Maanteeameti teehooldusleping ei arvesta õnnetusterohke Jõhvi - Tartu maantee hooldusnõudeid

Tartu - Jõhvi maanteele on juba viis aastat kehtinud rangeimad teehooldusnõuded, aga maanteeameti ja teehooldusfirma leping nendega ei arvesta. "Kahjuks on nii, et õnnetuse regioonis olevad talihoolduslepingud ei nõua ennetava libedustõrje tegemist," ütles maanteeameti ida regiooni hooldejuht Andres Piibeleht.

Pilt: PPA

Maanteeameti teehooldusleping ei arvesta õnnetusterohke Jõhvi - Tartu maantee hooldusnõudeid

Tartu - Jõhvi maanteele on juba viis aastat kehtinud rangeimad teehooldusnõuded, aga maanteeameti ja teehooldusfirma leping nendega ei arvesta. "Kahjuks on nii, et õnnetuse regioonis olevad talihoolduslepingud ei nõua ennetava libedustõrje tegemist," ütles maanteeameti ida regiooni hooldejuht Andres Piibeleht.

Tartu-Jõhvi maantee kuulub Eesti kõrgeima seisunditasemega teede hulka. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi määruse järgi tähendab see muu hulgas seda, et teel tuleb teha ennetavat libedustõrjet. Libedustõrje peab olema tehtud kogu sõidutee ulatuses, kui ilmaprognooside, teeilmajaamade andmete või muude selliste andmete põhjal on tõenäoline, et haardetegur väheneb, vahendas BNS Eesti Päevalehte.

Ööl vastu esmaspäeva, kui Rannapungerja külas toimus veoauto ja liinibussi kokkupõrge, muutus maantee õnnetuspaigas teeilmajaamade andmete kohaselt libedaks eeldatavasti südaöö paiku. Ühe inimelu nõudnud ja mitu inimest haiglaravile sundinud õnnetus juhtus öösel kella ühe paiku. Libedustõrjet tegev teehooldusmasin jõudis maaneteele tund aega hiljem ehk öösel kella kahe ajal.

"Kahjuks on nii, et õnnetuse regioonis olevad talihoolduslepingud ei nõua ennetava libedustõrje tegemist," ütles maanteeameti ida regiooni hooldejuht Andres Piibeleht.

2011. aastal muutusid riiklikud teehooldusnõuded, muu hulgas karmistati osa teede seisundinõudeid. Samal ajal kehtisid maanteeameti ja teehooldusfirmade vahel lepingud, mis olid sõlmitud varasemate nõuete järgi. Seega tuli lepingud üle vaadata. Nagu Andres Piibeleht vanemate kolleegide meenutustele tuginedes selgitas, ei suudetud seda teha. Teehooldusfirmad küsisid lisanduva töö eest rohkem raha, maanteeametil nõutud summasid Piibelehe sõnul anda ei olnud. "Prooviti, aga ei saadud kokkuleppele," nentis Piibeleht ja lisas, et üle terve Eesti, välja arvatud Raplamaal, jäidki aastateks kehtima vananenud nõuetel põhinevad lepingud, mis – nagu Jõhvi - Tartu maantee näitel näha – võivad olla eluohtlikud.

Eestis on 18 teehoolduspiirkonda ning vanade lepingute lõppemisel ja uute läbirääkimistel on maanteeamet uued teehooldusnõuded siiski lepingutesse sisse saanud. Mis piirkondades kehtivad praegu aegunud nõuetel ja mis piirkondades uutel nõuetel põhinevad lepingud, Eesti Päevaleht esmaspäevase tööpäeva lõpuks välja selgitada ei jõudnud. Iroonilisel kombel on Ida-Virumaa puhul uue, teehooldajalt ennetavat libedustõrjet nõudva lepingu kehtima hakkamiseni vähem kui kolm kuud. "Uutes lepingutes, mis hakkavad kehtima 1. aprillist, on ennetava libedustõrje nõue sees," kinnitas Piibeleht.

Laadimine...Laadimine...