JÜRI AARMA: Autod on mind kesklinnas rattaga sõites rajalt kõrvale tõuganud

"Olen väga rahul, et linnavalitsus on hakanud ühistransporti, jalgrattureid ja jalakäijaid rohkem eelistama. See on näo pööramine inimliku ühiskonna poole," ütles jalgrattasõber ja ajakirjanik Jüri Aarma, kelle hinnangul peaks ka linnasüda jalgrattasõbralikumaks muutma.

Pilt: Svetlana Aleksejeva

JÜRI AARMA: Autod on mind kesklinnas rattaga sõites rajalt kõrvale tõuganud

Urmas Kaldmaa

"Olen väga rahul, et linnavalitsus on hakanud ühistransporti, jalgrattureid ja jalakäijaid rohkem eelistama. See on näo pööramine inimliku ühiskonna poole," ütles jalgrattasõber ja ajakirjanik Jüri Aarma, kelle hinnangul peaks ka linnasüda jalgrattasõbralikumaks muutma.

Ajakirjanik Jüri Aarma sõidab enda sõnul nii jalgratta kui ka autoga ning on mõlema sõiduriistaga kaasnevate muredega kursis.
 
Siiski on tema sõnul õige, et Tallinn on hakanud eriti kesklinnas pöörama rohkem tähelepanu jalakäijate, jalgratturite  ja ühistranspordi vajadustele. "Olen väga rahul, et linnavalitsus on hakanud ühistransporti, jalgrattureid ja jalakäijaid rohkem eelistama," ütles ta. "See on näo pööramine inimliku ühiskonna poole."
 
Aarma hinnangul on ühistranspordiga liiklemine kindlasti keskkonnasõbralikum, kui isikliku autoga sõitmine. "Kui auto viib tossutades kohale 2-3 inimest, siis linnaliinibuss viib küll mõnevõrra rohkem tossutades kohale 200-300 inimest," toob ta näite.
 
Siiski näeb Aarma praeguste kergliiklusteede puhul arenemisruumi ning jalgrattateid võiks tema hinnangul kindlasti juurde rajada. "Tehtud on aga Järvevana tee, mida mööda ma iga päev jalgrattaga sõidan, kui vihma ei saja. Pärnu maantee on ka, aga kesklinnale lähemal on asi nigelam," tõdeb ta. "Mina seal tee peale ei julge minna, sest autod on mind mõnikord tõuganud rajalt kõrvale."
 
Jalgratturite ja jalakäijate eelistamine kesklinna tema hinnangul siiski elu juurde ei too, kuna seal võimutsevad praegu öised pidutsejad. "Kesklinna ja eriti vanalinna toob elu juurde see, kui inimesed seal elavad," leiab Aarma. "Vanalinnas võimutseb praegu pigem öine subkultuur ja sinna jalgratas ei pääse. Seal aitaks kindel direktiiv, et mingist kellaajast alates tuleb öölokaalid kinni panna või vähemalt alkoholimüük lõpetada."
 
Siiski on harjumusi Aarma hinnangul raske murda. "Inimesi ei pane mitte miski vähem autot kasutama, kui nad kord on juba harjunud sellega sõitma," nendib ta. "Tallinn on pikk nagu soolikas ja kui vahemaa on pikk, siis inimesed sõidavad autoga. Me ei suuda panna iga ämmamammat Viimsist Keilasse jalgrattaga sõitma. Siin ei ole kerget väljapääsu."
 
"Meie ummikud on köki-möki. Julgen öelda, et võrreldes muu maailmaga meil ummikuid veel ei ole," lisab Aarma lõpetuseks.
Laadimine...Laadimine...