Abilinnapead vastavad: kas Tallinnast kaovad trollibussid?

Sel korral vastavad Tallinna abilinnapead linaste küsimustele tööl läbipõlemise, Tallinna trollibusside ja mupo trahvide kohta.

Pilt: Scanpix

Abilinnapead vastavad: kas Tallinnast kaovad trollibussid?

Sel korral vastavad Tallinna abilinnapead linaste küsimustele tööl läbipõlemise, Tallinna trollibusside ja mupo trahvide kohta.

Töötan psüühiliselt kannatada saanud lastega, kellele ma siiralt kaasa tunnen ja keda südamest aidata tahan. Samas on mul tekkinud läbipõlemisoht. Kust võiksin ma ise rasketel hetkedel nõu saada?

Vastab abilinnapea Merike Martinson

Teie probleemi tuleb väga tõsiselt suhtuda. Kuna see probleem on seotud teie tööga, siis kõigepealt peate pöörduma tööandja poole ja andma talle teada, et töötajad vajavad supervisiooni. Professionaalne supervisioon on inimestega töötavatele professionaalidele mõeldud nõustamine inimeste, nende tööalaste ülesannete ja organisatsiooni paremaks koostoimimiseks. Nõustamine selgitab välja tööks vajalikud oskused ja inimlikud omadused ning tõhusad lahendused ja toimimisviisid. Samuti otsib see teid, kuidas inimesi, meeskonda ja organisatsiooni paremini jõustada ja töötaja enesearenguks paremaid võimalusi pakkuda.

Individuaalse supervisiooni puhul kohtub superviisor kliendiga ja lepib esimesel kohtumisel temaga kokku nõustamise vormi ja eesmärgi. Nõustamise eesmärk on tavaliselt kliendi tööalane areng, kuid vestlustel käsitletakse üldjuhul konkreetseid emotsionaalselt mõjuvaid juhtumeid, mis vajavad objektiivset kõrvalpilku.

Rühmasupervisiooni puhul kuuluvad nõustamisgruppi ühesuguse eriala või tasandi inimesed, kes nõustaja juhtimisel käsitlevad mõnd konkreetset probleemset juhtumit. Sellist nõustamist nimetatakse ka juhtumi supervisiooniks. Rühmatöö vormis toimub ka meeskonna supervisioon, kus pööratakse tähelepanu peamiselt kogu meeskonna ühtsele tööle.

Supervisiooni läbiviimiseks peab raha leidma tööandja. Ei usu, et ükski tööandja soovib, et tema tublid töötajad läbi põleksid ja peaksid kunagi oma probleemide lahendamiseks vajama psühholoogi või koguni psühhiaatri abi.

Mure või probleemi tekkimisel tasub kindlasti nõu küsida ka professionaalsetelt MTÜ Eluliini töötajatelt. Võimalus on helistada psühholoogilise kriisiabi telefonil 631 4300 ja emotsionaalse toe telefonil 655 8088. Seal saate oma mure ära rääkida või nõustajaga aja kokku leppida. Keskus asub kesklinnas, aadressil Pärnu mnt 9a. Täpsem info kodulehel www.eluliin.ee

 

Varem lõpetasid sõidu Õismäe trollid. Nüüd tegi oma viimase reisi troll number 9. Kas Tallinnast kaovad trollid üldse ära?

Vastab tegevlinnapea Taavi Aas

Kindlasti ei kao kõik trolliliinid ära. Endiselt jäävad sõitma neli trolliliini: nr 1 Mustamäe-Kaubamaja, nr 3 Mustamäe-Kaubamaja, nr 4 Keskuse-Balti jaam ja nr 5 Mustamäe-Balti jaam. Neil Mustamäe liinidel sõidavad uued trollid. Mõnede trolliliinide sulgemine on tingitud sellest, et senised Škoda trollid olid juba liiga vanad ja trollide kontaktliinide töökorras hoidmine on üpris kulukas. Seepärast võtsime osal trolliliinidel kasutusele hübriidbussid. Nende kasutamine on märksa mõistlikum, sest nad on mugavad, säästlikud ja saastavad keskkonda vähe. 9. trolli asemel hakkasid sõitma hübriidbussid liinil nr 72. Linlaste jaoks ei muutu sellega sisuliselt midagi. Õismäe trollide 6 ja 7 asemel sõidavad nüüd nr 42 ja 43 bussid ning enne seda asendati liinil Mustamäe-Estonia teater sõitnud troll nr 2 bussidega nr 24 ja 24A.

 

Sain paar aastat tagasi mupolt trahvi, kuna unustasin rohelise kaardi valideerimata. Nüüd jäi minu kooliealisel pojal sõidupiletina toimiv elektrooniline õpilaspilet koju, kuid mupo talle trahvi ei teinud, ainult noomis. Millest mupo trahvitegemine sõltub?

Vastab abilinnapea Kalle Klandorf

Sellest aastast on mupo võtnud uue suuna, nimelt teha võimalikult palju selgitustööd, lubada inimestel oma rikkumine heastada ja teda võimalikult vähe karistada. See kehtib ka piletikontrolli puhul – kõigepealt suunatakse valideerimata ühiskaardi omanik kaarti valideerima. Juhul, kui tal ühiskaarti pole, antakse reisijale võimalus soetada endale sõidukijuhi käest pilet. Kui inimene mõlemast heastamisvõimalusest keeldub, järgneb sellele paratamatult karistus. Kuu lõpus teeme ka kokkuvõtva statistika selle kohta, kui palju on aprillis kontrollitud ühistranspordis sõitjaid, kui paljud neist on jätnud kaardi valideerimata ja suunatud valideerima, kui palju suunatud pileteid ostma ja kui paljusid on trahviga karistatud.

Munitsipaalpolitsei ametnikule on jäetud otsustusõigus, kuidas eri olukordades käituda ja milliseid otsuseid langetada.

Laadimine...Laadimine...