Eestlaste rattad nutikaks võluv seade osaleb Yorki hertsogi võistlusel

"Meie toode on asjade internetil põhinev tehnoloogia ja meie sihtturg on tavaliste ja elektrijalgrataste tootja. Meie muudame oma sensoriga nutikaks elektri- ja tavalised jalgrattad," ütles firma COMODOLE üks kaasasutaja Welix Klaas.

Pilt: Scanpix

Eestlaste rattad nutikaks võluv seade osaleb Yorki hertsogi võistlusel

Ragne Jõerand

"Meie toode on asjade internetil põhinev tehnoloogia ja meie sihtturg on tavaliste ja elektrijalgrataste tootja. Meie muudame oma sensoriga nutikaks elektri- ja tavalised jalgrattad," ütles firma COMODOLE üks kaasasutaja Welix Klaas.

1. juunil toimub Kultuurikatlas Briti kuningakoja liikme, Yorki hertsog Andrew poolt algatatud startup-võistlus Pitch@Palace, mis on esimest korda väljaspool Suurbritanniat ning leiab aset tänavusel Eesti tehnoloogiakonverentsil Latitude59. Võistlusele kandideeris üle 110 start-upi 11 riigist, kelle seast valiti parimad – 7 Eesti ja 2 Läti start-upi.

Üks lõppvõistlusele pääseja on ka Eesti firma COMODOLE, mille esindaja Welix Klaasi sõnul on nende loodud kommunikatsioonimooduli eesmärk anda lisaväärtust tavalistele ja elektrijalgratastele. Toode pole mõeldud lõpptarbijale, vaid tavaliste või elektrijalgrataste tootjale.

Toode koosneb kolmest erinevast komponendist: on riistvara ehk sensor, mis sõiduki tootmise käigus integreeritakse sinna sisse. "See esimene komponent sisaldab sellist riistvara nagu GPS sensor, mis võimaldab positsioneerida sõidukit ükskõik, kus ta ka ei asuks," täpsustas Klaas.

Teiseks osaks on mobiilirakendus, millega on võimalik kasutajal end sõidukiga ühendada ja saada mobiilirakenduse abil infot sõidukist.

"Näiteks kui on tegemist elektrijalgrattaga, siis saab infot, kui palju on akus energiat, et inimene teaks, kui kaugele ta selle elektrijalgrattaga sõita saaks. Mobiilirakendusest, mis on kinnitatud ratta lenkstangi külge, saab teada näiteks ratta hetkekiirust. Kui jalgratas ära varastatakse, siis sellest mobiilirakendusest saab sõidukit jälgida, politseisse minna ja nii ratta tagasi," kirjeldas toote võimalusi Klaas.

Uus toode annab tagasidet tootjale

Kolmas toote osa on internetis pilvepõhine andmete visualiseerimise tarkvara, mis on suunatud sõidukitootjatele.

"Oletame, et on olemas jalgrattafirma, kes toodab jalgrattaid ja müüb neid tuhandetes üle maailma, siis neil on võimalik sealt veebitarkvarast vaadata, kus ja kuidas neid jalgrattaid kasutatakse. Nad saavad sealt nii kasutajapoolset infot kui ka tehnilist infot. Selle info põhjal saavad nad teha paremaid tootearenduse otsuseid," selgitas Klaas.

Klaas rääkis, et siiani on olnud traditsiooniline ärimudel selline, et kui ettevõte toodab jalgratta ja müüb selle maha, siis ta edasi enam ei tea, mis rattast sai.

Välismaal toote vastu elav huvi

Klaas nentis, et kuna nende kliendid on jalgrataste tootjad, mitte lõppkasutajad, siis keskenduvad nad oma toote tutvustamisel ka eelkõige neile. Toote turundusprotsess koosneb mitmest erinevast etapist.

"Esimene etapp on see, kus me teeme sellise esimese demoprojekti, et sõidukitootja saaks üldse aru, kuidas meie tehnoloogia töötab ja kas tal sellest ka mingit kasu on. Selliseid demosid me oleme teinud pea 20 erineva sõidukitootjaga – näiteks elektrirattatootja Ampler, Saksamaa elektrijalgrataste tootja CODOC ja Faraday Bikes, Californiast USA-st. On ka tuntumaid brände, aga neid ei saa nimetada enne, kui pole tootmises," rääkis Klaas.

"Kui meil läheb Yorki hertsogi üritusel hästi, siis turunduse mõttes on see kasulik, oleme enam pildis ja meil avaneb enam võimalusi saada investoreid," lisas Klaas.

Laadimine...Laadimine...