Elektribussi testimine tõestas selle soodsust

Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) testis juunist kuni juuli keskpaigani Tallinna tänavatel elektribuss ning TLT analüüs näitas, et sõiduk suutis ühe laadimisega sõita 170 kuni 180 kilomeetrit, mis teeb sellest märkimisväärselt soodsa lahenduse.

Pilt: Ilja Matusihis/Pilt on illustratiivne

Elektribussi testimine tõestas selle soodsust

Toimetaja: Dmitri Povilaitis

Tallinna Linnatranspordi AS (TLT) testis juunist kuni juuli keskpaigani Tallinna tänavatel elektribuss ning TLT analüüs näitas, et sõiduk suutis ühe laadimisega sõita 170 kuni 180 kilomeetrit, mis teeb sellest märkimisväärselt soodsa lahenduse.

Testperiood oli osaks TLT eesmärgist teenindada hiljemalt aastal 2035 kogu Tallinna ühistransporti keskkonnasõbralike elektrisõidukitega. Testperioodil katsetati Solaris Bus & Coach S.A. nelja aasta vanust, 220 kW võimsusega, elektribussi Urbino 12 ning tallinlased võisid seda näha trolliliinil number 4, aga ka bussiliinidel number 4, 5, 10, 14, 16 ja 43.

TLT juhatuse liikme Lennart Viikmaa sõnul suudab buss tootja andmetel sõita ühe laadimisega 150 kilomeetrit, kuid testperiood näitas suuremaid läbisõidu numbreid. „Me testisime elektribussi erinevatel liinidel ning sõltuvalt bussi täituvusest, on aastaid kasutusel olnud sõidukiga võimalik läbida 170 kuni 180 kilomeetrit. Kindlasti on see väga hea tulemus, kuid eelistatult valiksime siiski elektribussi, mis suudaks ühe laadimisega läbida üle 200 kilomeetri, kuna siis ei peaks ühistranspordivõrku ümber korraldama ega kiirlaadimispunktide rajamisse investeerima,“ sõnas Viikmaa.

Ta lisas, et väiksema läbisõiduvõimekusega busse saab ilma laadimistaristu olemasoluta kasutada väiksema läbisõiduga ning eelkõige vahetustega liinidel. Viikmaa rõhutas, et ühissõiduk püsis graafikus nagu teised bussid ning teenindas liini nõuetekohaselt.

TLT juhatuse liikme sõnul on elektribussi näol tegemist märkimisväärselt soodsama lahendusega. „Võrreldes diislikütusel sõitva bussiga oli Urbino 12 testbussi ühe kilomeetri ligi neli korda madalam. Elektribussi üks kilomeeter maksab kütuse komponendi alusel tänaste hindade juures ligi 0,09 eurot,“ – ütles Viikmaa ning lisas, et need andmed tõestavad, et Tallinna ühistranspordi uuendused ja uue tehnoloogia kasutamine on vajalik, et käia ajaga kaasas, hoida linnaõhku puhtamana, optimeerida sõidukite ülalpidamiskulusid ning aidata kaasa ka Tallinna eesmärkide täitmisele saada roheliseks pealinnaks aastaks 2022.

Viikmaa lisas, et kindlasti ei jää Solarise elektribussi testperiood Tallinnas viimaseks. Vajalik on testida erinevate tootjate lahendusi ning tehnoloogiaid. „Möödunud aastal me testisime Tallinnas uut Mercedes-Benz eCitaro elektribussi ning sel suvel Solaris Urbino elektrisõidukit ning ma saan kinnitada, et sellega me ei piirdu. Kui varasemalt testisime elektribusse peamiselt kevadel ja suvel, siis praegu otsime võimalusi, et katsetada elektribusse aastaringselt,“ ütles TLT juhatuse liige.

Viikmaa sõnas, et tagasiside sõitjate poolt oli positiivne ning ka bussijuhid näeksid end hea meelega sõitmas just elektribussidega. „Bussijuhid tõid esile, et buss oli vaikne, kiirendus oli hea,“ tõi TLT juhatuse liige esile, lisades, et praegu on Tallinnas elektrisõidukitena kasutusel trammid ja trollid, kuid ettevõtte suurem eesmärk on näha ka bussipargis üksnes keskkonnasäästlikke elektrisõidukeid.

Laadimine...Laadimine...