Ülo Vooglaid: suutmatus olukordi hinnata viib sotsiaalsete pingeteni

"Kõige tähtsam on terviklik süsteem. Vabaneda tuleb näiteks tuhinast, et digiõpe lahendab kõik probleemid. Tegelikult peaks koolitus rajanema isiksuseõppele, subjektikäsitlus meil koolides aga puudub. Inimene peaks oskama eri olukordades orienteeruda ja tegema näiteks vahet sundolukordade ja vaba tegutsemise vahel," ütles sotsiaalteadlane Ülo Vooglaid.

Pilt: Scanpix

Ülo Vooglaid: suutmatus olukordi hinnata viib sotsiaalsete pingeteni

"Kõige tähtsam on terviklik süsteem. Vabaneda tuleb näiteks tuhinast, et digiõpe lahendab kõik probleemid. Tegelikult peaks koolitus rajanema isiksuseõppele, subjektikäsitlus meil koolides aga puudub. Inimene peaks oskama eri olukordades orienteeruda ja tegema näiteks vahet sundolukordade ja vaba tegutsemise vahel," ütles sotsiaalteadlane Ülo Vooglaid.

"Ja ka situatsioonikäsitlus puudub meil koolides. Suutmatus olukordi õigesti hinnata võib viia sotsiaalsete pingete ja võõrandumiseni. Võõrandumist kui sotsiaalset nähtust meil aga tundides ei käsitleta. Kõige nõrgem lüli haridusmaastikul on praegu ülikool. Ametialast ettevalmistust see ei võimalda ning ameti-, kutseõppe ja erialaõppe valdkond on selgelt eristamata kogu haridusmaastikul. Haridus on Eesti riigi eksisteerima jäämise küsimus, ennekõike vajame ametialast kompetentsust," rääkis Vooglaid.

Laadimine...Laadimine...