KALMER TIKERPE: Joobes juhtideta ei ole möödunud kahe aasta jooksul päevagi

Tänavu on aasta algusest saadik hukkunud liikluses üle kahe korra rohkem inimesi kui möödunud aastal sama aja jooksul. "Sõidukid on läinud turvalisemaks ja see on võib-olla loonud võltsi enesetunde, et minuga ei juhtu midagi," ütles politsei- ja piirivalveameti juhtivkorrakaitseametnik Kalmer Tikerpe, kelle sõnul kehva ilma õnnetusterohkuses ainusüüdlaseks pidada ei saa.

Pilt: Scanpix/foto on illustreeriv

KALMER TIKERPE: Joobes juhtideta ei ole möödunud kahe aasta jooksul päevagi (1)

Urmas Kaldmaa

Tänavu on aasta algusest saadik hukkunud liikluses üle kahe korra rohkem inimesi kui möödunud aastal sama aja jooksul. "Sõidukid on läinud turvalisemaks ja see on võib-olla loonud võltsi enesetunde, et minuga ei juhtu midagi," ütles politsei- ja piirivalveameti juhtivkorrakaitseametnik Kalmer Tikerpe, kelle sõnul kehva ilma õnnetusterohkuses ainusüüdlaseks pidada ei saa.

Tänavu on aasta algusest saadik hukkunud liikluses üle kahe korra rohkem inimesi kui möödunud aastal sama aja jooksul - teisipäevase seisuga oli hukkunute arvuks 13. "Mullu oli samaks ajaks hukkunud kuus inimest, kuid näiteks 2015 aastal 12 inimest," ütles politsei- ja piirivalveameti juhtivkorrakaitseametnik Kalmer Tikerpe.

Tuisku Tikerpe sõnul õnnetusterohkuses ainusüüdlaseks teha ei saa. "Ilmaolud kindlasti mõjutavad liiklust, kuid rooli keerab ikkagi inimene," tõdes ta. "Kõik tänavu liikluses surma saanud inimesed on hukkunud väljaspool asulat maanteel, kus autode kiirus on suurem ja õnnetuste tagajärjed raskemad."

Peale ilmaolude on tema sõnul tähtsad faktorid veel sõidukiirus ja pikivahe. "Kindlasti mõjutab liiklusõnnetuste tagajärgi ka turvavarustuse õige kasutamine," märkis Tikerpe. "Sõidukijuht ja üldse inimene ise saavad anda enda poolt väga palju turvalisuse heaks."

"Sõidukid on läinud turvalisemaks ja see on võib-olla loonud võltsi enesetunde, et minuga ei juhtu midagi," lisas korrakaitsja.
"Terve eelmise aasta jooksul ja ka tänavu ei ole olnud mitte ühtegi päeva, kus politsei ei oleks tabanud mitte ühtegi joobes olekus juhtimises kahtlustatavat juhti," tõdes ta. "See tõsiasi räägib enese eest."

Sõidu ajal nutiseadmete kasutamine on tema sõnul kindlasti tõusev trend. "Sõidukeid ja nutiseadmeid tegelikult arendatakse selle suunas, et nutiseadmeid ei kasutataks sõidukiroolis," märkis Tikerpe, kelle sõnul paigutavad mõned sõidukitootjad juba autodesse musta kasti, mis ei võimalda autos nutiseadet kasutada. "Tehnika areneb kiiresti ja selle probleemi lahendamine on mõne aasta küsimus."

"On välja arvutatud, et sõnumi toksimine ja lugemine võtab aega 5-10 sekundit. Sellel ajal on juhi pilk suunatud tee pealt ära ning teelt väljasõit või otsasõit on kiire tulema," rääkis Tikerpe.

Politsei soovitab tema sõnul telefoni sõidu ajaks üldse ära panna ja siis ei ole ka kiusatust seda vastu võta ega kasutama hakata.
Trahvide viimine sõltuvusse inimese sissetulekust on põhimõttena tema sõnul kindlasti tervitatav, sest trahv peab olema mõjus. "Loodetavasti mõjutab see meede liiklusohutust positiivses suunas," lõpetas ta.

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...