Patrick van der Pijl: uue ärimudeli eeldused ulatuvad fännibaasist partnerlussuheteni

Uute ärimudelite puhul tuleb arvestada mitte ainult tehnoloogia ja digitaalsete lahendustega, vaid lugematute teiste teguritega, mis ulatuvad brändi fännibaasist kuni eristuva organisatsioonikultuurini, rääkis SEB korraldatud konverentsil Innovatsioonilabor 2017 Hollandi äristrateeg ja konsultant Patrick van der Pijl, keskendudes ettekandes kõige suurema kasvupotentsiaaliga ärimudelitele.

Pilt: Scanpix
Arvamus Festival Majandus

Patrick van der Pijl: uue ärimudeli eeldused ulatuvad fännibaasist partnerlussuheteni

Uute ärimudelite puhul tuleb arvestada mitte ainult tehnoloogia ja digitaalsete lahendustega, vaid lugematute teiste teguritega, mis ulatuvad brändi fännibaasist kuni eristuva organisatsioonikultuurini, rääkis SEB korraldatud konverentsil Innovatsioonilabor 2017 Hollandi äristrateeg ja konsultant Patrick van der Pijl, keskendudes ettekandes kõige suurema kasvupotentsiaaliga ärimudelitele.

Van der Pijl tõi ettekandes esile kümme soovitust ettevõtjatele, kuidas kasvatada oma äri eksponentsiaalselt ehk mitte kümme protsenti, vaid kümme korda.

Näiteks tuleb endalt küsida, kas ettevõte lahendab paljude inimeste probleemi ning ei ole nišitoode või –teenus. Kas on olemas fännibaas, mis tõesti armastab su brändi ja reklaamivad seda sinu eest, nagu näiteks Apple’i või Tesla puhul. Kas on olemas digitaalsed kanalid ning saab pakkuda informatsioonil põhinevaid teenuseid. Van der Pijli sõnul on tähtsad erinevad tuluvood: „Airbnb ei teeni tulu mitte ainult turistidelt, vaid ka korteriomanikelt.“ Kas protsessid on skaleeritavad ning kui hästi õnnestub ettevõttel analüüsida andmeid, mis on uus valuuta. Van der Pijl rõhutas ka partnerite kaasamise tähtsust, sest kõike ei pea ise tegema – näiteks kasutab Netflix Amazoni veebiservereid – ning ülimalt oluline on tagasiside kogumine.

Lisaks Netflixi ja Zappos.com’i kogemuse tutvustamisele tõi van der Pijl ettekandes ühe näitena esile Taxify, mille platvorm ühendab „sind ja mind juhtidega. Eksponentsiaalne on siin lihtsus, millega viia kokku kliendid ja juhid,“ mainis van der Pijl.

Van der Pijli sõnul oli maailm varem palju etteaimatavam ning tänapäeval tuleb hakkama saada määramatusega, kuid probleem on selles, et üle poole inimestest ei armasta määramatust. „See tähendab paljudele kontrolli kaotamist ning määramatusega kaasneb risk ning riski peetakse halvaks.“

SEB Panga korraldatud konverents Innovatsioonilabor 2017 keskendus väikeste ja keskmise suurusega ettevõtete kiirele ja jõulisele kasvule. Üritusel jagasid ligi 220 osalejale oma kogemusi Eesti ettevõtjad ja rahvusvahelised eksperdid. Konverents Innovatsioonilabor 2017 toimus kõigis Balti riikides, kokku ligi 600 osalejaga.

Laadimine...Laadimine...