Boroditš: rünnakuteravik on just nende inimeste vastu, kes lõikavad ära võimaluse ettevõttes susserdada

"Esmaspäeval andsin intervjuu Ekspressi ajakirjanikule Sulev Vedlerile, kellele „heatahtlikud sõbrad“ olid tilgutanud komprat TLTs toimuva suhtes. Kuna intervjuu sisaldab mitmel tasandil olulist informatsiooni ning kõik räägitust vaevalt et ajalehte jõuab, toon selle sisu blogis ära," kirjutab Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige Deniss Boroditš.

Pilt: Mats Õun

Boroditš: rünnakuteravik on just nende inimeste vastu, kes lõikavad ära võimaluse ettevõttes susserdada (1)

Toimetaja: Toomas Raag

"Esmaspäeval andsin intervjuu Ekspressi ajakirjanikule Sulev Vedlerile, kellele „heatahtlikud sõbrad“ olid tilgutanud komprat TLTs toimuva suhtes. Kuna intervjuu sisaldab mitmel tasandil olulist informatsiooni ning kõik räägitust vaevalt et ajalehte jõuab, toon selle sisu blogis ära," kirjutab Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige Deniss Boroditš.

Avaldame Boroditši blogi https://denissborodits.blogspot.com/ postituse:

"Vastasin küsimustele ausalt, sest mul pole midagi varjata, ent kuidas see artiklis hakkab välja nägema, on juba teine asi. Eks lugejal ole võimalus Ekspressi artiklit ja minu blogis toodud intervjuud kõrvutades meie ajakirjanduse objektiivsust hinnata.
Rääksime paljust, alates suurtest rahvusvahelistest hangetest ja lõpetades minu abikaasa sugupuuga, mille vastu ajakirjanik elavat huvi tundis. Vedler oli nõus, et vestluse selguse mõttes salvestan. Avatus ja läbipaistev asjaajamine on mul veres.
Kirjapilt järgib võimalikult täpselt vestluse käiku ja stiili. Tegin vaid ühe kärpe, kui teema puudutas kaht meie töötajat väga isiklikust ja eraelulisest aspektist.
 
Sulev Vedler: Minuga võttis ühendust kolleeg ühest teisest toimetusest ja palus ära kuulata ühe jutu. Ma ei ole kunagi sellest ettevõttest kirjutanud ja meie oleme sinuga ka ainult paar korda kokku saanud teistel teemadel.
Mina: Kui sind huvitab TLT teema, võin rääkida, kust alustasime. Et mõista mingeid tegevusi, tuleb aru saada nende ajalisest taustast ja mis asjaoludel need toimusid. Kui on soov käsitleda teemat objektiivselt.
Vedler: No aga räägime, ma kuulan.
Mina: Mis teema sind huvitab?
Vedler: OK. Ma räägin siis, mida ma kuulsin. Mis need tüübid siis ütlesid – tuli Boroditš, tõi oma kaks sõpra kaasa. Sellest on kirjutanud ka Postimees juba aasta tagasi. Mulle tundub, et loogiline – kui mõnda inimest usaldad, siis võtad ta kaasa.
Mina: Meeskonda võtad inimesi, kellele saad olla kindel. Ma ei võta inimest sõpruse pärast, sest see oleks jalga tulistamine. Ma tahan enda kõrvale inimesi, keda saab usaldada ja kes tulevad ülesannetega toime, kes on professionaalid. Rääkida sõpradest on meelevaldne tõlgendus. Kui kellelgi on etteheiteid, siis räägime neist.
Vedler: On tekkinud probleem varuosadega, mis on ostetud Rootsist. Ma nägin ka mingeid pabereid, aga ausalt öeldes olid need jube segased. Hiljem lugesin Postimehest, et asi on vähe tõsisem ja nõukogu esimees on teinud avalduse politseile.
