Marko Reikop Reidi teest: linnas tulebki teid ehitada

"Mulle ei meeldi, kui Reidi teed ei ehitata. Mulle ei meeldi need roheliste mõtted, et nüüd nad said Reidi tee kitsamaks," rääkis teleajakirjanik Marko Reikop. "Linnas tuleb teid ehitada ja puid tuleb maha võtta. Pannakse uued puu asemele."

Pilt: Scanpix

Marko Reikop Reidi teest: linnas tulebki teid ehitada (5)

"Mulle ei meeldi, kui Reidi teed ei ehitata. Mulle ei meeldi need roheliste mõtted, et nüüd nad said Reidi tee kitsamaks," rääkis teleajakirjanik Marko Reikop. "Linnas tuleb teid ehitada ja puid tuleb maha võtta. Pannakse uued puu asemele."

"Ma loodan, et ma mässan lolluse vastu - konservatiivse lolli mõttelaadi vastu, mis on laialt levinud ja poliitkorrektne. Mulle ei meeldi, kui Reidi teed ei ehitata. Mulle ei meeldi need roheliste mõtted, et nüüd nad said Reidi tee kitsamaks," rääkis presidendi ordeni pälvinud teleajakirjanik Marko Reikop ETV saates "Hommik Anuga".

Linnulaulu saab nautida maal

"Linnas ongi teed, linnas tuleb teid ehitada ja puid tuleb maha võtta. Pannakse uued puu asemele. Puid tuleb saagida linnas, teed tuleb ehitada, kõiki asju tuleb teha. See roheline jama siin linnapildis mulle üldse ei meeldi. Linn on linn. Kui te tahate rohelust, linnulaulu, minge maale elama. Te ei tohi siin linnas kiunuda," sõnas Reikop.

Samuti rääkis ta, et talle ei meeldi Tanel Talve ettepanek jääda talveajale. "See on loll populism, ma vihkan seda. Talveaeg on rõve. Meil on kogu aeg kottpime. Praegu me saame vähemalt aprilli ja septembri valgeks."

Reikop lisas, et ta pooldab siiski keskkonnasäästlikku mõtteviisi. "Ma olen väga roheline, ma ei osta poest ühtegi kilekotti, lähen oma kotiga ja panen sinna kartulid ja porgandid. Ma olen väga rohelise mõttelaadiga, aga linnas on teed ja puid saab kärpida ja uusi asemele panna."

Reidi teed muudeti kitsamaks

"Ligikaudu kaks kuud kestnud kohtumiste ja konsultatsioonide käigus lepiti kokku, et Reidi teel tuleb alandada maksimaalset lubatavat sõidukiirust 40 kilomeetrile tunnis, muuta pargi säilitamise nimel Reidi tee kurviraadiust ja mitmes kohas vähendada sõiduradade arvu," ütles Tallinna abilinnapea Züleyxa Izmailova. "Lisaks laiendatakse vaheribasid Russalka läheduses, kuhu tekkivale haljasalale on kavas istutada eelkasvatatud puid."

Izmailova sõnas, et uus Reidi tee lahendus võimaldab Tallinnal edukamalt kandideerida Euroopa Rohelise Pealinna tiitlile, aga saada ka lihtsalt parem, kergliiklejat rohkem eelistav ja autostumist vaos hoidev lahendus.

Tallinna linnapea Taavi Aas lisas, et rühmitusega Merelinna Kaitsjad saavutati hea tööõhkkond ning tekkis asjalik dialoog. Aas mainis, et keerulisim osa kõnelustel puudutas sõiduradade vähendamist.

"Kompromiss siiski sündis, sest Reidi teel linnast väljuval suunal on enne Narva maantee ristmikku vähendatud sõiduradade arvu kolmelt kahele," sõnas Aas. "Russalka esisel ristmikul on mõlemas sõidusuunas vähendatud sõiduradade arvu ühe sõiduraja võrra. Russalka monumendi poolsel serval nihkub sõidutee merest seetõttu 3,5 meetri võrra maa poole."

Memorandum sätestab veel, et Russalka monumendi kõrval asuvale liivasele puhkeribale paigaldatakse mugavamaks ajaveetmiseks teisaldatav linnamööbel. Pärast Reidi tee väljaehitamist muudetakse Narva maantee alates Reidi tee ristmikust kesklinna suunal ühistranspordi ja kergliikluse prioriteediga tänavaks, linn pikendab Pirita tee ühistranspordi raja kuni Rummu teeni.

5 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...