Koolijuhina armastab Kond kooliseinte vahel ka puhata

"Nii tervitasin meie kooli kolmapäevasel 116. sünnipäeval kogu kooliperet korraga raadio kaudu. Kui Kadriorust Poska tänavalt alguse saanud õppeasutus alustas sajakonna õpilase ja nelja õpetajaga, siis nüüd on meid üle kümne korra rohkem," rääkis 21. Kooli direktor Meelis Kond.

Pilt: Albert Truuväärt
Haridus Tallinn

Koolijuhina armastab Kond kooliseinte vahel ka puhata

Kai Maran

"Nii tervitasin meie kooli kolmapäevasel 116. sünnipäeval kogu kooliperet korraga raadio kaudu. Kui Kadriorust Poska tänavalt alguse saanud õppeasutus alustas sajakonna õpilase ja nelja õpetajaga, siis nüüd on meid üle kümne korra rohkem," rääkis 21. Kooli direktor Meelis Kond.

Õpetajate päeva eel tunnustas Tallinna linn Kondi linna parima koolijuhi tiitliga. Ise peab Kond võrdselt tähtsaks nii traditsioonide aus hoidmist kui tulevikuvaadet.

"Meie 1400 õpilasega kooli ühine kokkusaamine tähendab, et aulas tuleks teha neli-viis kohtumisvooru," rääkis Kond. "Nii tervitasin meie kooli kolmapäevasel 116. sünnipäeval kogu kooliperet korraga raadio kaudu. Kui Kadriorust Poska tänavalt alguse saanud õppeasutus alustas sajakonna õpilase ja nelja õpetajaga, siis nüüd on meid üle kümne korra rohkem."

Kond peab traditsioonidest lugu. Nii on kool ühena vähestest läbi ajalookeerdude siiani säilitanud ka oma algupärase nime.

"See maja, kus me praegu õpime, on valminud 1924 ja saab tänavu 95 aastat vanaks," ütles Kond. "Tänu linna haridusametile saime tänavu uuendada fassaadi ja remontida katusegarniisi. Nii et maja näeb nüüd oma juubeli aastapäeval väga ilus välja! Detsembris tähistame ühte tähtpäeva veel – nimepäeva. Sest 1. detsembrist 1917 kannab kool 21. Kooli nime. Toona sätiti koolid oma asutamise alguse järgi ritta. Kui teised koolid on kas tegevuse lõpetanud või nimed vahetanud, siis meie kool on säilitanud oma nime läbi kõikide agedade, sõjaeelsest ajast tänaseni välja."

Kool vaatab julgelt tulevikku

"21. Kool tähendab sedagi, et soovime pakkuda 21. sajandi haridust," lausus Kond. "Meie püüdlus on hoida elus häid traditsioone ja olla samas kaasaegne õppeasutus. Kõige suuremaks tunnustuseks valitud suunale pean tänavu Pekingis vastu võetud kvaliteediinnovatsiooni auhinda robootika-ettevõtluse suuna arendamise eest. Suurt rolli sellise õppesuuna arendamisel märgib ka materiaalne ressurss ja see, et saime innovastioonilabori klassi loomisel linnalt suurt abi. Linn on selliseid temaatilisi ideid hästi toetanud! Teiseks meie edumeelsed õpetajad. Meie põhikooli robootika õpetaja on Rasmus Kits, kes juhendab ka innovatsioonilaborit."

Kui jaanuaris plaanis sotsiaalministeerium lubada koolipäeva enne kella üheksat alustada vaid hoolekogu nõusolekul, kahes vahetuses õppimist vältida ja söögivahetundi pikendama poolele tunnile, tegi Kond kooli traditsioonide kaitseks söoaka väljaastumise. Omanäolisi koole pooldab Kond ka nüüd.

"Eestimaa koolid on kõik isenäolised ja nõukogude kolhoosikorda, kus kõik koolid on ühenäolised, loodetavasti haridussse enam tagasi ei tule," ütles Kond. "Meie 1400 õpilasega koolis ei saa asju korralda nii nagu 14 või 140 õpilasega koolis. Koolides, kus on võimalik lõunavaheaeg teha poole või minugi poolest ka kahetunniseks, kus on suur maja ja vähe õpilasi, on korralduslikult võimalik selliseid asju teha. Meie peame arveastama, et meil on poolteist vahetust majas ega saa paraku kulutada vahetundidele ja söögivahetund rohkem kui 15 minutit. Sest teine vahetus nihkuks ju siis väga hilisele ajale."

