JÜRGEN LIGI: Tänased kütuseaktsiisi vastu protestijad peaksid häbenema

"Fossiilide põletamise pärast Toompeale minejad võiks häbeneda," leidis mitmetuhande eurose kuupalgaga haridusminister Jürgen Ligi. "Kütusehind tõuseb vaid 5 sendi võrra ja selline hinnatõus pole märgatav."

JÜRGEN LIGI: Tänased kütuseaktsiisi vastu protestijad peaksid häbenema (4)

"Fossiilide põletamise pärast Toompeale minejad võiks häbeneda," leidis mitmetuhande eurose kuupalgaga haridusminister Jürgen Ligi. "Kütusehind tõuseb vaid 5 sendi võrra ja selline hinnatõus pole märgatav."

Ligi rääkis TV3 saates Õhtu, et aktsiisimaksjad on jõukam osa rahvast, mitte vaesem. Keskerakondlasest Riigikogu liikmele Mailis Repsile ei mahtunud  hinge Ligi sõnad, nagu poleks aktsiisitõusu mõju üldse märgatav. "Kütusehinna tõus tähendab lisakulu nii transpordile kui toiduainetele," märkis Reps. "See kajastub meie leiva hinnas, piima hinnas, see kajastub meie igapäevases toidulauas. Jürgen Ligi suguse inimese palga puhul ei saa hinnatõusust tõesti aru aru,väikese palga juures on aga hinntõusu mõju märgata," rääkis Reps.

Aktsiisitõusu mõju on suurem, kui seda näidata tahetakse. Isegi see, kuidas riigikantselei püüab aktsiisitõusu ja sotsiaalmaksu vähenemist perede najal positiivsena näidata, on vildakas. Seda kinnitab ka Maksumaksjate Liidu analüüs. Maksumaksjate Liidu juhatuse liige Lasse Lehis sõnas, et analüüsis oli võetud lastetoetuse summa ning hüpoteetiline kilomeetrite ja liitrite arva, mida üks või teine perekond kulutab. "1% sotsiaalmaksu, mis tööandjatele kätte jääb, ei pea sugugi töötaja netopalgaks muutuma, õigemini ta ei saagi selleks muutuda," selgitas Lehis. "Sest, isegi kui tööandja selle töötajale annab, lähevad sealt omakorda kõik maksud maha. Nii et 10st eurost jääb tegelikult alles alla 6 euro."

Eraldi tuleb ilmselt uurida, kui säästlikud on valitsuse ja üldse riigi käsutuses olevad autod. Ent juba üks asi on selge, ametiautode eratarbeks kasutamise osas on lahtisi otsi küllaga. Lehis tõdes, et kuna maksuamet on erafirmadega väga karm, huvitas liitu just see, kas riik on ise piisavalt hea eeskuju. „Tabel, mille me kokku panime näitab, et ega riik ikka väga eeskujuks ole," selgitas lehis Kasvõi maksuamet ise on meile öelnud, et neil on kogu asutuse peale üks auto, millelt makstakse erisoodustusmakse. Kõikide teiste autode kohta on öeldud, et nendega on töövälised sõidud keelatud. Aga kuidas seda kontrollitakse, sellest meie küll aru ei saanud,“ nentis Lehis.

Reps tõdes, et peale Tallinna pole kusagil sellist normaalset,ühtlaselt katvat ja inimestele taskukohast ühistransporti. "See oligi põhjus, miks Keskerakond ütles,et ühistransport tuleb Eestis tasutaja töötama panna üle Eestimaa," selgitas Reps. "Täna oleme olukorras, kus inimene, kes  elab natukenegi väljaspool keskust, on kohustatud autoga oma igapäevasele tööle sõitma. See ei ole jõukam osa inimestest, kes paratamatult peavad autoga sõitma,“ nentis Reps.

 

 

4 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...