Anastassia Kovalenko läheb püüdma poodiumikohta

"Ringrajas pole siiamaani tehtud naistele eraldi klassi," rääkis Tallinna linnavolikogu liige ja motosportlane Anastassia Kovalenko. "Pea iga etapp on umbes 20 meessõitjat minust tahapoole jäänud. Kindlasti sooviksin tulevikus olla ka meeste arvestuses vähemalt esikümne seas, sest minu sihiks on jõuda MM sarja, kus eraldi naiste arvestust pole."

Pilt: Erakogu

Anastassia Kovalenko läheb püüdma poodiumikohta

Kirill Klaus

"Ringrajas pole siiamaani tehtud naistele eraldi klassi," rääkis Tallinna linnavolikogu liige ja motosportlane Anastassia Kovalenko. "Pea iga etapp on umbes 20 meessõitjat minust tahapoole jäänud. Kindlasti sooviksin tulevikus olla ka meeste arvestuses vähemalt esikümne seas, sest minu sihiks on jõuda MM sarja, kus eraldi naiste arvestust pole."

Suvel, kui Tallinna Linnavolikogu läks puhkusele, pani Anastassia Kovalenko mootorrattariided selga ja alustas oma ringrajahooaega. Oktoobris on Kovalenkol veel ees viimane etapp Yamaha R3 karikasarjas, mis toimub Itaalias Misano rajal. 

Paistab, et suvi möödus sul ikka päris kiiresti.

Jah, püüdsin kõik need päevad, mil vihma ei sadanud, olla rajal ja teha trenni. Sellel aastal vedas meil suvega eriti, seetõttu vabu päevi peaaegu polnudki. 

Ehk siis kõik need palavad päevad, kui ülejäänud päevitasid, olid sa võistlusvormis ja kiivriga?

Eesti ringrajasõitja jaoks on see just õnn, mitte karistus. Üldiselt on Eestis ringrajal sõitmise hooaeg väga lühike. Näiteks eelmisel aastal oli veel mais väga külm ning juulis ja augustis olid tugevad vihmad, mistõttu sai maksimaalselt vaid kolm kuud Eestis sõidutrenni teha. Samal ajal saavad mu konkurendid Hispaaniast ja Itaaliast sõita aasta läbi.  

 

Kuidas su treeningud lähevad?

Eestis on ainult üks suur ringrada, kus treenida – Auto24ring, mis asub Pärnus. Kuid ma käin väiksema mootorrattaga lisaks palju kardiradadel treenimas, kõige rohkem just Aravete kardirajal. Väikesel rajal saab harjutada samu elemente, mida sa ka suurel rajal teed. Näiteks minu üks nõrgematest kohtadest on pidurdamine ja kurvi sisenemine. Väikesel rajal saan kombata piire ja proovida erinevat tehnikat, mida hiljem siis kohaldan suurele rajale ja suuremale mootorrattale. Iga trenn püüan alati ennast ületada, sest ainult nii saan kiiremaks. Muidugi tahaksin talvel treenida Hispaanias koos kiirete sõitjatega, õppida nende pealt tehnikat ning areneda koos nendega. Hetkel otsin selleks rohkem sponsoreid ja võimalusi. 

Millised olulised võistlused sind ees ootavad?

14. oktoobril toimuv etapp Misano rajal on väga oluline, sest sellest sõltub, mis positsioonil ma hooaja lõpetan. Hetkel hoian ma naiste arvestuses neljandat kohta ning kui tulen võistlusel esikolmikusse, on mul võimalus punktidega tõusta kolmandale positsioonile hooaja arvestuses. Kahjuks on mul keeruline võistelda hooaja esimese või teise koha pärast, kuna hooaja alguses jäi mul paar etappi vahele, sest mul oli keeruline leida sponsoreid. Praeguseks on minu selle hooaja toetajateks tulnud Alexela, OlyBet ja Porsche. Kindlasti lähen võistlustele andma endast parimat ja loodan, et suudan teha hooaja parima sõidu. 

Kas sinu klassis võistlevad mehed ja naised koos?

Jah, ringrajas pole siiamaani tehtud naistele eraldi klassi. Stardis on umbes 40 sõitjat, kellest enamus on muidugi mehed. Õnneks on naistele tehtud eraldi arvestus selles klassis, mis annab naissõitjatele lisamotivatsiooni. Minu jaoks on muidugi oluline ka minu sooritus meeste arvestuses. Kuigi see hooaeg on tase antud sarjas palju tõusnud, siis on pea iga etapp umbes 20 meessõitjat minust tahapoole jäänud. Kindlasti sooviksin tulevikus olla ka meeste arvestuses vähemalt esikümne seas, sest minu sihiks on jõuda MM sarja, kus eraldi naiste arvestust pole. 

Kui aasta tagasi tegid sa väga hea tulemuse kohalike valimistel, kas ei tulnud mõttesse ringrajakarjääri lõpetada?

Kindlasti mitte. Ringrada on viimastel aastatel mänginud väga suurt rolli minu elus ning olen alati arvanud, et inimene peab end teostama erinevates valdkondades. Pealegi on ringrajahooaeg suvel, kui poliitiline hooaeg pisut puhkab. Sport annab mulle alati motivatsiooni olla parem ja tugevam, mis omakorda väljendub ka muudes eluvaldkondades. Pole kellegi jaoks saladus, et sport distsiplineerib. Ringrada aitab lisaks kõigele mul ületada ka hirme. 

Poliitiline hooaeg hakkab vaikselt pöördeid koguma. Kas see tekitab sinus samasugust elevust nagu ringrada?

Kindlasti, aga kahjuks mitte alati positiivses mõttes. Erakonnad on vaikselt alustanud oma Riigikogu valimiskampaaniaga ning aina rohkem on meedias näha absurdseid lubadusi ning sõnavõtte. Näiteks on Reformierakond juba miljardi euro eest lisakulusid välja lubanud ja selle kõige katteallikaks on neil muidugi maksulangetused ja sotsiaalmaksu kaotamine.

Minu hinnangul peame riigina minema sidusama ühiskonna ehitamisel mõistlikult edasi, kuid vastutustundetud valimisloosungid töötavad vastupidiselt, ainult süvendades umbusku ja pahameelt. Brutaalse populismi tõus on ootuspärane, ootamatu on aga liberaalse Reformierakonna suutmatus selles põhiväärtuste küsimuses selget seisukohta võtta. Pettunud inimeste muredele ja hirmudele tuleb muidugi vastata reaalsete lahendustega, aga see ei saa tulla demokraatlikest vabadustest loobumise hinnaga.

Laadimine...Laadimine...