Kond eelistab kooli seinte vahel ka vaba aega veeta ja puhata

"Vaba aega jääb ikka! Kuid üsna tihti veedan aega nö akusid laadides koolis," sõnas Kond. "Koolimajas toimub klassiväliselt väga palju huvitavaid sündmusi, nt meie kunsti- ja kultuurinädala raames. Kooli aktused ja kontserdid on emotsionaalsed ja aitavad suurepäraselt töömõtteid kõrvale tõrjuda. Külastan väga sageli ka linna teatreid ja kontserte. Armastan tegutseda vahelduseks  ka maal, kuid sealgi taban end tihti kooli asjadele mõtlemast."

Kooli mitmekesises huvihariduse kavas on muusikal läbi aegade kindel koht.

"Muusika on meie kooli pikaajaline traditsioon. Septembris käis kooli kammerorkester esinemas Schwerinis, kus  Siim Aimla juhatamisel anti kontsert muusikalise süvaõppe suunaga Goethe gümnaasiumis," rääkis Kond. "Märtsis on ees meie kooli 60 kevadkontsert, mida peame traditsiooniliselt Estonia kontserdisaalis. Suur saal on alati rahvast tulvil, kus külaliste seas ka rohkelt lapsevanemaid ja vilistlasi. Selleks hakkame valmistuma juba praegu."

Kooli traditsioone austavale mõttelaadile viitab seegi, et kapuutsiga riietusesemsid ei kanta ja aus on klassikaline riietus.

Esimene arvutikogemus viis elukutseni

Rahvusvahelise tunnustuse tõi 21. Koolile innovatsioonistuudio loomine ja robootika oskuslik lõimimine teiste õppeainetega. Õpetajate päeva eel tunnustas linn üht selle eestvedajat Rasmus Kitse  aasta põhikooli aineõpetaja  tiitliga.

"Esimene kogemus jäi sellesse aega, kui arvutimängud olid vanuse tõttu populaarsed," ütles Rasmus Kits. "Mäletan millegipärast seda kogemust siiani. Sõbral oli ligipääs mingisugusesse arvutuskeskusesse, kus terve öö sai mängitud sellist FPS-i nagu Wolfenstein 3D. Aasta oli siis 1993 ja ma olin 13 aastat vana."

Nüüd on Tallinna 21. Kool – robootika õpetaja Rasmus Kits juba ise kaasaegsete arvutimängude looja. Tema robootikakomplektile ülesannete lahendamiseks disainitud õppematt sai inspiratsiooni Lego robotimängu võistlusmatist ja seal saab kasutada peegelpildis kuni kaht robotit. Matil on  mõõteskaalad, õppeelement erineva raadiusega pöörete sooritamiseks, ringmall, joonejärgimise joon, värvilised jooned, värviruudud, transpordikasti koht, kolm slaalomi transpordikasti kohta, näitlikustav skaala värvianduri kasutamiseks ja tagasipeegelduva valguse selgitamiseks. Mati juurde kuuluvad tasuta e-koolikotist kättesaadavad õpiülesanded, mis on kohandatud just õppematil kasutamiseks.

Igale vanusele sobiva mööbli ning paindliku tehnilise lahendusega sisustatud 21. Kooli innovatsioonistuudio on rajatud tervikliku käed-külge klassiruumilahenduse põhimõttel ja lähtub samuti Lego põhimõtetest. Stuudiot juhendava Kitse sõnul on selle tegevuspõld lai.

"See klass on esiteks suunatud kooli robootikaõppe tundide  läbi viimiseks," rääkis Kits. "Kooli ettevõtlus-robootika õppesuund eeldab iganädalasi kohustuslikke õppetunde. Teiseks tahaksime uue labori vahendeid kasutama hakata ka paljudes teistes õppeainetes nii koolis kui väljaspool kooli. Ehk siis tänapäevasel moel digivahendeid kasutades saame õpetada väga paljusid erinevaid õppeaineid. Näiteks loodusaineid, matemaatikat, kunstiõpetust ja muusikat. Need valdkonnad võiksid samuti siia ruumi jõuda."

Laadimine...Laadimine...