Mina: Sain aru, millest jutt. Aasta alguses selgus, et kümmekonnal bussil on vaja vahetada lõõtsalaagrid. Uus osa maksab 12-14 000 eurot tükk, kasutatud 1,5-2,3 tuhat. Teha bussidele, mida plaanitakse lähiaastatel maha kanda, investeering, mis ületab bussi turuväärtust, pole mõistlik. Hakkasime otsima alternatiive, milleks ongi lammutatud bussidelt saadud varuosade ostmine.
Eestis kasutatakse lõõtsaga busse väga vähestes kohtades. Lisaks meile veel mõned Pärnus. Seega Eestist kasutatud varuosi ei leia, siin tekib turutõrge. Kasutatud osi tuuakse suurtest lammutuskodadest, millest üks asub Rootsis.
Vaatasime lähima võimaluse osi hankida, tehes eelnevalt ka vastavad turu-uuringud. Selgus, et kümnele lõõtsale ei suuda ükski Eesti ettevõtte osi pakkuda, või siis vahendatakse saksa ja rootsi lammutuskodasid. Meie delegatsioon suundus Rootsi ja leidsime, et seal on võimalik meile vajalikke laagreid hinnaga 1,5-2,3 tuhat eurot osta. See on asja taust.
Vedler: Siiamaani tundub mõistlik.
Mina: Küsimus tekkis selles, kuidas tehing oli vormistatud. Et veok täis saada, lisati soodsa hinnaga rehve ja busside küljeplekke. Diagnostikud võtsid veel lisaks asju. Otsustasime, et igatahes on mõistlik ka muud võtta. Kui 10mm protektoriga rehvi saab 80 euroga, on see hea ost.
Minu juurde tuli sisekontrolör ja ütles, et tuleks täpsemalt vaadata, mis asjaoludel need tehingud toimusid ja kuidas on osad meil arvele võetud. Toetasin seda mõtet. Me soovime, et ettevõttes ei tekiks mingeid jamasid ja meid ei seostataks korruptsiooniga.
Algatati juurdlus. Esialgses dokumendis, mis läks ka politseisse, oli kahtlus, et rikutud on riigihangete seadust. Eraldi tuli ka selgitada, kas ettevõttele on tekitatud kahju.
Kuna suhtun sellistesse kahtlustesse väga tõsiselt, palusin sisekontrolli osakonna juhatajal teha asjad selgeks ja viia juurdlus lõpule.
Kahe nädalaga vormistati lõppraport, mis kinnitas, et vahemikus veebruar-august on varuosad ostetud õiglase hinnaga ning vastavad turuhinnale. Selle selgitamiseks võeti uurimise käigus alternatiivsed pakkumised. Menetleti ka seda, kas oli mõistlik osta kasutatud osi, või oleks tulnud soetada uusi. Tuvastati, et Eestis on sarnaste asjade hankimisel turutõrge. Selgitati, et soetatud osad on turuhindadest odavamad. Kontrolliti, et varuosad on olemas kas laos, või siis juba paigaldatud bussidele. Ei tuvastatud tahtlikke rikkumisi või tegutsemist omakasu eesmärgil.
Miks see on oluline? TLT on ostnud Rootsist ka varem varuosi, aga mitte otse. Ostud sooritati endise töötaja firma kaudu.
Vedler: Vingi kaudu?
Mina: Jah. Ta pani 20-30% vahele ja müüs seejärel osad meile. Nüüd ostame otse ilma vahendajata.
Tegime ka õigusliku hinnangu, mis leiab, et pole rikutud riigihangete seadusest tulenevaid nõudeid. Kuna nõukogu soovitas meid, lähtudes minevikus toimunud jamadest, võtta väliskonsultant, siis andsime oma järeldused ka väliskonsultandile auditeerida, kes ütleb, et sisejuurdluse aruanne kajastab objektiivselt juurdluse käigus kogutud tõendeid.
