KLANDORF: ärgem tapkem üksteise tervist naastrehvidega sõitmisega

Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf kirjutab, et ärgem nõrgestagem praegusel keerulisel ajal üksteise tervist veel ka naastrehvidega ringi sõitmisega. Tänavatelt korjatakse kokku tuhandete tonnide viisi talvel lahti sõidetud ja praegu meeletult tolmu tekitavat teekattematerjali.  

Pilt: Mats Õun

KLANDORF: ärgem tapkem üksteise tervist naastrehvidega sõitmisega

Kalle Klandorf, abilinnapea

Tallinna abilinnapea Kalle Klandorf kirjutab, et ärgem nõrgestagem praegusel keerulisel ajal üksteise tervist veel ka naastrehvidega ringi sõitmisega. Tänavatelt korjatakse kokku tuhandete tonnide viisi talvel lahti sõidetud ja praegu meeletult tolmu tekitavat teekattematerjali.  

Maanteeamet teatas, et naastrehvide vahetamisega ei pea kiirustama, kuna aprillis võib temperatuur langeda miinuskraadideni. See teeb mind murelikuks. Naastrehve tohib kasutada alates 15. oktoobrist kuni 31. märtsini. Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude esinemise korral naastrehve kasutada tõesti 1. oktoobrist kuni 30. aprillini. Kas tänavust kevadet peetakse tõesti erandiks?

Isegi juhul, kui miinuskraade ja libedust esinebki kevadeti öötundidel, siis juhti aitab teeoludega arvestamine ning vastava sobiliku sõidukiiruse valimine. Päevaseks ajaks kui toimub suurem osa liiklust, miinuskraade ei prognoosita.

Kui Tallinna silmas pidada, siis möödunud lumevaba talv mõjus meie teede-tänavate katetele niigi kehvasti. Tänavatelt kogutavad asfaldi peentolmu kogused suurenesid märkimisväärselt. Igal aastasel kogub linn kevadkoristuse käigus kokku 3500-5000 tonni naastrehvidega lahti sõidetud teekattematerjale mis sisaldavad tervisele kahjulikke tolmu peenosakesi, mis vereringesse sattumise korral võivad põhjustada tõsiseid tervisekahjustusi ja enneaegset surma.

3500-5000 tonni teekattematerjale on 233-333 veokikastitäit materjali!

Valdav osa me tänavatolmust tulenebki just naastrehvide kasutamisest, mis toodavad lamell- ja suverehvidega võrreldes selgelt rohkem tolmu. Põhjus on naastude tekitavas pinnakatte kulumises. Naastrehvide osakaalu vähendamine vähendaks teede ja tänavate teekatte kulumist. Tänavatolm seostub ju ka väga tõsiste tervisehäiretega! Praeguses eriolukorras on linnakeskkonna puhtus kriitilise tähtsusega ka haiguse leviku seisukohalt. Organism, mis juba võitleb tolmust põhjustatud vaevustega, võib olla eriti vastuvõtlik muudele haigustekitajatele.

Karta on, et kui rehvivahetus jäetakse alles aprilli lõppu ning eriolukorraga seoses on paljud rehvivahetuskohad suletud, sõidavad inimesed veel poole suveni naastrehvidega ringi.

Kutsun kõiki autojuhte ülesse kasutama ära vaba aega ja kontaktivabasid autoteenindusi, et juba praegu vahetada ära naastrehvid ja panustada seega ka tervislikumasse linnakeskkonda ja loodetavasti koos sellega ka karantiiniperioodi lühendamisse.

 

Laadimine...Laadimine...