Majandusteadlane Väino Rajangu: meie piirkond ja terve linn ainult võidavad Reidi tee ehitamisest

Täna sai alguse tulevase Tallinna põhjapoolse magistraaltänava Reidi tee ehitus. "Kui jutt Reidi teest üldse hakkas kõlama, oli väga palju vastusseisu artikleid, mis kohati olid täiesti võhiklikud, sest neid kirjutasid inimesed, kes ei tunne olukorda ja see ajas muigama," ütles majandusteadlane ja kohalik elanik Väino Rajangu. "Minu ja meie piirkonna jaoks tähendab Reidi tee rajamine tegelikult Pirita tee pikendamist kesklinna suunas. Tulevikus on see sisuliselt liikumisvõimalus kesklinnani välja."

Pilt: Svetlana Aleksejeva

Majandusteadlane Väino Rajangu: meie piirkond ja terve linn ainult võidavad Reidi tee ehitamisest

Dmitri Povilaitis

Täna sai alguse tulevase Tallinna põhjapoolse magistraaltänava Reidi tee ehitus. "Kui jutt Reidi teest üldse hakkas kõlama, oli väga palju vastusseisu artikleid, mis kohati olid täiesti võhiklikud, sest neid kirjutasid inimesed, kes ei tunne olukorda ja see ajas muigama," ütles majandusteadlane ja kohalik elanik Väino Rajangu. "Minu ja meie piirkonna jaoks tähendab Reidi tee rajamine tegelikult Pirita tee pikendamist kesklinna suunas. Tulevikus on see sisuliselt liikumisvõimalus kesklinnani välja."

KMG Inseneriehituse AS ja Verston Ehitus OÜ alustasid täna Tallinna linnavalitsuse tellitud 41 miljonit maksma mineva tulevase Tallinna põhjapoolse magistraaltänava Reidi tee ehitust.

"Mul on hea meel, et Reidi tee loob võimaluse luua praegusele tühermaale midagi väärtuslikku ja annab tallinlastele paremad võimalused mere ääres liikumiseks," ütles Tallinna linnapea Taavi Aas, kes käivitas sümboolselt töid alustava ekskavaatori. Linnapea mainis, et Reidi tee loob võimaluse sadamast väljuda kesklinna tänavaid läbimata.
 
Aas osutas, et Tallinnas on alanud kõige suurem uute liikluslahenduste rajamise periood viimaste kümnendite jooksul. "Uus Reidi tee, uus Haabersti ristmik, uus Gonsiori tänav – kui kõik needvalmivad, on muudatused linnapildis päris põhjalikud."
57images

Kohalikud kiidavad

"Narva maantee ja Petrooleumi tänav on need tänavad, kus sadama väljasõidu transport koguneb," selgitas majandusteadlane Väino Rajangu, kelle kodu jääb tulevase Reidi tee äärde. "Kui tuleb suur laev või isegi mitu korraga, siis on kõik tänavad ümberringi umbes."

Rajangu sõnul on kohalikud hädas ka vibratsiooniga. "Suured rekkad tekitavad siin vibratsiooni kaugele mõlemat poolt Narva maanteele ja nüüd, kui Reidi tee läheb ükskord käiku, siis prognooside järgi kaks kolmandikku sellest transpordist kaldub Narva maantelt Reidi teele ja meie elu siin läheb palju paremaks, sest vibratsiooni, müra ja õhusaastet jääb vähemaks. Sellepärast mina ja minu lähim tutvusringkond toetame igati Reidi tee ehitamist."

Võhiklikud vastuartiklid

Rajangu sõnul paneb Reidi tee ümber tekkinud meediakära teda kohati muigama. "Eriti algusperioodil kui jutt Reidi teest üldse hakkas kõlama, oli väga palju vastusseisu artikleid, kusjuures kohati need artiklid olid täiesti võhiklikud, sest neid kirjutasd inimesed, kes ei tunne olukorda ja see ajas muigama," märkis ta.

Ehitustööde käigus rajatakse kokku 14 kilomeetrit sõidu-, jalg- ja kergliiklusteid, millest sõidutee pikkus on 2 kilomeetrit.

Mereäär saab korda

Reidi tee ehituse käigus rajatakse 40 000 ruutmeetrit murupinda, istutatakse üle 57 000 põõsa ja ligi 500 puud. "Koostöös Merelinna Kaitsjate ühendusega oleme otsinud parimat viisi, et võimalikult palju säästa Russalka parki," rääkis Aas.

"Minu ja meie piirkonna jaoks tähendab Reidi tee rajamine tegelikult Pirita tee pikendamist kesklinna suunas," sõnas Rajangu. "Pirita tee, kui ilusaga ilmaga minna, on ju väga populaarne koht. Inimesed jalutavad seal, sõidetakse jalgrattaga, rulluiskudega. Tulevikus on see sisuliselt liikumisvõimalus kesklinnani välja. Mererand tehakse ju ka ilusti korda. Nii, et meie piirkond ja terve linn ainult võidavad Reidi tee ehitamisest." 

Reidi tee ehituse käigus ehitatakse uus sademevee kollektor koos sademeveepumplaga. Uus sademevee süsteem aitab leevendada Tuukri, Jõe ja Ahtri piirkonna üleujutusi. Samuti rajatakse uute teede alla vee ja kanalisatsioonitorustikud ning gaasi- ja keskküttetorustikud.
 
Ehitustööd peavad olema objektil lõpetatud hiljemalt 17. november 2019, lõpliku kuju peaks uus tee saama 2020. aasta kevadeks. Töövõtuleping on sõlmitud konsortsiumiga KMG Inseneriehituse AS / Verston Ehitus OÜ. Töövõtulepingu maksumuseks on 38 113 503 eurot.
Laadimine...Laadimine...