Helenius: Tallinn-Helsingi tunnel on reaalsus

"Küsimus on selles, kui palju raha saame selle teostamiseks Euroopa Liidust, kui palju on Soome ja loomulikult ka Eesti valmis projekti panustama? Tunneli on vaja, et Helsingi ja Tallinn saaksid tõeliseks kaksiklinnaks. Kaksiklinnast saaks kogu Läänemere majanduse tsentrum," märkis Helenius.

Pilt: Scanpix

Helenius: Tallinn-Helsingi tunnel on reaalsus

"Küsimus on selles, kui palju raha saame selle teostamiseks Euroopa Liidust, kui palju on Soome ja loomulikult ka Eesti valmis projekti panustama? Tunneli on vaja, et Helsingi ja Tallinn saaksid tõeliseks kaksiklinnaks. Kaksiklinnast saaks kogu Läänemere majanduse tsentrum," märkis Helenius.

7. juulil viiskümmend aastat tagasi alustati regulaarse laevaühendusega Tallinna ja Helsingi vahel. Valge laev Vanemuine oli esimene, aga aastatega on saavutatud kahe linna vahel nii vilgas laevaliiklus, mis sarnaneb juba Kopli trammi graafikuga. Ja kui viiekümne aasta pärast tunnel kaht pealinna ühendab, läbitakse vahemaa poole tunniga.

Helsingi- Tallinna laevaliikluse 50. aastapäeva tähistati väikese konverentsiga Tallinna sadamas. Räägiti ajaloost, Helsigi sadama tulevikust ja juba mõnda aega teemaks olnud plaanist ühendada Helsingi ja Tallinn tunneliga. Nii moodustuks aastaks 2065 kaksikpealinn. Trigon Capitali nõukogu esimees Joakim Helenius ütles, et juba tehtud uuringud näitavad, et tunnel on reaalne projekt.

"Küsimus on selles, kui palju raha saame selle teostamiseks Euroopa Liidust, kui palju on Soome ja loomulikult ka Eesti valmis projekti panustama? Tunneli on vaja, et Helsingi ja Tallinn saaksid tõeliseks kaksiklinnaks. Kaksiklinnast saaks kogu Läänemere majanduse tsentrum," märkis Helenius.

Ta lisas, et on optimist ja usub, et 50 aasta pärast on Tallinna ja Helsingi vahel tunnel valmis. "Ka Soome poliitikud usuvad sellesse visiooni enam kui Eesti poliitikud. Tunnel võib olla Tallinnale viimane suur võimalus saada osa suurest majandusruumist," ütles Helenius.

 

 

Laadimine...Laadimine...