Linnal on huvi soetada 600-700 elektribussi

"Testperioodil soovimegi välja selgitada, kas tehase poolt lubatu ka praktikas kinnitust leiab. Positiivse tulemuse puhul saame hakata mõtlema elektribusside soetamisele," selgitas Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimees Deniss Boroditš.

Pilt: Tallinna Transpordiamet

Linnal on huvi soetada 600-700 elektribussi

Toimetaja: Juuli Nemvalts

"Testperioodil soovimegi välja selgitada, kas tehase poolt lubatu ka praktikas kinnitust leiab. Positiivse tulemuse puhul saame hakata mõtlema elektribusside soetamisele," selgitas Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimees Deniss Boroditš.

"Seni on elektribusside kasutuselevõttu pärssinud akude massi ebaühtlasest jaotumisest tingitud halb juhitavus ning kahe laadimise vahelise sõiduvälba ebapiisav pikkus. eCitaro on nii tootja kui edasimüüja väitel neist puudustest prii," rääkis Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimees Deniss Boroditš.

8.-24. maini testib Tallinna Linnatranspordi AS (TLT AS) liinil 24 ja 24A koostöös AS Silberautoga Mercedes-Benz elektribussi eCitaro. Seniste testsõitude valguses saab Boroditši sõnul öelda, et buss on ökonoomsem, sujuvama sõiduga ja mugavam sõitjale. "See äratab usaldust ja annab meile võimaluse kaaluda, et soetada neid tulevikus Tallinnale," rääkis ta.

Hetkel sõidab linnas liinidel 400 bussi. Praegu on kavas soetada 100 gaasibussi, et minna üle  biotaastuvale ja keskkonnasõbralikule kütusele. "Linnal on huvi elektribusside vastu ja on isegi arutatud, et vajadus võiks olla 600-700 bussi, siis jääks mingi varu ka selleks, kui on vaja liine pikendada," arutles Boroditš.

Tallinna Linnatranspordi juhi sõnul on elektribussi hind see, mis paneb mõtlema. Ühe bussi hind on hetkel poole miljoni kanti, olles nii kolmandiku kallim busside keskmisest hinnast. Kuigi riigihankega ja suuremas koguses on võimalik saada bussidele soodsamat hinda. "Oleme endale võtnud eesmärgiks asendada lähiaastail diiselmootoriga bussid biometaani kasutavate ning elektribussidega," kinnitas ta.

Mis on eCitaro?

Mercedes-Benz eCitaro elektribuss on 12 meetri pikkune mugava ja moodsa sõitjateruumiga linnasõiduk, mis on läbinud spetsiaalsed katsetused nii suve-, kui ka talvetingimustes. Bussis on 35 iste- ja 49 seisukohta, lisaks koht ratastooli jaoks. Erilist tähelepanu on pööratud bussi kütte ja õhutussüsteemile. Bussil on 2x125 kW jõuülekanne, mille töö tagab 10 elemendist koosnev 243 kWh võimsusega aku. Buss sõidab ühe laadimisega vastavalt ilmastikutingimustele ja välistemperatuurile 150 kuni 250 kilomeetrit, mis  võimaldab akul pidada vastu terve vahetuse.

Eriti oluline on hästi läbi mõeldud akude paigutus, mis kõrvaldab elektribusside ühe suurima puuduse, akude kaalust tulenevad probleemid. Katusele paigaldatud akumoodulid on tasakaalustatud moodulitega bussi tagaosas. Optimaalse kaalujaotuse tagamiseks on võetud kasutusele 8 tonnise lubatud teljekoormusega esisild. Kõrgendatud ohutuse tagavad rataste blokeerimisvastane süsteem ABS, elektrooniline stabiilsuskontroll ESP ja automaatne aktiivpidurdus. Enesest mõista on buss madala sisenemisega, mis tagab selle kasutamise nii lapsevankriga kui ka ratastoolis reisijatele.

TLT ASi arengustrateegia näeb ühistranspordi tulevikku kaasaegseid tehnoloogiaid kasutavate ökoloogiliselt puhaste ning kõrgendatud ohutust tagavate sõidukite kasutusele võtmises.

Laadimine...Laadimine...