Novikov: otsime tikutulega bussijuhte graafikute tihendamiseks ja uute liinide loomiseks

Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhatuse esimees Deniss Boroditš ütles, et linnaliinide bussijuhiks tuleb tööle noori väga vähe ja juhtide keskmine vanus on praeguseks üle 50 eluaasta

Pilt: Scanpix

Novikov: otsime tikutulega bussijuhte graafikute tihendamiseks ja uute liinide loomiseks

Toimetaja: Toomas Raag

"Täna on olukord selline, et me võtaksime päevapealt tööle 200 inimest, kui neid oleks ehk tegelikult on väga palju töökäsi puudu," ütles Tallinna abilinnapea Andrei Novikov.

Novikovi sõnul on bussijuhtidest tõesti puudus nii Tallinnas kui mujal, mistõttu tegi Tallinna Linnatranspordi AS ettepaneku liiklusseaduse muudatuseks.

"Meil on kohati olukord, kus otsime tikutulega bussijuhte selleks, et saaks tihendada graafikuid ja luua uusi liine," rõhutas Novikov olukorra kriitilisust. "Esiteks palun riigil toetada seda ettepanekut ning teiseks, kui keegi otsib tööd, minge kindlasti Tallinna Linnatransporti. Täna on olukord selline, et me võtaksime päevapealt tööle 200 inimest, kui neid oleks ehk tegelikult on väga palju töökäsi puudu. Päevapealt oleks tarvis nii bussijuhte, dispetšereid kui koristajaid."

Tallinna Linnatranspordi AS-i (TLT) juhatuse esimees Deniss Boroditš soovib, et majandusministeerium algataks liiklusseaduse muudatuse, mis alandaks bussijuhi loa saamise vanusepiirangu 21. eluaastani.

"Ettepaneku mõte on kaasata noori ühistranspordi peale tööle tulema, 24-aastaselt on juba elukutse osas valikud tehtud ja veenda neid teisele tööle asuma on raske," ütles Boroditš ERR-ile.

Liiklusseadus sätestab, et 18-aastaselt võib juhtida sõiduautot, keskmise suurusega sõidukit ja mootorratast, kuid suure bussi juhtimiseks ehk D ja DE kategooria juhiluba antakse välja juhile, kes on vähemalt 24 aastane.

Boroditš nentis, et linnaliinide bussijuhiks tuleb tööle noori väga vähe ja juhtide keskmine vanus on praeguseks üle 50 eluaasta. "Probleem läheb iga aastaga hullemaks," märkis ta. Tallinna bussijuhi keskmine palk on Borodiši sõnul normaalkoormuse korral 1350 eurot. "Kui saame vanusepiirangu 21. eluaastani oleme valmis tööturul konkureerima."

Ta selgitas, et bussijuhi ameti puhul on tegemist vastutusrikka tööga, kuid vanus pole kõige olulisem. "Inimesed on erinevad. Mõni ei kihuta noorena, mõni teeb seda ka veel 35 aastaselt. See on väga individuaalne ja isikuomadused mängivad suurt rolli. Meil pole lihtsalt juhte võtta," kirjeldas Boroditš olukorda.

Majandusministeeriumis on TLT esindajad kohtumas käinud ja septembri alguseks loodavad nad teemaga edasi minna.

Laadimine...Laadimine...