Tõsi küll, probleemiks on see, et ettevõttes puudus kasutatud varuosade arvelevõtmise kord. Seda pole kunagi olnud. Nüüd on see valdkond reguleeritud. Me võtame ka oma lammutatud bussidelt saadud varuosad arvele. Me võtame need lattu ja anname sealt välja.
Meid konsulteeris ka Garri Ginter Soraineni büroost. Ka tema ei tuvastanud rikkumisi.
Miks siis politseisse minek? Kõigepealt selleks, et need kodanikud, kes käisid sinu juures, käisid paljastamas väga paljudes kohtades ja info sellest hakkas levima. Et neile juttudele objektiivselt hinnang anda, leidis ettevõtte nõukogu, et otstarbekas on anda kahtlused lahendada politseile.
Vedler: Avaldus läks Klandorfi allkirjaga.
Mina: Jah. Oluline on ka üldpilt. Võrreldes eelmise aasta 8 kuuga, kui olid veel vanad ajad, on sellel aastal kaheksa kuuga kulunud varuosadele 30% vähem vahendeid. Rahas on see 740 tuhat eurot.
See tõestab, et meie tegevus on kandnud vilja. Me liigume õiges suunas.
Nähtavasti läheb TLT-s toimuv paljudele korda, sest me oleme kärpinud mitmeid toiduahelaid. Selleks, et taolisi asju ei saaks juhtuda, töötasime Eestis esimestena välja dünaamilisel riigihankel põhineva süsteemi. Kõik varuosad me ostame elektroonilise keskkonna kaudu. See on Eestis ainulaadne. Vanasti käis asi nii, et varustaja, kes enam meil ei tööta… Muuseas see on ka üks põhjuseid, miks mõnele uuendused ei meeldi, kuna olen peamajas 80% kontori töötajatest vahetanud. Niisiis, kui vanasti võeti telefon ja helistati suvalisele kauplejale ja telliti osad, siis nüüd esitatakse päring automaatselt kõigile meie partneritele. Tänaseks saab meie programmist ostutellimuse 59 partnerit, kelle pakkumistest kasutame parimat.
Vedler: Mulle on teada, et Tarmo Lai käis Rootsis kaasas. Ta on sisekontrolli juht.
Mina: Täpselt.
Vedler: Kas nagu absurdne pole, et sisekontrolli inimene on kaasas ja siis algab mingi jama?
Mina: Ta läks Rootsi, kuna kahtlustasime, et selle ettevõttega võivad seonduda probleemid. Meie partnerite osas annab hinnangu sisekontrolli teenistus. Uuriti tausta ja ettevõtte läbipaistvust.
Vedler: Ja nüüd väidab seesama osakond, et …
Mina: Ei, kahtlustustega tegeles teine inimene, kes viis sisejuurdluse lõpuni.
Vedler: Kas Lai ise seda ei teinud?
Mina: Seda tegi tema osakond aga mitte otseselt tema.
Vedler: Rootsi firma esindajad on vennad Pankratovid. Kas nad on Eestist?
Mina: Mõned inimesed selles firmas olevat Eestiga seotud. Kas nemad on, pole minu jaoks oluline.
Vedler: Noh, vahet pole. Mis ma veel kuulsin. Need on asjad mis tegelikult inimesi huvitavad.
Mina: Kas see, millest rääkisime, ei huvita inimesi? Minu meelest peaks huvitama, kui ettevõte on saavutanud aastaga käegakatsutavalt paremad tulemused kokkuhoius, mis on reaalne näitaja.
Vedler: On, on… Ma ei teadnud, et siin on pea 2000 inimest. Jumalast suur ettevõte! Väga suur ettevõte! Ma olen imestanud, et te teenite 13 milli kasumit. Ma olin selle üle ka niimoodi väga imestunud.
Mina: Kasumi teenimine on tinglik. See raha on maapealses taristus.
Vedler: Ei no ma lihtsalt hakkasin vaatama, kurat, et meil on tasuta ühistransport aga… Väga soliidsed tulemused! Ongi suur ettevõte.
