Aas Saaremaa avariist: juhtunu osutab äärmuslikult probleemile, millega peame tegelema

"Karistused saab ära kanda, aga käitumise muutmiseks tuleks lisaks läbida ennetavaid ja rehabiliteerivaid programme," lisas majandus- ja taristuminister Taavi Aas, et selle aasta teisel poolel saadakse valmis kontseptsiooniga, kuidas luua Eestile veapunktisüsteem, et korduvrikkujate registrist selgitada välja need juhid, kelle liikluses edasine osalemine on võimalik vaid professionaalse nõustamis- ja rehabilitatsiooniprogrammi läbimisel. 

Pilt: Scanpix/ Foto on illustreeriv
Eesti

Aas Saaremaa avariist: juhtunu osutab äärmuslikult probleemile, millega peame tegelema (2)

Toimetaja: Sandra Lepik

"Karistused saab ära kanda, aga käitumise muutmiseks tuleks lisaks läbida ennetavaid ja rehabiliteerivaid programme," lisas majandus- ja taristuminister Taavi Aas, et selle aasta teisel poolel saadakse valmis kontseptsiooniga, kuidas luua Eestile veapunktisüsteem, et korduvrikkujate registrist selgitada välja need juhid, kelle liikluses edasine osalemine on võimalik vaid professionaalse nõustamis- ja rehabilitatsiooniprogrammi läbimisel. 

Aas kirjutas oma sotsiaalmeedia kontol, et laupäeval Saaremaal toimunud tragöödia teeb äärmiselt kurvaks. "Minu kaastunne lõhutud perekondadele. Loodan, et suudate lähedaste ringis leida hingerahu."

"Juhtunust kiirgub ebaõiglust ning osutab äärmuslikult probleemile, millega peame Eestis tegelema. Nimelt peame liikluses korduvrikkujatele suuremat tähelepanu pöörama ja eraldi suur teema on muidugi joobes juhid liikluses," selgitas Aas.

"Korduvrikkujad põhjustasid vaatluse all olnud perioodil ligi kakskümmend korda sagedamini inimkannatanuga liiklusõnnetuse, kui need, kes varem polnud liiklusalaseid süütegusid toime pannud," rääkis Aas, et liiklusõnnetuste statistika on väga murettekitav "Ka Saaremaal liiklusõnnetuse põhjustanud juht oli korduvalt eksinud ning tema liikluskäitumises paranemise märke pole aastate jooksul olnud."

Eesti õigussüsteem võimaldab korduvrikkujate karmi karistamist, kuid Aasa sõnul tundub, et see ei ole siiski piisava mõjuga. "Karistused saab ära kanda, aga käitumise muutmiseks tuleks lisaks läbida ennetavaid ja rehabiliteerivaid programme," lisas Aas, et selle aasta teisel poolel saadakse valmis kontseptsiooniga, kuidas luua Eestile veapunktisüsteem, et korduvrikkujate registrist selgitada välja need juhid, kelle liikluses edasine osalemine on võimalik vaid professionaalse nõustamis- ja rehabilitatsiooniprogrammi läbimisel. 

"Kindlasti pole uus süsteem võluvits, mis hoiab ära kõik liiklusõnnetused, kuid iga inimohver, mille suudame liikluses ära hoida, on hindamatu," lisas Aas, et mitte keegi ei peaks kunagi kogema sarnast õnnetust.

2 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...