JÜRI RATAS: Nordica müük ei ole päevakorral

"Ma arvan, et oluline aspekt ei ole mitte ainult see, kuhu saab Tallinnast, vaid oluline aspekt on ka see, et teistest Euroopa linnadest saab Tallinna ja seda kindlasti rahvuslik lennukompanii tagab," rääkis Ratas valitsuse pressikonverentsil.

Pilt: Albert Truuväärt

JÜRI RATAS: Nordica müük ei ole päevakorral

Toimetaja: Meelis Piller

"Ma arvan, et oluline aspekt ei ole mitte ainult see, kuhu saab Tallinnast, vaid oluline aspekt on ka see, et teistest Euroopa linnadest saab Tallinna ja seda kindlasti rahvuslik lennukompanii tagab," rääkis Ratas valitsuse pressikonverentsil.

Peaminister Jüri Ratase sõnul pole valitsuskolitsioon arutanud riikliku lennufirma Nordic Aviation Groupi osaluse võõrandamist ning seega pole see praegu ka päevakorral, vahendas BNS.

Rahandusminister Martin Helme rõhutas seejuures, et kindlasti ei tohiks kõlama jääda vale mulje, justkui oleks uus valitsus rahateenimise eesmärgil likvideerimas või maha müümas kõiki riigifirmasid.

"On mõningaid ettevõtteid, mille otstarbekus on olnud pikka aega õhus ja värske valitsus on otsustanud mingites küsimustes edasi liikuda. Aga meie kroonijuveelide müügi üle keegi ei arutle," rääkis Helme. 

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) dokumendist selgus, ministeerium peab võimalikuks kaaluda tulevikus Nordic Aviation Groupi ja Transpordi Varahalduse enamus- või vähemusosaluse võõrandamist ning analüüsib tänavu lennundusettevõtete osaluse säilitamise vajadust. 

Nordica osaluse omamise strateegiline eesmärk on teenida omanikutulu, tagades muu ärilise lennutegevuse hulgas lennuühendused Eesti ja Euroopa keskuste vahel. Nordica on äriühing, millel on eelkõige ärilist huvi kandvad eesmärgid ja lisaks ka avalikku huvi kandvad eesmärgid, seisab dokumendis.

Lisaks on dokumendis märgitud, et äriliste eesmärkide täitmisel peab äriühing jälgima, et oleks tagatud äriühingu jätkusuutlik majandamine.

Transpordi Varahalduse OÜ puhul on riigi osaluse eesmärk toimida investeerimisettevõttena transpordisektoris, omandada või omada selleks õhusõidukeid või muud vara ning neid turutingimustel edasi rentida. MKM peab võimalikuks ka selle riigifirma enamus- või vähemusosaluse võõrandamist.

MKM-i dokumendis on ka märgitud, et valdkonnas, kus turg toimib tõrgeteta, ei pea riik olema turuosaline, vaid regulaator. Reguleeritud turu tingimustes, kus on toimiv konkurentsi ja tarbijajärelevalve, puudub riigil vajadus ettevõtluses omanikuna osaleda.

Laadimine...Laadimine...