Mina: Me võime siin rääkida, aga võin mürki võtta, et mingeid kuritarvidusi pole. Et asi oleks klaar teeme koostööd õiguskaitseorganitega. Ma olen seda pooldanud algusest peale. Meie töötajatele on keskkriminaalpolitsei teinud vastavad koolitused. Miks me läksime politseisse? Tahame anda signaali avalikkusele, et siin ettevõttes pole kuritegelik käitumine tolereeritud. Juhul kui tekib väikseimgi kahtlus, suhtleme politseiga. Nii nagu tegime Moorasti suhtes kuriteoteate ja hetkel on asi algatatud ja juba kohtus. Samuti Vingi vastu esitasime tsiviilhagi 1,9 miljonile. Juba tänu sellele tekitasime endale täiendavalt „sõpru“. Vaatame, 5. novembrini on aega kokkuleppemenetluse sõlminiseks.
Vedler: Kas selle (Rootsi asja) kohta on menetlus alustatud?
Mina: Kuriteo teade läks. Mina ise ei usu, et seal midagi on. Meie poolt on asi läbi töötatud, aga soovime kõik kahtlustused maha võtta. Meil ettevõttes pole priviligeeritud inimesi. Olgu see juhatuse liige või keegi teine, kui on kahtlust arvata, et ettevõttele on tekitatud kahju või rikutud seadust, siis minu jaoks pole puutumatut isikut.
Vedler: Mida ma veel nendelt tüüpidelt kuulsin, et reisimine on väga popp. See on see, mis läheb inimestele korda. Miks sa käisid Hiinas näiteks? Ma arvan, et Hiinas sa käisid vaatamas…
Mina: Hiinas ma käisin kahes tehases vaatamas elektribusse. Käisin kahes linnas Shenzhenis ja Guangzhous ning külastasin kahte tehast nii Yutongi kui ka BYD. Hiina tehased on maailma suurimad elektribusside tootjad ja sealt eksporditakse palju elektribusse ka Euroopasse. Lisaks külastasime Shenzheni transpordiettevõtet, mis opereerib 100% elektribussidega. Kuna elektribussindus on strateegiline valdkond, kuhu meie ettevõte siseneb ja Hiina ettevõtted, mis on tootnud kümneid tuhandeid elektribusse, on selles valdkonnas maailmas juhtiv jõud, siis tahtsime seal toimuvat oma silmaga näha. Näiteks Euroopas pole enamus elektribusside prototüüpe veel masstootmisesse jõudnudki.
Kutsusime hiinlasi siia busse testima ja selle tulemusena toob Yutong oma bussi meile katsetada. Eelmisel nädalavahetusel käisin Brüsselis maailma suurimal bussimessil. Sealt tulebki meile tasuta testimiseks Yutongi täiselektriline buss. Paneme selle kuuks või kaheks liinile, mis tõstab omakorda ettevõtte kompetentsi.
Shenzheni huvitas meid eelkõige kui 100% elektribussidega opereeriv linn. Vaatasime, kuidas nad seda teevad, mis on plussid, mis miinused, kuidas on arendatud laadimisvõrgustik, kuidas liinid ja läbisõidud. Paremat kogemust ei oma hetkel ükski teine linn.
Vedler: Aga Astanas?
Mina: Astanas toimusid mõned esinemised konverentsidel.
Vedler: OK. Nendel sõpradel oli lihtsalt küsimus, et miks sa käid Astanas. Sul on mingi sõber seal Paldiski sadamas, kellel on Astanas mingid ärihuvid, aga TLTl ei tohiks seal ärihuvisid olla.
Mina: Küsimus pole ärihuvides. Näiteks kutsuti mind novembri alguseks Belgradi Serbiasse UITP konverentsile, kuna oleme selle organisatsiooni liikmed. Meid kutsutakse rääkima Tallinna ühistranspordist, kuidas me seda finantseerime. Alati pole sõidud seotud teenuse osutamisega. Hiinas me ei osuta teenust, samas omandame kogemusi.
