Lugeja küsib abilinnapealt: mis on saanud uue peatänava ehitamise plaanist?

Lugeja küsib: Aasta tagasi räägiti palju uuest peatänavast. Kas selle ehitamise plaanid on vaibunud? Millal seda rajama hakatakse ja kas ma pääsen ehituse ajal autoga oma Liivalaia tänava koju?

Pilt: peatanav.ee

Lugeja küsib abilinnapealt: mis on saanud uue peatänava ehitamise plaanist?

Lugeja küsib: Aasta tagasi räägiti palju uuest peatänavast. Kas selle ehitamise plaanid on vaibunud? Millal seda rajama hakatakse ja kas ma pääsen ehituse ajal autoga oma Liivalaia tänava koju?

Abilinnapea linnapea ülesannetes Taavi Aas

Tallinna esindusliku peatänava rajamise plaanid ei ole kindlasti vaibunud. Töö käib ja juba on korraldatud mitu arhitektuurikonkurssi. Eesmärk on luua veel sel kümnendil Tallinna südalinna kaasaegne, 21. sajandisse sobilik inimsõbralik tänav.

Linna ametlikuks peatänavaks saab praeguse Pärnu ja Narva maantee lõik, mis algab Vabaduse väljakul ning lõpeb Narva ja Pronksi tänava ristmikul. Peatänava keskossa jääb Viru väljak, mis praegu meenutab küll pigem ristmikku, kuid pärast renoveerimist antakse seal ülemvõim jalakäijatele ja väljakut saab taas õigusega nimetada väljakuks.

Seni on kõlama jäänud mõte, et mitte mingil juhul ei tohi linna peatänav kujuneda automagistraaliks, vaid esikohal peavad olema jalakäija ning tema vajadused ja mugavus.

Mis puutub sellesse, et kas Tallinna uue peatänava rajamise ajal on võimalik pääseda autoga Liivalaia tänavale oma koju, siis ma usun, et kindlasti on. Sellest on aga mõttekam rääkida siis, kui ehitus on algamas ja see probleem on tegelikult üleval.

Laadimine...Laadimine...