Cantores Vagantes annab jõulukontserdi Tallinnas ja Keila-Joal

10. detsembril kell 17 Tallinna raekojas ja 22. detsembril kell 19 Keila-Joa lossis Schloss Fall musitseerib Cantores Vagantese plokkflööditrioga (Reet Sukk, Taavi-Mats Utt ja Andres Siitan) nii häälel kui plokkflöödil Taniel Kirikal. Kõlab 16. sajandi jõulumuusika.

Pilt: Erakogu

Cantores Vagantes annab jõulukontserdi Tallinnas ja Keila-Joal

10. detsembril kell 17 Tallinna raekojas ja 22. detsembril kell 19 Keila-Joa lossis Schloss Fall musitseerib Cantores Vagantese plokkflööditrioga (Reet Sukk, Taavi-Mats Utt ja Andres Siitan) nii häälel kui plokkflöödil Taniel Kirikal. Kõlab 16. sajandi jõulumuusika.

"Suures osas "uus", kuid ometi tuttavlik", on CDplaadil "Õhtumaade jõulumuusikat 16. sajandist" iseloomustatud kava, mille varajase muusika stuudio Cantores Vagantes kaks aastat tagasi Viimsi Püha Jakobi kirikus salvestas. Nüüd võeti noodid uuesti pultidele, et neid siinmail harva kõlanud lugusid taas kuulajatega jagada. 10. detsembril kell 17 Tallinna raekojas ja 22. detsembril kell 19 Keila-Joa lossis Schloss Fall musitseerib Cantores Vagantese plokkflööditrioga (Reet Sukk, Taavi-Mats Utt ja Andres Siitan) nii häälel kui plokkflöödil Taniel Kirikal.

Jah, jõulukarussell juba pöörleb. Wikipedia väidab, et Eesti tänapäevases jõulukombestikus on liitunud kolm traditsiooni: Põhjala talvine pööripäev, kristlik Jeesuse Kristuse sünnipäev ning Lääne tarbimisühiskonna kommertsjõulud. Võimalik, et neid aspekte leiaks rohkemgi ja seda ka jõuluaegses muusikavalikus. Kuna Cantores Vagantes viib kuulaja 16. sajandi Euroopasse, siis saame ootuspäraselt osa kristlikust jõulumuusikast. "Mõned juba kuuldud jõululood ja terve rida neid, mis hoolimata ajadistantsist pea uuena mõjuvad. Omamoodi tuttavlikud tunduvad nad kõik siiski. Olgu siis tegu inglise, saksa või hispaania autoritega. Tuttavamatest nimedest on esindatud Praetorius, Morales, Gibbons, Palestrina," selgitab plokkflöödiansambel ise. Jõululugu ise on mõistagi tuttav ja mõnigi koraaliviis on noist kaugetest aegadest meieni jõudnud, iseasi, kas me teame või mäletame, et populaarse "Üks roosike on tõusnud" on loonud Michael Praetorius (1571 – 1621) ...

Üks asi vajab selle kava puhul veel eraldi esile toomist – see on instrumentaarium, sedapuhku siis ainult plokkflöödid. Pärast seda, kui pooled selle kava esitajatest said eelmise aastatuhande lõpul Haagis õppides esmakordselt renessanssplokkflöötide koopiatel mängida, kadus 16. sajandi muusika enam kui kümneks aastaks Cantores Vagantese repertuaarist. Unistati sobilikest plokkflöötidest, sest mängituna hilisematel pillidel tundus see muusika palju kaotavat. Kõige kindlam on unistused ise ellu viia ja nüüdseks on ansamblil tänu stuudio enda pillimeistrile Taavi-Mats Utile juba mitu aastat võimalus mängida renessanssplokkflöötide koopiatel, mis ongi avanud neile muusikuile tee 16. sajandi muusika juurde. Selle kauni matka käigus on kogetud päris uusi tundeid: "Võrreldes 18. sajandi muusikaga, mis on siiani olnud Cantores Vagantese pärisosaks, oli päris harjumatu meile täiesti tundmatu muusika hulk. Mängisime tundide viisi muusikat, mis kõik tundus suurepärane ja nõrgemaid teoseid just kui ei oleks. Mida kontserdiks valida ja mida jätta välja?” Kui kolme aasta tagusel suvel jäeti kõik jõululaulud kõrvale – kesksuvel ju imelik mängida – siis nendest "ülejääkidest” koosnebki seekordne kava.

Laadimine...Laadimine...