Ma olen samuti kuulnud kõlakaid, et käisin Hiinas korvpalli vaatamas.
Vedler: Kas ringleb selline jutt?
Mina: Nii mulle räägiti. Tänu oma tegevusele olen igasuguseid sõpru leidnud, kes levitavad igasugust väärinfot.
Me olime Hiinas neli päeva. Meil on olemas komandeeringu aruanded, fotod tehaste külastamisest. Me pole mürsikud, et sõita Hiinasse korvpalli vaatama. Tahaks pigem kodus perega olla, kui maailmas ringi seigelda.
Vedler: Okey! Kas Otto Popel on su naisevend?
Mina: Ei.
Vedeler: Sellist juttu ju räägitakse. On ta sulle kuidagi sugulane?
Mina: Ei.
Vedeler: Mitte ühestki otsast?
Mina: Popel? Minu naise neiupõlvenimi on Vinogradova ja ta on pärit Narvast.
Vedler: Ma vaatasin ka et Narvast. Ma ei suutnud ka kuidagi otsi kokku viia. Mõtlesin, et äkki on nii, et tema ema on abiellunud kuidagi uuesti.
Mina: Mul on huvide deklaratsioonis kõik sugulased kirjas. Ottot seal pole, sest ta pole minuga seotud.
Vedler: Ei, ma lihtsalt kontrollisin, mis mulle räägiti.
Mina: Kas nüüd saad aru, miks selliseid jutte levitatakse. Kord lähen Hiinasse korvpalli vaatama, siis on Otto mu naisevend. Tänu sellele, et astusime paljudele, kellele ei meeldi reformid, kannale, meid ka rünnatakse.
Vedler: Siis toodi mulle terve posu arveid. Ostetud on alkoholi ja nii edasi. Ma saan aru, et osa on kindlasti kingituseks kaasa võetud.
Mina: Hiinasse ostsime tõesti kaasa kingikotid, mis sisaldasid Kalevi komme ja Vana Tallinna. Me pole nii vaesed ja rumalad, et hakata endale ettevõtte arvelt koju viina ostma. Tõesti, välispartneritele oleme kingitusi ostnud, peamiselt Eesti komme.
Vedler: Mis on saanud sellest bussihankest, gaasibussidest?
Mina: Hange on kohtus. 31. oktoober tuleb ringkonnakohtu otsus. Eks siis paistab.
Vedler: Kas Scanial on mingit perspektiivi?
Mina: Kohtus on kaks poolt ja võimalused on mõlemal. Ma ei hakkaks siin spekuleerima. Asja selguse huvides on kohtus vaielda. Meie leiame, et õigus on meie poolel. Oleme teinud kõik õieti ja selgelt. Meie soov on, et Tallinn saaks kõige paremad bussid soodsaima hinnaga. Scania bussid on kallimad. Scania ei esitanud ka kõiki vajalikke kulusid, mis olid nõutud. Positsioonid, mis välja selgitasime on 4,6 miljonit, kui samas optsiooniga on 9 miljonit. Tahtsime saada kõiki kulusid 10 aasta jooksul. Kui selle peale öelda, et piduri klotse ja kettaid pole sellel perioodil tarvis vahetada, on see jama.
Vedler: Scania juht Karu hakkas kohe rääkima, et vaadake, mis juhtus Poolas – altkäemaksu anti. Ma saan aru, miks ta seda räägib.
Mina: Ütlesin talle, et kui ta millestki sellisest teab, tuleb esitada avaldus politseisse. Kuriteost teatamata jätmine on samuti kuritegu. Siin pole midagi kommenteerida. Kuritegudega tegelevad õiguskaitseorganid.
Vedelr: Jajah!
Mina: Meie ei too välja, et Scania sai Euroopa komisjonilt 950 miljonit trahvi. Me ei karju sellest linnapeal, sest oleme soliidsed. Me ei survesta läbi meedia, nagu tegi Scania meile Radari kaela saates.
