformierakonna lootus riigitüüri kaotamise eest riigi pealinnas revanši saada luhtus. Reformarite mudel, et vaid nemad toovad edu ja juhivad riiki, enam ei tööta.

Keskerakonna konkurendid pole kuidagi tahtnud tunnistada ühte tõsiasja. Kõikide rahvuste rahulolu, kaasaaitamine välispoliitilisele stabiilsusele, kõikide naabritega mõistlik läbisaamine – just see on parim põhi, täitmaks põhiseaduse nõuet ehk eesti keele ja kultuuri püsimajäämist läbi aegade. Või siis lihtsalt ei huvita mitmeid erakondi enam iseseisvusmanifest ja põhiseadus?

Valimisvõidu teise põhjusena võiks välja tuua, et Keskerakond, erinevalt mitmetest konkurentidest, ei rajanud oma kampaaniat teiste mahategemisele, vaid uute ideede tutvustamisele. Valimiskampaanias tegid Keskerakonna kandidaadid valijatega ilmselt ka rohkem tööd kui tavaliselt. Üheks põhjuseks teadagi see, et varasem valijate magnet Edgar Savisaar otsustas valida oma tee. Kokkuvõtteks sai Keskerakond kui sotsiaalse poliitika kaubamärk viimatise valimiskampaania tulemusena tugevamaks. Valija tahab nimelt konkreetseid vastuseid konkreetsele küsimusele: mis minul siin elus pärast valimisi paremaks muutub?

Laadimine...Laadimine...