ANTOV: Reidi ristmike kitsam variant tähendaks ummikuid

"Reidi tee ristmike kitsam variant tähendaks tipptundidel liikluse 20-30-protsendilist ülekoormust," nentis  tehnikaülikooli professor Dago Antov, kes esitles avalikkusele oma liiklusanalüüsi. "Uuring tõi välja, et kesklinna tekiks ummikuid juurde."

ANTOV: Reidi ristmike kitsam variant tähendaks ummikuid

Vesta Reest

"Reidi tee ristmike kitsam variant tähendaks tipptundidel liikluse 20-30-protsendilist ülekoormust," nentis  tehnikaülikooli professor Dago Antov, kes esitles avalikkusele oma liiklusanalüüsi. "Uuring tõi välja, et kesklinna tekiks ummikuid juurde."

TalTechi mehhaanika ja tööstustehnika instituudi professori  Dago Antovi sõnul tuleb arvestada ka sellega, et Reidi tee puhul ei kõnele me üksnes tavapärasest liiklusvoost, vaid tee luuakse selleks, et Vanasadama liiklus oleks sujuv. Sadamast võib lühikese aja jooksul lisanduda liiklusesse paarsada veokit.

Pikenevad ooteajad

"Kitsamas versioonis oleks oht, et ehitame ristmikud, aga liiklusolud  paremaks ei lähe," hoiatas professor Antov. "Jõudsime järeldusele, et kui me läheksime edasi nn kitsama, 3+3 realiste ristmike variandiga, tekiks eelkõige tipptundidel ja suurema koormusega liiklussuundades liikluse ummistumise oht. Liikluse ülekoormus sellel suhteliselt lühikesel, 200-meetrisel lõigul ulatuks 3+3 realise ristmiku variandi puhul 20-30 protsendini liiklusvoost, mis tipptunnil ühe fooritsükliga ristmikku ei läbi ja peab jääma ootama järgmist fooritakti."

"Selle tulemusena pikenevad ooteajad märgatavalt ja tekib oht, et lühikesel lõigul asuvad ristmikud hakkavad üksteise toimimist segama," rääkis Antov. "Laiema variandi ehk 4+4 ristmike puhul on ummistumise tõenäosus üsna nullilähedane."

Professor Antovil paluti teha liiklustehniline võrdlus, mis puudutas suhteliselt kitsast lõiku, kolme ristmikku. Tema sõnul pole korrektne rääkida Reidi tee kitsamast ja laiemast variandist, sest tehtud analüüs ja arvutused puudutavad mitte Reidi teed tervikuna, vaid üksnes kolme lähestikku paiknevat ristmikku.

"Üks neist on Reidi tee ja Narva maantee ristmik, mida praegu füüsiliselt veel ei eksisteeri," selgitas Antov. "Teine sõlmpunkt on reguleeritud jalakäijate ülekäik Russalka ja Kadrioru pargi vahel ja kolmas see, mida tunneme Russalka ristmikuna – Pirita tee ja Narva maantee ühendus."

Linn väldib ummikuid

Linnapea Mihhail Kõlvart ütles pressikonverentsil, et linnavalitsus pole veel teinud otsust, kumba varianti eelistada, ent lisas samas, et laiem Reidi tee oleks kasulik. "Peame vabandama inimeste ja kodanikuühenduste ees, kui linnavalitsus peaks otsustama Reidi tee esialgse ehitusprojekti kasuks ning ehitama laiema tee," ütles Kõlvart. "Linnavalitsus teeb sellise otsuse, mis väldiks ummikuid ja tagaks sujuvama liikluse."

Kõlvart ütles, et ta kohtub järgmisel nädalal rühmitusega Merelinna Kaitseks, kellega Tallinna linn sõlmis mullu kokkuleppe vähemate sõiduradadega Reidi tee ehitamiseks.

"Püüan neile selgitada, milline on linna seisukoht. Linna otsus peab olema mõistlik, mitte emotsionaalne. Peame vabandama, et teine (koos rühmitusega allkirjastatud – toim) versioon ei olnud piisavalt läbi mõeldud."

