Karl Saluveer­: Innovatsioon peitub väikestes asjades, mida sa teed veidi teistmoodi

Groveneer toodab innovaatilist naturaalsest väärispuidust seinakattematerjali, mis võitis rahvusvahelise disainiauhinna Red Dot. Selle ülikiiresti paigaldatava “tõmba-ja-kleebi” kinnitusega naturaalsest väärispuidust seinakattematerjal sünniloo toob meieni Groveneeri co-founder ja brändijuht Karl Saluveer.

Pilt: Arhiiv

Karl Saluveer­: Innovatsioon peitub väikestes asjades, mida sa teed veidi teistmoodi

Toimetaja: Meelis Piller

Groveneer toodab innovaatilist naturaalsest väärispuidust seinakattematerjali, mis võitis rahvusvahelise disainiauhinna Red Dot. Selle ülikiiresti paigaldatava “tõmba-ja-kleebi” kinnitusega naturaalsest väärispuidust seinakattematerjal sünniloo toob meieni Groveneeri co-founder ja brändijuht Karl Saluveer.

“Groveneer sai alguse sellest, et romentisin korterit ja tahtsin sinna panna puitseina,” räägib Saluveer. “Helistasin ühele arhitektile ja ütlesin, et tahan puitseina.” Arhitekt hakkas selgitama, et see on väga keeruline, kõigepealt tuleb vana sein maha lõhkuda, siis prügi välja viia, siis ehita karkass, siis lao sinna mingeid asju peale jne. “Peab olema midagi lihtsamat – helistasin ühele ehitajale, ei ole, helistasin järgmsiele, ei olnud. Hakkasime ühe tuttavaga mõtlema ja pool aastat hiljem oli toode olemas – üliõhukene väärispuidust kleepekas.”

Saluveer selgitab, et teinekord piisab lihtsalt väga väikesest asjast, et teha midagi väga väga suurt. “Ettevõtlus ei pea algama sellest, et oleks mingi väga-väga suur mõte. Vaid innovatsioon peitub elus väikestes, lihtsates, huvitavates asjades, mida sa teed veidikene teistmoodi.”

Groveneer läks oma tootega ajujahti, kus on koos Eesti parimad ärimentorid. Toodet hakati kõigepealt müüma veebipoes – paistis, et müük läheb hästi, aga esimene mentor ütles, et väga tore, aga mõtlete väikselt. Järgneva aasta töö tulemusel pääses toode müügile kõigisse Ehituse-ABC kauplustesse üle Eesti. “Nüüd oleme suur ettevõte, nüüd on tehtud,” meentuab Saluveer, kuidas nad oma töö tulemust hindasid. Aga kui investorit otsima hakati, siis selgu, et ettevõtte kontekstis mõeldakse ikka liiga väikselt.

Mindi uuesti äriplaani tegema. “Kuhu mujale minna puiduga, kuui Skandinaaviasse,” rääkis Saluveer. “Seisame ühel hetkel Ajujahi finaalsaates, käsi natuke väriseb. Ja žürii ütles selle peale, kui ma ütlesin, et võame järgneva kahe aastaga Skandinaavia – liiga väikselt mõtlete.”

Asi jõudis nii kaugele, kuu aja pärast läheb Groveneer oma tootega Jaapani turule – võrreldes Eestiga, elab seal 150 miljonit inimest.

“Turule tulek nõuab energiat ja vaeva ning lõppkokkuvõttes pole vahet, mis sa endale sihiks võtad, kas kulutada see energia Eestis, Soomes või Taanis või minna suurde maailma. Minu soovitus on võtta julgus ja mõelda väga suurelt,” ütles Saluveer.

Laadimine...Laadimine...