VAKRA: Ühistransport olgu kõigile prii ka Tallinnas

Lennujaamas, bussijaamas ning raudteevaksalis võiks seista suurte tähtedega silt: Kallid külalised – meil on ühistransport tasuta. Roheline Tallinn.

Pilt: Scanpix

VAKRA: Ühistransport olgu kõigile prii ka Tallinnas (2)

Rainer Vakra

Lennujaamas, bussijaamas ning raudteevaksalis võiks seista suurte tähtedega silt: Kallid külalised – meil on ühistransport tasuta. Roheline Tallinn.

Juhtusin sel suvel uue trammiga lennujaama poole sõitma, kui mu silme all arenes järgmine situatsioon: turistidest pere, keskealised mees ja naine koos kahe lapsega valmistuvad Tallinnast ära lendama. Lapsed ja mees istuvad väsinult bussis ja uurivad marsruuti. Naine aga käib meeleheitliku näoga trammis edasi-tagasi, otsides kohta, kust piletit osta. Tuleb siis naine trammi esiotsast tagasi ja teatab mehele, et raha ei võetudki. Olla löödud käega ja öeldud, et sõitke niisama.


No milleks meile selline Tallinna külaliste kimbutamine ja segadusse ajamine? Minu ettepanek on, et lennujaamas, bussijaamas ning raudteevaksalis võiks olla hoopis suurte tähtedega silt: Kallid külalised – meil on ühistransport tasuta. Roheline Tallinn.


Sama probleemi ees on ka Tallinnas õppivad teiste omavalitsuste üliõpilased ning maakondadest pealinnas tööl käivad inimesed, kellele praegu kehtib kohustus sõidu eest tasuda. Ometi on praegune valitsuskoalitsioon viinud maakondlikel bussiliinidel sisse tasuta sõidu eranditult kõigile, ainsaks kohustuseks on oma sõit valideerida. Kui ülejäänud Eestis ei tehta tasuta ühistranspordi puhul inimeste ja inimeste vahel vahet, siis Tallinnas toimub kahjuks endiselt ebaõiglane lahterdamine. On saabunud aeg riigis kasutusele võetud lahendused ka pealinna tuua. Ühistransport olgu tasuta kõigile!


Tallinna arengukavad ja pikaajalised strateegiad näevad ette keskkonnasõbralikumat ja säästlikumat liiklust ning linnakorraldust. Praegu pakume tasuta ühissõidukiga sõitmist aga ainult tallinlastele. Kui soovime, et Tallinn oleks tõeliselt roheline pealinn, peame ühistransporti kasutama suunama ka turistid ja külalised. Tallinnas on lisaks bussile ka trammi- ja trolliliinide võrk ning ühistransporti investeeritakse ja arendatakse pidevalt. Kui me aga kõik turistid ja linna saabuvad tööinimesed pileteid ostma paneme, valivad paljud neist hoopis auto, mitte bussi.


Majandus- ja taristuministri väitel on lausa kolmandik liiklejaid valmis auto asemel bussiga sõitma. Ajalehe Pealinn andmetel on tasuta maakondlik bussisõit kasvatanud reisijate arvu 20% võrra. See tähendab, et inimesed saavad rohkem liikuma ja vahest jätavad nii mõnelgi korral auto kasutamata.


 Milleks me lahterdame ühistranspordi kasutajaid pealinnas? Võtkem riigist eeskuju ja tehkem nii, et tasuta ühistransport oleks pealinnas ka tegelikult tasuta. Selleks on sotsiaaldemokraadid esitanud linnavolikogule ka eelnõu, millega muudame Tallinna tasuta ühistranspordi kättesaadavaks kõigile inimestele.

2 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...