Linnavolikogu esimees Terik: meretunnel tooks Eestile kasu

"Täna siin projekti üht juhtisikut, Kustaa Valtoneni kuulates ning projekti eskiise vaadates kaldun uskuma, et see umbes 100 kilomeetri pikkune ja ca 15 miljardit eurot maksev tunnel saabki ühel hetkel teoks," ütles Tallinna Linnavolikogu esimees Tiit Terik.

Linnavolikogu esimees Terik: meretunnel tooks Eestile kasu (2)

"Täna siin projekti üht juhtisikut, Kustaa Valtoneni kuulates ning projekti eskiise vaadates kaldun uskuma, et see umbes 100 kilomeetri pikkune ja ca 15 miljardit eurot maksev tunnel saabki ühel hetkel teoks," ütles Tallinna Linnavolikogu esimees Tiit Terik.

Teriku sõnul on oluline, et sellest tunnelist saavad kasu nii Tallinn koos lähivaldadega kui kogu Eesti. "Mulle isiklikult mõte kaht pealinna ühendavast merealusest raudteetunnelist meeldib,"ütles Terik. "Kas tunnel valmib juba aastaks 2024, nagu innukad projektijuhid on lubanud või veidi hiljem, polegi hetkel väga oluline."

"Erinevalt igapäevaselt selle projektiga tegelevatest inimestest on minul väga raske neid ajaraame paika sättida, kuid mul on küll selline tunne, et kui praegu räägitakse sellest tunnelist kui suurest ja enneolematust asjast, siis tulevikus räägime sellest Tallinn-Helsingi ühendusest kui millestki väga igapäevasest, kui Kopli trammist," lisas Terik.

Terik kohtus täna Helsingis sealse linnavolikogu esimehe Otso Kivekäsega ning nentis, et kuigi kaht pealinna eraldab 80km merd, on linnade mured üsna sarnased.

"Mõlemas linnas on pidevaks jututeemaks liikluse sujuvus, raskeveokite kesklinnast eemale suunamine, ühistranspordi- ja jalgrattateede võrgustiku eelisarendamine, uute elurajoonide-uusarenduste teke ning loomulikult ka Eesti-Soome meretunneli võimalikkus," sõnas põhjanaabrite elukorraldusega tutvunud Tiit Terik. "Samas on lahendused neile muredele jällegi veidi erinevad – loodan Helsingist saada häid nõuandeid, kuidas Tallinna ja suur-Tallinna piirkonna liikuvusmuredele leevendust leida."

Eesti-Soome tunneli projekti vedav Finest Bay Area Development Estonia esitas mai alguses Eesti valitsusele taotluse tunneli ja sellega seotud tehissaare riigi eriplaneeringu algatamiseks.

Täna Helsingit külastav Tallinna Linnavolikogu esimees Tiit Terik kohtus Eesti-Soome meretunnelit planeeriva konsortsiumi juhiga.

Peter Vesterbacka ja Kustaa Valtoneni juhitav Finest Bay Area Development Oy ja Touchstone Capital Partners Ltd sõlmisid märtsi alguses 15 miljardi euro suuruse vastastikuste kavatsuste protokolli Soome ja Eesti vahelise tunneli rahastamiseks, mille kohaselt antakse kolmandik rahastusest omakapitalina ning kaks kolmandikku laenuna.

Hiina fond saab vähemusosaluse ning kohustub andma projektile laenu. Varem on tunnelit nõustunud rahastama Dubai fond ARJ Holding 100 miljoni euro ulatuses.

Projekti vedavasse konsortsiumi Finest Bay Area Development kuuluvad veel inseneri- ja konsultatsioonifirma Pöyry, A-Insinöörit ja ehitusfirma Fira.

2 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...