Vedler: Aga see gaasitankla?
Mina: Sel nädalal teeme otsuse.
Vedler: Kes võidab?
Mina: Võidab parim pakkuja.
Vedler: Kas gaasihange venis?
Mina: Venis seetõttu, et pidime saama täiendavaid kinnitusi. Üks pakkuja andis teistest oluliselt madalama hinna. Siis tuleb küsida, kas see pole põhjendamatult madal. Meid konsulteeris Soraineni büroo. Lisaks on meil kaasatud tehniline ekspert, et oskaksime arvestada tehnilise küljega. Meie soov on saada tankla valmis parima hinnaga.
Me läheme ka busside osas jõuliselt edasi, sest teenuse kvaliteet on oluline. Uued bussid meeldivad inimestele ja tõstavad teenuse kvaliteeti. Väheneb ka kütusekulu, mis on 14 miljoniga suurim kuluartikkel.
Vedler: Jutt oli selline, et Alexela vennad olid valmis tankla püsti panema, aga siis tulid mingid teised tüübid.
Mina: Me konsulteerisime lisaks Alexelale ka Eesti Gaasiga.
Vedler: Veel heidetakse ette õigusabikulude järsku kasvu. Ma saan aru, et vaidlustusi ette ei planeeri.
Mina: Meil on korraga käimas mitu suurt rahvusvahelist hanget. Meil oli suur maksuvaidlus. Kuus aastat oli märkus aastaaruandes, mis õnnestus nüüd maha võtta.
Vedler: Mis see lahendus oli siis?
Mina: Küsimus oli käibemaksu arvestamises.
Kuna paljude inimestega on meie teed lahku läinud, on tulnud juurde töövaidlusi.
Järgmisel aastal, kui me ei hangi busse ega tramme ning pole käibemaksuvaidlust, kulub ka õigusabile vähem.
Vedler: Üks etteheide oli, et inimesi võetakse tööle konkursita. Seal oli pikk nimekiri, et see võeti, too võeti… Mingi tehnikadirektor ja tolle alluvad ja nii edasi… Et enam ei korraldata konkursse.
Mina: Praktika on erinev. Teeme sihtotsinguid, värbame konkursi kaudu. Kohustust konkursiga tööle värvata meil pole.
Vedler: Meil ka pole kohustust. Mõnikord otsime aga mõnikord ei otsi.
Mina: Tehnikadirektori koht on väga oluline ja inimese leidsime sinna sihtotsinguga. Juriste oleme otsinud, personalidirektori saime konkursi korras.
Vedler: Kes on Donat Smirnov? Tunned sellist tüüpi?
Mina: Ei tea.
Vedler: Te olete kinni maksnud tema reisi Peterburi.
Mina: Peterburi? Võin uurida. Nimi ei ütle mulle midagi.
Vedler: Ta ei tööta siin, sellepärast on imelik.
Mina: Lähme pärast personali ja vaatame.
Vedler: Ma saan aru, et siia on tulnud palju inimesi, kes on töötanud keskkonnaametis.
Mina: Jah, haldusteenistusse on tulnud ja veel mõned inimesed, Ei eita. Võtame tööle inimesi, kes on pädevad ja valmis tööd tegema – see on kriteerium.
Soosin kogemuste omandamist ja sellega seotud sõite. Oleme käinud Scanias ja Solarises. Kuna meil on palju MAN busse, plaanime saata inimesi MAN tehastega tutvuma.
Selleks et hankida sõidukeid, peab teadma kuidas need valmivad, millised on tugevused ja võimalikud nõrkused. Arvan, et kompetents on väärtus, mida tuleb tekitada.
Vedler: Sa ütlesid enne, et 5. novembrini on aega teha kokkulepe, kas Vingiga või? Kas tal reaalselt raha ka on või? On talt võtta ka midagi või?
Mina: Protsessi raames on palju tema vara arestitud, vist 2 miljoni eest. See on solidaarne nõue kõigile, kes olid asjaga seotud.
