Boroditš: ühistranspordi graafikuid ei kärbita

"Tallinnas on hetkel ühissõidukites võimalik tagada piisav inimestevaheline distants ja seda just tänu hõrendamata väljumissagedustele. Terviseamet on soovitanud, et normaalbussi täituvus kriisi ajal ei ületaks 10 inimest. Seniste väljumiste arvu säilitamisega oleme suutnud seda nõuannet järgida," kinnitas Tallinna Linnatranspordi AS-i juhatuse esimees Deniss Boroditš. 

Pilt: Albert Truuväärt

Boroditš: ühistranspordi graafikuid ei kärbita

Toimetaja: Sandra Lepik

"Tallinnas on hetkel ühissõidukites võimalik tagada piisav inimestevaheline distants ja seda just tänu hõrendamata väljumissagedustele. Terviseamet on soovitanud, et normaalbussi täituvus kriisi ajal ei ületaks 10 inimest. Seniste väljumiste arvu säilitamisega oleme suutnud seda nõuannet järgida," kinnitas Tallinna Linnatranspordi AS-i juhatuse esimees Deniss Boroditš. 

Boroditši sõnul ei kavatse linnavõim ühistranspordi graafikuid kärpida, kuna leidub piisavalt neid linlasi, kellele ühistranspordi tõrgeteta toimine Tallinnas on elulise tähtsusega, näiteks meedikud, politseinikud, päästjad, toidukaupluste müüjad ja apteekrid. 

"Arvestades nendega, kelle liikumisvõimalustest oleneb riigi toimimine ja võimekus viirusele piir panna, on Tallinn säilitanud eriolukorrale eelnenud ühistranspordi graafiku. Muidugi võib küsida, kas sõitjate arvu drastilise languse puhul on otstarbekas busse, tramme ja trolle senise graafiku alusel liinile saata? Vedi järele mõeldes mõistame, et just eriolukorras on see äärmiselt oluline. Euroopas leidub juba kurbi näiteid, kus ühistranspordi piiramine on loonud soodsa pinnase viiruse edasikandumiseks kas siis pilgeni täistopitud bussides või peatustes pikalt ühissõidukit õlg-õla kõrval ootavate inimeste seas," märkis Boroditš.

"Tallinnas on hetkel ühissõidukites võimalik tagada piisav inimestevaheline distants ja seda just tänu hõrendamata väljumissagedustele. Terviseamet on soovitanud, et normaalbussi täituvus kriisi ajal ei ületaks 10 inimest. Seniste väljumiste arvu säilitamisega oleme suutnud seda nõuannet järgida," kinnitas Boroditš. 

"Karantiinireeglid kehtestades tehti Euroopas valik, langetada elude säästmise nimel majandusele ebasoodsaid otsuseid. Võitis inimkesksus, vajadus kaitsta inimesi. Just sellepärast pole kohane arutleda, kui palju võiks Tallinnas ühistranspordi sõidugraafikuid hõrendades hoida kokku kütuse arvelt. Kokkuhoiukohti leiab mujalt, kus pole tarvis panna ohtu ühistranspordikasutajate tervist ja elusid," ütles Boroditš. 

Ta lisas, et TLT on lahendustes paindlik ning jälgib pidevalt ühistranspordis tekkivaid olukordi. "Kui selgub, et mõnel liinil pole enam üldse nõudlust, siis kaalume ka graafikute muutmist või ajutist sulgemist, ent tegemist on siis erandjuhuga. Eelkõige lähtume põhimõttest, et Tallinna kohustus on tagada ühistranspordi kui elutähtsa teenuse toimimine senisel tasemel, kindlustades ohutusmeetmete rakendamisega selle turvalisuse," ütles Boroditš.

Tallinna Linnatranspordi AS on koostöös linnavalitsusega korduvalt analüüsinud praegust logistilist olukorda ning leidnud, et ühistranspordi liinivõrgu ning graafikute säilitamine ja sõitjateruumi süsteemne desinfitseerimine, tagab piisava ohutuse. "Muidugi eeldame, et inimesed ise oleksid samuti hoolivad ja peaksid ka ühistranspordis kinni 2+2 reeglist. Juhtide ohutuse tagab kabiini eraldatus, bussi esiossa loodud turvatsoon ja esiukse kasutuse piiramine. Kui eriolukorra reeglid peaksid karmistuma, oleme valmis sõitjatesalongis veelgi tõhusamate turvameetmete rakendamiseks," lisas Boroditš. 

Laadimine...Laadimine...