LIIKLUSEKSPERT: Jalakäijate ja jalgratturite eelistamine on ainuke viis linna liiklust toimima saada

"Kui me autodele ruumi juurde anname, tõstab see ainult ummikuid ühest kohast teise ja probleemi me ei lahenda," usub Tallinna liikuvuskava ekspert Mari Jüssi. "Kui on olemas korralikud jalgrattateed, on jalgratas linnas 5-6 kilomeetri raadiuses kõige kiirem liiklusvahend." 

Pilt: Scanpix

LIIKLUSEKSPERT: Jalakäijate ja jalgratturite eelistamine on ainuke viis linna liiklust toimima saada

Urmas Kaldmaa

"Kui me autodele ruumi juurde anname, tõstab see ainult ummikuid ühest kohast teise ja probleemi me ei lahenda," usub Tallinna liikuvuskava ekspert Mari Jüssi. "Kui on olemas korralikud jalgrattateed, on jalgratas linnas 5-6 kilomeetri raadiuses kõige kiirem liiklusvahend." 

Jalakäijate ja jalgratturite eelistamine on Tallinna liikuvuskava ekspert Mari Jüssi sõnul ainuke viis linna liiklust ja liikuvust toimima saada. "Kui me autodele ruumi juurde anname, tõstab see ainult ummikuid ühest kohast teise ja probleemi me ei lahenda," rõhutab ta. "Kui on olemas korralikud jalgrattateed, on jalgratas linnas 5-6 kilomeetri raadiuses kõige kiirem liiklusvahend."
 
Ühtlasi hoiab keskkonnasõbralikumate liiklusvahendite toetamine tema hinnangul kesklinna elamisväärsena ja ligipääsetavana. "Linnades, kus on jalgsi käimise alasid ja kus on ka head ühistranspordi ühendused, on isegi ettevõtted aru saanud, et ligipääsetavust ei taga tasuta parkimiskohad, vaid hoopis see, kas sinna saab kohale erinevate liiklusvahenditega ja ka jalgsi," märgib Jüssi. "Kõik see eeldab muidugi kogu linna mastaabis liikluse planeerimist."
"Ühistranspordi, jalgrataste ja jalgsi käimise soodustamine vähemalt ei tekita ummikuid juurde ega tõsta neid ühest kohast teise," lisab ta. "Teatud piirini on ummikud aga linnades paratamatus. See on tegelikult müüt, et nendega on võimalik võidelda."
"Need, mis meil on, ei ole tegelikult veel tõelised ummikud," lausus Jüssi.
Laadimine...Laadimine...