Vedler: Kas tead, millal asi kohtusse jõuab, see krimasi?
Mina: Kui saavutatakse kokkulepe ei pruugigi kohtusse jõuda. Äkki teevad nad meile nii atraktiivse pakkumise, et me nõustume sellega. Prokurör andiski meile aega võimaliku kokkuleppe saavutamiseks.
Vedler: Siis ta saab mingi tingimisi karistuse ja rahatrahvi.
Mina: Meie poolt on tsiviilhagi esitatud. Tegemist oli labase vargusega. Vink leidis kasutatud bussid Saksamaalt, lasi kellelgi need välja osta ja müüs ettevõttele kolmekordse kasuga maha. Varuosad liikusid samuti läbi tema vahendusfirma.
Meie eesmärk ongi praegu saada maksimaalselt otsekontakte, et hoiduda vahendajatest.
Kui ma ettevõttesse tulin, toimus kogu dokumendihaldus käsitsi paberil. Kirjad registreeriti vihikus, lepingud olid kadunud. Tänaseks on meil elektrooniline dokumendihaldus, arved kinnitatakse läbi Omniva, kõik on erinevalt varasemast näha. Varuosi hangime elektrooniliselt läbi Etend süsteemi. Töökojas kaardistatakse elektrooniliselt kogu tegevus. Iga bussi seisundi kohta peetakse eraldi arvet.
Vedler: Kas töökojas on eesti või vene programm?
Mina: See on vene programm ja eks seegi teeb sulle muret.
Vedler: Ei tee.
Mina: Aga see on üks episood, millest sulle räägiti.
Vedler: Muidugi räägiti.
Mina: Enne otsustamist katsetasime mitmeid programme. Antud programm sobis nii ülesehituse kui hinna poolest. Nüüd näeme inimeste produktiivsust, mis meie tehnikaga toimub ja tänu sellele on paljud protsessid muutunud selgemaks ja läbipaistvamaks, eriti töötajate poolelt. Nüüd näeme, millega keegi tegeleb ja palju aega kulutab.
Vedler: Sa kirjeldad seda kui muinasjuttu. Kõik on paremaks läinud, aga miks siis kuradi pärast see ussitamine siin toimub?
Mina: No kuule! Jäänud on veel Vingiga seotud inimesi, kes soovivad meile halba. Kui me oleme aasta kokkuvõttes miljoni kokku hoidnud, siis need, kes harjunud oma osa saama, pole rõõmsad. Samuti pole rõõmsad need, kellega meie teed on lahku läinud. Mõni tegeleb väljapressimisega ja kui sa sellele ei allu, lekitab karistuseks väärinfot.
Ma arvestasin siia tulles, et selliseid rünnakuid tuleb. Igal uuendamisel on nii pooldajaid kui ka vastaseid. Olen valmis laimule dokumenteeritud tõenditega vastu astuma. See pole minu jaoks probleem.
Kui keegi ütleb, et TLTs rikutakse seadust, tuleb esitada avaldus politseisse. Me ei karda, vaid teeme politseiga koostööd.
Me oleme saavutanud märgatava rahalise kokkuhoiu. Samuti juurutame ISO juhtimise sertifikaati. Veebruariks on see meil olemas. Need on objektiivsed faktid, mis näitavad ettevõttes toimuvat. See pole muinasjutt, vaid igapäevane töö.
Muidugi saab kõike veelgi paremaks, aga selleks me ringi vaatame ja partnereid otsimegi. Strateegiliselt õige on ka otsus minna diislilt gaasile.
Vedler: Okey! Väga huvitav oli!
Mina: Tahad, ma kutsun nüüd oma naisevenna Otto. Teen teid tuttavaks. Näen, et rünnakuteravik on just nende inimeste vastu, kes lõikavad ära võimaluse ettevõttes susserdada. Kui nad plaaniksid mingeid valgustkartvaid tegusid, siis miks peaksid nad seda tegema?

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...