SEB e-kaubanduse uuringu kohaselt on ligi 90 protsenti Eesti elanikkonnast tellinud või tellib regulaarselt tooteid e-kaubanduskanalitest.
Küsitletuist usaldab e-kaubandust 80 protsenti inimestest. Samal ajal on pea kahel kolmandikul eestlastest esinenud e-kaubandusega seoses negatiivne kogemus ja 7 protsenti inimestest on enda sõnul langenud pettuse ohvriks, teatas SEB.
Üle 42 protsendi inimestest sooritab e-oste deebet- või krediitkaardiga, millega kaasneb kaardiandmete jagamine ostukanaliga. “Sel juhul on väga tähtis, et tarbijal oleks selge ülevaade sellest, kellega ta on konkreetse kaardi numbrit jaganud, ja samuti peaks saama harjumuseks kaardi väljavõtet kontrollida,” ütles SEB erasegmendi juht Triin Raudsepp BNS-le.
Küsimusele „Kas peate arvet ostukanalite üle, millega olete oma kaardiandmeid jaganud?“ leidis viiendik vastajatest, et omavad olukorrast selget ülevaadet, 29 protsenti leidis, et neil on olemas üldine ülevaade, ning 28 protsendil puudus ülevaade ostukanalite üle, millega nad on oma finantsandmeid jaganud.
Panga arvamuse kohaselt peavad kliendid rohkem hoolima oma kaardi andmete hoidmisest ja jälgimisest ning omama täpset ülevaadet sellest, kellega on kaardiandmeid jagatud. Neile, kelle jaoks on e-ostlemine osa rutiinist, pakub SEB virtuaalset pangakaarti, mis aitab oma e-ostlemist turvaliselt korraldada.
SEB e-kaubanduse uuring korraldati SEB Eestis, Lätis ja Leedus koostöös Norstatiga 2019. aasta kevadel. Uuringust võttis osa üle 3000 inimese, nende seas üle 1000 eestimaalase, kellega tehti intervjuu kas eesti või vene keeles.