Kampaania "Must lumi" on saanud üle 20 000 depressioonitesti

“Eesti mõistes on tegemist erakordselt suure numbriga. See näitab, et teema kõnetab inimesi ja on pannud neid mõtlema oma vaimse tervise üle,” rääkis Peaasi.ee juht ja kliiniline psühholoog Anna-Kaisa Oidermaa. 

Pilt: Scanpix

Kampaania "Must lumi" on saanud üle 20 000 depressioonitesti (1)

“Eesti mõistes on tegemist erakordselt suure numbriga. See näitab, et teema kõnetab inimesi ja on pannud neid mõtlema oma vaimse tervise üle,” rääkis Peaasi.ee juht ja kliiniline psühholoog Anna-Kaisa Oidermaa. 

Vaimse tervise portaali Peaasi.ee algatatud depressiooni teadvustamise kampaania "Must lumi" raames on depressioonitesti tehtud üle 20 000 korra, vahendas BNS.

“Eesti mõistes on tegemist erakordselt suure numbriga. See näitab, et teema kõnetab inimesi ja on pannud neid mõtlema oma vaimse tervise üle,” rääkis Peaasi.ee juht ja kliiniline psühholoog Anna-Kaisa Oidermaa. 

Tema sõnul on testi täitnud täna ligi 6000 meest ja enam kui 14 000 naist. Vanusegrupiti on enim teste täitnud 30-40-aastased, kuid esindatud on kõik vanusegrupid, ka noored ja väga kõrges eas inimesed. 

Selle nädala keskel lõppeb testimine riigisektori asutustes. Kampaanias “Must lumi” osalevad avalikust sektorist politsei- ja piirivalveamet, Eesti Energia, riigikogu kantselei, Tallinna Sadam, Rahvusooper Estonia, riigikantselei, haigekassa, rahandusministeerium, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium, justiitsministeerium, sotsiaalministeerium, haridus- ja teadusministeerium, tööinspektsioon, sotsiaalkindlustusamet  ja Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskus. 

Peaasi.ee sõeltest on rahvusvaheliselt kasutatav ja Eestis valideeritud kümneväiteline depressiooniküsimustik (DEPS), millele on lisatud küsimus viimase kuu jooksul esinenud suitsiidmõtete kohta. Anonüümset depressiooni sõeltesti saab täita aadressil https://peaasi.ee/depressioonitest/ 

Kokku on “Must lumi” kampaaniasse haaratud üle 30 erineva organisatsiooni, mille seas on eraettevõtted ja riigiasutused kui ka erialaorganisatsioonid ning koolid. Erasektori testimises osalesid Fortumo, Helmes, Pindi Kinnisvara, Playtech, Rahva Raamat, Solarise keskus, SOL Baltics ja Viru Keemia Grupp (VKG). Erasektoris täideti teste 1139, neist 45 protsendil oli tulemus üle piirnormi, suitsiidmõtteid märkis 21 protsenti vastanutest.

Kampaaniat rahastavad peamiselt Helmes ja Pindi Kinnisvara, väiksemas mahus Hasartmängumaksu Nõukogu, Tartu linn, Hansa Grupp, Anname Au! ja Margus Karu SA.

MTÜ Peaasjad ühendab inimesi, kes hoolivad vaimsest tervisest. Peaasja tuumikusse kuulub vaimse tervise ja noorsootöö spetsialiste, konsultante ja kaasamõtlejaid erinevatest eluvaldkondadest. MTÜ Peaasjad püüdleb vaimse tervise teemade mõistva, aruka, paindliku, kuid ka optimistliku ja avatuma käsitlemise poole. Vaimne tervis on inimõigus. Soovime, et inimestel oleksid käepärast vahendid, millega seda õigust teoks teha. Portaal Peaasi.ee pakub nii tõenduspõhist informatsiooni, veebipõhist nõustamist, kui ka vaimse tervise, selle hoidmise, probleemide ning nende leevendamise alaseid koolitusi.

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...