1. märtsist saab politseid kutsuda vaid numbrilt 112

"Helistajate täpsem positsioneerimine on võimalik vaid hädaabinumbrile 112 valides," kirjeldas Häirekeskuse Põhja keskuse juhataja Anne-Liis Taalmann.

Pilt: Scanpix/ Foto on illustreeriv
Eesti

1. märtsist saab politseid kutsuda vaid numbrilt 112

Toimetaja: Sandra Lepik

"Helistajate täpsem positsioneerimine on võimalik vaid hädaabinumbrile 112 valides," kirjeldas Häirekeskuse Põhja keskuse juhataja Anne-Liis Taalmann.

1. märtsil 2020 suletakse seni politsei kutsumiseks kasutusel olnud vana lühinumber 110. Tallinnast ja Harjumaalt tehti möödunud aastal vanale politsei lühinumbrile hinnanguliselt pooled 20 000 kõnest.
 
Alates möödunud aasta suvest informeerib automaatteavitus helistajaid nende kõne suunamisest hädaabinumbrile 112. 1. märtsist 2020 kõnesid ei suunata ja automaatteavitus informeerib helistajat, et number on suletud ja valida tuleks 112. Politsei vana lühinumbri sulgemine lõpetab riikliku projekti ühtse hädaabiteenuse loomiseks ja selle tulemusel jääb Eestis kasutusele üks hädaabinumber 112, kust saab kutsuda appi nii politseid, päästet kui ka kiirabi. 
 
Üks oluline põhjus, miks abivajajatel tuleb eelistada juba täna numbrit 112, on kiirus. "Hädaabinumbrile 112 tehtud kõne tuleb meie süsteemi ilma suunamise ja automaatteavituseta. Teine ja veelgi olulisem põhjus on see, et helistajate täpsem positsioneerimine on võimalik vaid hädaabinumbrile 112 valides," kirjeldas Taalmann.
 
Politseid saab numbrilt 112 kutsuda juba aastast 2015 ja enamik abivajajatest on selle muudatuse juba omaks võtnud. "Häirekeskus vastab aastas miljonile hädaabikõnele. Viie aastaga on politsei vana lühinumbri valijate hulk järjekindlalt langenud. Olles alguses hinnanguliselt 30% ja tänaseks 2%. Kuigi protsentuaalselt on see Häirekeskusele tehtavast miljonist kõnest väike hulk, räägime me hinnanguliselt siiski 10-20 000 kõnest," kirjeldab Uzjukin.
 
Veendumaks, et kõik hädasolijad saavad abi, monitoorib Häirekeskus alates 1. märtsist kuni 1. märtsini 2021, kas vale numbri valinud siiski pöörduvad 112 numbrile. "Peame olema kindlad, et keegi ei jää abita ja selleks teeme endast kõik, et inimesed saaksid vajaliku abi," kinnitas keskuse juht.
 
Ühtlasi paneb Häirekeskus inimestele südamele, et üle vaadataks erinevad teavitusmaterjalid majutusasutustes ja avalikes infokanalites, kus peab olema kirjas hädaabinumber 112, mitte muud numbrid. 
"Pöörake tähelepanu, et erinevad stendid, voldikud, bülletäänid, reisi- ja matkajuhid, turismitaludes ning hotellides olevad meelespead oleks kaasajastatud," ütles Taalmann.
Laadimine...Laadimine...