Riibe vastab: millised võimalused on Kristiines suvel välitreeningplatsidel?

Kristiine linnaosa vanem Jaanus Riibe sai kulturistilt ja EOK sportlaskomisjoni liikmelt Ott Kiivikaselt head nõu, millega jõulinnaku rajamisel peaks arvestama, et need sobiks ühtviisi nii harrastajatele kui tõsisematele tegijatele vanusest sõltumata. 

Pilt: Albert Truuväärt

Riibe vastab: millised võimalused on Kristiines suvel välitreeningplatsidel?

Jaanus Riibe, Kristiine linnaosa vanem

"Kristiine linnaosa parkidesse ja korterelamute hoovidesse on rajatud mitmele poole avalikud välitreeningsaalid, mis pakuvad linnaruumis kohta aktiivseks puhkuseks ja suhtlemiseks. Kuna käesoleval suvel veedavad paljud inimesed aega linnas, siis oleme saanud elanikelt küsimusi nii mänguväljakute kui ka välitreeningplatside võimaluste kohta," kijutab arvamusloos Kristiine linnaosa vanem Jaanus Riibe.

Regulaarne liikumine on üks tõhusamaid vahendeid, mis soodustab töö- ja argitoimetustega paremat toimetulemist. Selleks, et stimuleerida meie elanike loomingulise ja sportliku aktiivsuse kasvu, siis kirjeldan mõningad tasuta võimalused suvel spordi tegemiseks värskes õhus.

Tulevased sporditipud tulevad Kristiinest

Kristiine võiks vabalt olla Tallinna kõige sportlikum linnaosa. Meil on kaks munitsipaalspordihalli ja viis eraspordikompleksi, kus võimalik  harrastada nii judot kui tennist, teistest pallimängudest rääkimata. Siin on kaks jalgpallistaadioni ning lisaks koolide ja kõrgkoolide spordisaalid ja staadionid. Tondi maneež on aastakümneid olnud ratsasportlaste kasvulava. Audenteses õpivad noortespordi tipud ja Tallinna Ülikooli Räägu tänava õppehoones koolitatakse tulevasi kehalise kasvatuse õpetajaid. Lisaks on linnaosas kõigile avalikus kasutuses mitmed korvpalliväljakud, lauatennise lauad ja jõulinnakud

Kristiine kõige kaunimas pargis, Löwenruh`s leiavad tegevust nii väiksed kui ka suured spordisõbrad. Pargis saab sportlikult aega veeta kogu perega, liikuda mänguväljakul ja treenida treeningseadmetel. Elanike poolt oleme saanud ettepanekuid Löwenruh parki treeningseadmete juurde lisamiseks, mida oleme ka aegamööda teinud.  

Välitreeningsaalide kasutamine kasvab iga aastaga, sest see annab võimaluse tasuta kodu lähedal värskes õhus treenimiseks. Näiteks eakatele sobivamaid treeningelemente leiab Tondimõisa ja  Räägu pargist ja Kuldnoka piirkonna sisehoovides. Enamus trenažööridest on varustatud teabetahvlitega, kus on selgitused, kuidas õigesti harjutusi sooritada. Seejuures uusimad treeningseadmed asuvad aadressidel Seebi tn 34, Tedre 58, Energia 6c ja Kotka 14 sisehoovis.

Uued spordiväljakud

Seebi 34 asukohta on paigaldatud stepper, mida teatakse ka trepptrenažööri nime all, mis annab efektiivse kardiotreeningu ilma põlve-, puusa- või pahkluuvigastuste ohuta. Stepperiga treenimine sobib ideaalselt ka taastusraviks ega koorma liialt liigeseid. Stepperid simuleerivad ülimalt efektiivselt treppidest kõndimist, mis aktiveerib terve keha ning aitab sul vormida lihaseid vaid 20-minutilise treeninguga iga päev. Stepperiga treenimine on vähem koormav kui aeroobika, kuid vormib siiski suurepäraselt keha ja põletab kaloreid. Treenides stepperiga 30 minutit, põletad umbes 300 kilokalorit – see on tõhus vahend kaalu langetamiseks. Regulaarne treenimine parandab südameveresoonkonna tervist, tugevdab südant ning parandab üldist tervist.

Tedre 58 treeningplatsilt leiate multifunktsionaalse trenažööri, kõhu- ja seljalihaste treeningvahendid, rippkangid ja tasakaalupoomi.

Aadressil Energia 6c asub elliptiline trenažöör, mis on eelkõige vastupidavuse treenimiseks ja rasva põletamiseks. Elliptilised trenažöörid on ühed kõige populaarsemad treeningvahendid, kuna nende abil on korraga võimalik treenida nii üla- kui alakeha ning need sobivad igas vanuses inimestele, olenemata kehakaalust ja füüsilisest vormist. Treeningvahend „Õhuskõndija“ aitab treenida jala- ja puusalihaseid. Seade „Surfilaud“ aitab treenida puusasid, koordinatsiooni ja tasakaalu. Treenimisala on kaetud turvaaluskattega, mis aitab pehmendada põrutusi.

Kotka 14 sisehoovis on samuti unikaalne treeningkompleks, seal on ühendatud nii jalgratas, stepper kui puusakiik, mis töötavad harjutuste tegemisel trennitegija oma keharaskusega. Lisaks on olemas kõhu-ja seljalihaste trenažöör ning lõuatõmbamise kang.  

Kodulähedased ja läbimõeldud spordivõimalused

Regulaarne liikumine tugevdab keha, värskendab vaimu ning parandab stressitaluvust. Kristiines on ka kaks spordihalli, kust huvilised leiavad endale sobivaid treeninguid, seda nii jalgpalli, lauatennise, saalihoki, käsipalli kui ka näiteks ronimisspordis. Siia ritta tasub lisada ka Audentese spordiklubi, mis pakub nii lastele- kui ka täiskasvanutele sportimisvõimalusi erinevatel spordialadel, näiteks tennis, ujumine, judo, orienteerumine, korvpall, kergejõustik, viievõistlus või akrobaatika. Samuti asuvad kõikides linnaosa asumites modernsed fitnessklubid, kus on kõik vajalik mugavaks sportimiseks.

Kuna tahame pakkuda linnaosa elanikele veelgi paremaid kodulähedasi sportimisvõimalusi, et sportlik ja aktiivne eluviis oleks iga meie linnaosa elaniku argipäeva lahutamatu osa, siis koostöös oma ala parimatega on plaan arendada välja sporditaristu ja –teenused, mis seda eesmärki toetavad. Näiteks saime juunis head nõu kulturist ja EOK sportlaskomisjoni liikmelt Ott Kiivikaselt, millega jõulinnaku rajamisel peaks arvestama, et need sobiks ühtviisi nii harrastajatele kui tõsisematele tegijatele vanusest sõltumata.

Kiivikas ise hindas senised treeningväljakud rahuldavateks, aga alati saab paremini. Nüüd pakubki ta Kristiinele välja mõned loogilisemad lahendused, millega saaksime elanike spordihuvi kasvatada. Usun, et selline koostöö jätkub.

Terves kehas, terve vaim! Kutsun üles olema sellel suvel sportlikult aktiivsed, liigume rohkem vabas õhus ja kasutame ära kodu lähedal asuvaid tasuta võimalusi treenimiseks. Olgem rõõmsad ja terved!

Laadimine...Laadimine...