Allan Remmelkoor: mere äär on igas linnas ikkagi niivõrd atraktiivne piirkond, et siin raha taha arendused ei jää

"Täna pole Tallinn merele mitte nii avatud nagu me linnakodanikena sooviksime, aga mulle tundub, et sammud, mis siin järjest astutakse, uued projektid, mis on mere äärde tekkimas või tekkinud, ideed ja visioonid, lähevad kõik õiges suunas," lausus AS Pro Kapital Grupp juhatuse liige Allan Remmelkoor.

Pilt: Scanpix

Allan Remmelkoor: mere äär on igas linnas ikkagi niivõrd atraktiivne piirkond, et siin raha taha arendused ei jää

"Täna pole Tallinn merele mitte nii avatud nagu me linnakodanikena sooviksime, aga mulle tundub, et sammud, mis siin järjest astutakse, uued projektid, mis on mere äärde tekkimas või tekkinud, ideed ja visioonid, lähevad kõik õiges suunas," lausus AS Pro Kapital Grupp juhatuse liige Allan Remmelkoor.

Remmelkoor nentis Tallinna TV uudistesaates "Täna+", et samas midagi muuta või ette võtta, et linn oleks veelgi rohkem näoga mere poole avatud, vaja ei ole. "Ega siin mingisugust Ameerikat avastada ka väga palju pole. Tuleb soodustada neid projekte ja ettevõtteid, kellel on mere ääres arenduspotentsiaal olemas, kes sinna soovivad rajada kas uusi elamuid või kontoripindu. Linna mereäär oleks kindlasti üksluine, kui see koosneks ainult suurtest kortermajade massiividest. Kindlasti peaks mere ääres olema ka ühiskondlikke funktsioone, sest ega teiste õue alla ja kortermajade vahele ei soovigi nii väga jalutama minna. Seal peaks olema siiski midagi sellist, mida saab nautida või millest saad osa, ka kellelegi külla minemata. AS Pro Kapital Grupp kinnistu ehk Kalaranna 1 kinnistu detailplaneering vältas enam kui 16 aastat. Eelmisel aastal detailplaneering kehtestati, tänavu veebruaris sai läbi ka arhitektuurikonkurss ning Kadarik ja Tüür võidutöö „Kesk -Küla“ sai premeeritud ja täna käib meil ikkagi töö selle nimel, et järgmisel aastal saaks hakata Kalarannas ehitama. Avalik promenaad katab kogu kaldapealse kuni Patarei vanglani välja."

Remmelkoori hinnangul peaksid mere ääres päris kindlasti olema kohvikud, kauplused, butiigid ja meelelahutuskohad. "Ainult nii saab luua põhjused inimestel mere ääres jalutamiseks, üksinda, kahekesi või perega ajaveetmiseks. Mahamaetud ei ole ka Tallinna linnavalitsuse uue hoone rajamine Kultuurikatla ja Linnahalli vahele. Sellist laadi objektid elavdaksid Tallinna mereäärt kindlasti. Siin peaks meil kõigil, ka arendajatel, olema ambitsioonikust ja julgust teha ja luua midagi ägedat, mis ikkagi meie linnaruumi kaunistaks ja teeks Tallinna mõnusamaks linnaks. Mere äär on igas linnas ikkagi niivõrd atraktiivne piirkond, et raha taha siin arendused ei jää. Pigem peaks tagama seda, et arendused oleksid mõistlikud. Ma ei pooldaks väga seda kui mereäär väga suurte ehitusmahtudega täis ehitataks. Tänagi ei ole Admiraliteedi basseini majade vahelt enam väga hästi näha, ometi on seal tänaseks ainult osa mahust realiseeritud. Nii et, meri peaks paistma linlasele mitte nüüd päris nii, et oled vahetult varbaid pidi vees, vaid ka siis, kui sõidad mereäärseid tänavaid mööda. Mere fronti väga tiheda hoonestusega täis lükkida ei oleks hea mõte. Pean heaks trendiks kesklinna ja mere äärde üha rohkema elu toomist. Sinna ostavad sageli korteri inimesed, kes ei kasuta autosid. Sellega ei koorma me oma tänavaid. Valglinnastumine, mis on olnud viimastel aastatel üsna massiline, koormab ju infrastruktuuri oluliselt rohkem kui inimesed, kes elavad südalinnas ja mere ääres ning tihtipeale autot võib olla üldse ei kasuta."

Vähesed Euroopa pealinnad saavad uhkustada mereäärega. Tallinn on üks neist, kuid nõukogude aegse pärandi tõttu pole veel täielikult suudetud avad mereäärt linnaelanikele ja külalistele. Tallinnal on merepiiri enam kui 40 kilomeetrit.

Laadimine...Laadimine...