Boroditš: mängud töötajate palkade ümber tuleb lõpetada

Tallinna Linnatranspordi AS soovitab sotsiaaldemokraatidest Tallinna Linnavolikogu saadikutel lõpetada spekulatsioonid bussi-ja trammijuhtide palkade teemal ning lasta ettevõttel täita ametiühinguga sõlmitud kollektiivlepingus sätestatud palgatõusu tingimusi. "Inimeste palgaootustega ei tohi mängida. TLT AS leppis ametiühinguga kokku nii palgatõusu suuruse kui ka perioodi, mille jooksul uued töötasud ettevõttes kehtestatakse, ning peab oma lubadustest kinni," sõnas linnatranspordi juht Deniss Boroditš.

Pilt: Albert Truuväärt

Boroditš: mängud töötajate palkade ümber tuleb lõpetada

Toimetaja: Moonika Tuul

Tallinna Linnatranspordi AS soovitab sotsiaaldemokraatidest Tallinna Linnavolikogu saadikutel lõpetada spekulatsioonid bussi-ja trammijuhtide palkade teemal ning lasta ettevõttel täita ametiühinguga sõlmitud kollektiivlepingus sätestatud palgatõusu tingimusi. "Inimeste palgaootustega ei tohi mängida. TLT AS leppis ametiühinguga kokku nii palgatõusu suuruse kui ka perioodi, mille jooksul uued töötasud ettevõttes kehtestatakse, ning peab oma lubadustest kinni," sõnas linnatranspordi juht Deniss Boroditš.

Muudatusettepanekust Tallinna Linnavolikogu määruse eelnõule "Tallinna linna 2018. aasta lisaeelarve" võib lugeda, et ühistransporditöötajate esimese etapi palgatõusuks ette nähtud vahendeid soovitakse poole võrra kärpida.

TLT ASi juhatuse esimehe Deniss Boroditši sõnul püütakse avalikkust eksitada, tehes ühelt poolt volikogule ettepaneku vähendada bussi-ja trammijuhtide palgatõusuks mõeldud vahendeid, teisalt aga nõutakse Anto Liivati suu läbi kiiremat palgakasvu. "Inimeste palgaootustega ei tohi mängida. TLT AS leppis ametiühinguga kokku nii palgatõusu suuruse kui ka perioodi, mille jooksul uued töötasud ettevõttes kehtestatakse, ning peab oma lubadustest kinni."

"9% palgatõus puudutab ca 1200 bussi- ja trammijuhti, kes on oma tasu ausa tööga välja teeninud. Praegune palk ei meelita inimesi bussi- ja trammijuhina tööle. TLT ASis planeeritud palgatõus on mõeldud kroonilise tööjõudefitsiidi leevendamiseks ning bussijuhi ameti populaariseerimiseks noorte hulgas. Rääkides 3% palgatõusust ning ettevõtte eelmise aasta 28 miljoni eurosest kasumist, moonutatakse fakte. Meie planeeritud kaheetapiline palgatõus moodustab kokku 9% senisest töötasust, ettevõtte kasum on kujunenud aga investeeringutest trammi infrastruktuuri arendamisse ja veeremi renoveerimisse. Ei saa pidada õigeks, kui hakkame palku tõstma ühistranspordi parendamiseks mõeldud eraldiste arvelt, nagu meile soovitatakse,“ selgitas Boroditš.

Nii Tallinna Linnavalitsus kui TLT AS on seisukohal et palgaküsimus ei saa tõusta poliitilise debati teemaks.

Laadimine...Laadimine...