Leht: Saaremaa sild võiks tulla praegusest parvlaeva teest põhja poole

Muhu ja mandri vahelise silla idee autorid planeerivad trassi, mis kulgeb praegusest parvlaeva teest veidi põhja pool ja sild võiks ehitamisele tulla aastatel 2023-2026.

Pilt: Saarte Hääl
Eesti

Leht: Saaremaa sild võiks tulla praegusest parvlaeva teest põhja poole

Muhu ja mandri vahelise silla idee autorid planeerivad trassi, mis kulgeb praegusest parvlaeva teest veidi põhja pool ja sild võiks ehitamisele tulla aastatel 2023-2026.

Sillaidee eestvedajate Raivo Heina ja Raivo Küti veebilehel avalikustatud plaanide kohaselt oleks konsoolsillal 11 kaart kogupikkusega 7340 meetrit ja silla kasutatav laius oleks 12,5 meetrit, kirjutab Saarte Hääl.

Ehitushind koos peale- ja mahasõitudega jääb vahemikku 400–450 miljonit eurot. Selle sisse on arvestatud ka planeerimiskulud ja muud väljaminekud. Hind on tuletatud, lähtudes 2011. aasta uuringus toodud hindadest ja tuues need tänapäeva.

Silla vajadusest rääkides mainitakse, et juba praegu ei suuda praamid olemasolevat liiklusvoogu teenindada. "Kasvu jätkumisel oleks aastaks 2030 vaja juba vähemalt kahte lisapraami," seisab selgituses. Lisatakse, et silla avamise korral tõuseb liiklus kohe 15-protsendise kasvuga sellisele tasemele, mis praamidega teenindades saavutataks alles aastal 2033.

Silla kasulik eluiga oleks plaani järgi 70 aastat. Silla käikuminekul hakkaks riik maksma ka dotatsiooni, mis näiteks aastal 2026 oleks 14,3 miljonit eurot ja liiklusvoo kasvades tõuseks.

Praeguste hindade juures oleks sillaületustasu püsielanikule sõiduauto pealt kaheksa eurot, sõltumata autos olevate reisijate arvust. Tavapileti hind oleks 17 eurot.

Laadimine...Laadimine...