Maanteeamet: eksamineerija ja klient ei peaks enne üksteist teadma

Maanteeamet näeb peamise meetmena eksamineerijate kuritarvituste lõpetamiseks korra kehtestamist, mille kohaselt sõidukijuhi eksamile tulija ei tea, millise eksamineerija juurde satub, samuti ei teaks eksamineerija, kes tuleb eksamile.

Pilt: Scanpix

Maanteeamet: eksamineerija ja klient ei peaks enne üksteist teadma

Maanteeamet näeb peamise meetmena eksamineerijate kuritarvituste lõpetamiseks korra kehtestamist, mille kohaselt sõidukijuhi eksamile tulija ei tea, millise eksamineerija juurde satub, samuti ei teaks eksamineerija, kes tuleb eksamile.

"Esimese asjana tuleb tagada, et õpilane ei satuks kindla eksamineerija juurde," ütles maanteeameti peadirektor Priit Sauk teisipäeval BNS-ile. "Ehk meie jaoks oleks klient üks, kaks ja kolm, mitte nimed, kes vastava õpetajaga peaksid kokku sattuma."

Sauk lisas, et sellist korda on proovitud juba kasutada, aga asi on seni jäänud konkreetse büroo keskseks. "Ilmselt kehtestamse sellise korra üle Eesti, et nimetut suhtlemist oleks rohkem. Et poleks ette plaanitud, kes kelle juurede läheb eksamit tegema ja millal," lisas ta.

Keskkriminaalpolitsei pidas möödunud neljapäeval kinni viis maanteeameti liiklusregistri Tallinna büroo eksamineerijat. Neist neljale esitati kuriteokahtlustus altkäemaksu võtmises ja ühele altkäemaksu vahendamises. Lisaks kahtlustatakse altkäemaksu vahendamises veel kahte inimest, kes maanteeametis ei töötanud. Kahtlustuse kohaselt võtsid eksamineerijad korduvalt altkäemaksu sõidueksami positiivse läbimise eest.

"Oleme mõelnud ja mõtleme ka tulevikus, meil on terve eksamiosakond, mis mõtleb eksamisüsteemide parendamise peale kogu aeg. Aga ju see tegevus pole siiani piisav olnud," nentis Sauk.

Maanteeameti peadirektori sõnul tuleb parandada ka eksamineerijate ülemuste töö kvaliteeti. "Nad peavad tegema pistelist kontrolli eksamineerijate töökvaliteedi hindamiseks ja nende silmad peaksid olema esimesed, mis mistahes hälbeid avastavad - kas siis läbikukkumiste arvu suurenemist või siis läbisaajate arvu suurenemist. Kõik need kaudsed mõõdikud ütlevad midagi ja ka nendega tegeleme," rääkis Sauk.

Peadirektori sõnul peavad eksamineerijate otsesed juhid vaatama autodes olevate kaamerate lindistusi ning hindama nende põhjal tehtud tööd ja võimalikke möödalaskmisi. "Ma ei mõtle ainult altkäemaksu küsimist või maksmist, vaid ka töö kvaliteeti, selle vastavust määrustele ja nõuetele, mida eksamineerija peab kontrollima. Kui nõuded on täidetud, siis tõenäoliselt pole kellelgi tarvis ka muud kokku leppida. Lihtsad inimlikud asjad," sõnas Sauk, toonitades, et otsesed ülemused peavad alluvaid tundma.

Laadimine...Laadimine...