BORODITŠ: Saime rohebussidele eriti soodsa kütusepakkumise

"Diiselbusside vahetamine 350 gaasibussi vastu aitab kokku hoida viis miljonit eurot, ja meil on väga heameel, et saime lisaks surugaasi osas parima võimaliku pakkumise," rääkis Tallinna Linnatranspordi AS-i juht Deniss Boroditš.

Pilt: Albert Truuväärt

BORODITŠ: Saime rohebussidele eriti soodsa kütusepakkumise (1)

Virkko Lepassalu

"Diiselbusside vahetamine 350 gaasibussi vastu aitab kokku hoida viis miljonit eurot, ja meil on väga heameel, et saime lisaks surugaasi osas parima võimaliku pakkumise," rääkis Tallinna Linnatranspordi AS-i juht Deniss Boroditš.

Ühest küljest tähendavad uued gaasibussid puhtamat ja mõnusamat bussisõitu, teisalt aga suuri rahasummasid ja hankeid, mille võitmise nimel konkurendid risti ette ei löö. Tallinna uute ja keskkonnasõbralike gaasibusside kütuse ehk surugaasi ehk biometaani hanke võitis Bioforce Infra OÜ, CNG Fuels Ltd ja ICP Solutions OÜ ühispakkumine. Nende osalemine hankel tuli TLT juhile Deniss Boroditšile tema sõnul üllatusena.

Linnale suur kokkuhoid

Arvestades olukorda surugaasi turul võis arvata, et omavahel konkureerivad vaid Eesti Gaas ja Alexela. Ka nende kahe jaoks tuli kolmanda mängija ilmumine vaid nende päralt olnud "turu liivakasti" ootamatuna. Kui uustulnuk oli hanke võitnud, andis Eesti Gaas ta ebareaalselt odava pakkumise süüdistusega kohtusse.

TLT ja mõistagi maksumaksja poolt vaadatuna kujutas Bioforce Infra ja partnerite ilmumine siiski meeldivat üllatust. Osaliselt Ühendkuningriigi taustaga tegija pakkus konkurentidest märgatavalt ehk 6-7 senti kilogrammi pealt odavamat hinda.

"Kui meie maht kasvab aastatega umbes 7-8 mln kg-ni, siis mõelge ise, mida tähendaks selline kokkuhoid linna ettevõttele," ütles Boroditš. Täismahu saavutamisel ehk 350 bussi ringlemisel linnas kuluks aastas 15 mln kuupmeetrit surugaasi.

Aastate lõikes käib jutt miljonitest eurodest kokkuhoiust. Seetõttu oli Boroditš enda sõnul ülimalt hämmastunud, kui nädalalehte Eesti Ekspressi avades vaatas talle sealt vastu artikkel, mille pealkirjas nimetati hanke võitnuga alla kirjutatud lepingut "kavalaks lepinguks". Jahmatus oli seda suurem, et igasugused juristid on selle hanke kõige viimsemadki nüansid suure luubiga peensusteni läbi uurinud.

Kohtus kaotajad läksid ajakirjandusse

Viimsegi nüansina on see teema juriidiliselt läbi jahvatatud ja hekseldatud põhjusel, et mõistagi andis hankel kaotajaks jäänud Eesti Gaas asja algul riigihangete vaidlustuskomisjoni ja seejärel kohtusse. Alexelagi polnud tulemusega nõus. Kaotajaks jäädi nii vaidlustuskomisjonis kui kahes kohtuastmes. Riigikohtusse enam ei
mindud.

Summa on õigupoolest suur ja seega kohtusse minemise panused kõrged: kümne aasta jooksul 80 mln eurot. "See on kõige suurem gaasimüügitarne transpordivaldkonnas," märkis Boroditš. Kuna konkurendid kohtus edu ei saavutanud, rajab TLT nüüd koostöös Bioforce Infra firmadegrupiga Kadaka ja Reterburi tee bussidepoodesse gaasitanklad. Järgneva 10-12 aasta jooksul varustatakse nendest uusi surugaasil sõitvaid busse keskkonnasõbraliku kütusega.

Boroditši sõnul peitub kahtluste külvamise taga ajalehes suure tõenäosusega lihtsalt konkurentide kibestumine ja poliitiline ärapanemine. "Diiselbusside vahetamine 350 gaasibussi vastu aitab kokku hoida viis miljonit eurot ja meil on väga hea meel, et saime ka surugaasi osas parima võimaliku pakkumise."

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...