Linnapea sõnul peab langetatav otsus tulema igati mõistlik. Ta ise peab mõistlikumaks Reidi tee esialgset ehitusprojekti, mis nägi ette rohkem sõiduradu Kadrioru ja Russalka piirkonnas, sest nii saaks vältida ummikuid ning kahju keskkonnale oleks väiksem.
"Igal aastal lisandub Tallinna liiklusse umbes viis protsenti sõidukeid," tõdes Kõlvart. "Reidi tee peab aitama vähendada liikluskoormust kesklinnas, eelkõige transiitliikluse osas."

Uurimise all oli kolm Reidi tee ristmikku

Lühikesel lõigul asuvad ristmikud hakkaks kitsama tee puhul üksteist segama.

Dago Antovi analüüs ja arvutused puudutavad kolme lähestikku paiknevat ristmikku. Professori sõnul on üks neist Reidi tee ja Narva mnt ristmik, mida praegu veel ei eksisteeri. Teine sõlmpunkt on reguleeritud jalakäijate ülekäik Russalka ja Kadri-oru pargi vahel ja kolmas see, mida tunneme Russalka ristmikuna – Pirita tee ja Narva mnt ühendus.

"Liikluse ülekoormus sellel suhteliselt lühikesel, 200-meetrisel lõigul ulatuks 3+3 realise ristmiku variandi puhul umbes 20-30 protsendini liiklusvoost, mis tipptunnil ei läbi ristmikku ühe fooritsükliga ja peab jääma ootama järgmist fooritakti," selgitas Antov. "Selle tulemusena pikenevad ooteajad märgatavalt ja on oht, et lühikesel lõigul asuvad ristmikud hakkavad üksteise toimimist segama. Laiema variandi ehk 4+4 ristmike puhul on ummistumise tõenäosus nullilähedane."

 Reidi tee ehitus piduliste rongkäiku ei sega

 4.-7. juulini toimuv XXVII laulu- ja XX tantsupidu "Minu arm" toob liiklusesse muudatusi.

Pidustused haaravad endaga kaasa Tallinna linna alates Kassisaba asumist kuni Kadrioruni ning piduliste ja pealtvaatajate turvalisuse tagamiseks korraldatakse peonädalal nende piirkondade liiklus ümber.

Tänu sellele, et Reidi tee ehitusel on Russalka ristmikul avatud kummaski suunas kaks sõidurada, saavad laulu- ja tantsupeo osalised pidulikus rongkäigus Vabaduse väljakult lauluväljakuni kulgeda.

Liiklus on piiratud, kuni kümned tuhanded jalakäijad ümbruskonna tänavatel ja sõiduteedel kontsertidele kogunevad,  samuti siis, kui rahvas pärast kontserte paari tunni jooksul tagasi kesklinna liigub.

Liikluskorralduse muudatused 1.-5. juulini puudutavad peamiselt Kalevi staadioni lähistel Püssirohu, Herne, Staadioni, Võistluse ja Juhkentali tänavat. Sõidukiiruseks on seal  30 km/h. Seoses tantsupeo etendusega suletakse Juhkentali t 4. juulil kella 13-23 ja 5. juulil kella 9-23. Liikluskorralduse muudatused 1.-7. juulini puudutavad peamiselt Joa, Pirita, Vana-Pirita, Kuristiku, Oja t ja Narva mnt ning parkimist.

Seoses 6. juuli rongkäigu ja selle ettevalmistustega muudetakse liikluskorraldust ja sõidukite parkimise korda 5. juuli õhtust 6. juuli õhtuni Tõnismäel, Hariduse, Wismari, Roosikrantsi t ning Falgi teel. Samuti tänavatel, mis jäävad Kassisaba asumi Luise ja Endla t linna poole, läbi Vabaduse väljaku ja Narva mnt kuni lauluväljaku Mereväravani.

Seoses muudatustega liikluskorralduses tiheneb ühistranspordi sõidugraafik 4.-7. juulini nii kesklinnast Piritale lauluväljakule suunduvatel kui ka sealt tagasi sõitvatel linnaliinidel. Peo nädalavahetuseks avatakse kesklinna ja lauluväljaku vahel busside ajutine ringliin ning pikendatakse Kadrioru 3. trammiliini  väljumisaegu.

Täpsem info pidustustega kaasnevate suurimate liiklusmuudatuste kohta Ühisteenuste kodulehel www.parkimine.ee ja Facebooki-lehel https://www.facebook.com/yhisteenused/ ning Eesti Laulu- ja Tantsupeo SA kodulehel www.laulupidu.ee

Laadimine...Laadimine...