Paar kilomeetrit elektritõuksil kulgeb kiiremini kui ummikus seisva autoga

"Usume, et elektrirattad on igas linnas transpordi tulevik," ütles Bolti tegevjuht Markus Villig. "See on palju kiirem ja soodsam kui auto, näiteks kesklinnas saab lühikesi vahemaid tõukerattaga läbida kordades kiiremini, soodsamalt ning keskkonnasäästlikumalt."

Pilt: Scanpix

Paar kilomeetrit elektritõuksil kulgeb kiiremini kui ummikus seisva autoga

Vesta Reest

"Usume, et elektrirattad on igas linnas transpordi tulevik," ütles Bolti tegevjuht Markus Villig. "See on palju kiirem ja soodsam kui auto, näiteks kesklinnas saab lühikesi vahemaid tõukerattaga läbida kordades kiiremini, soodsamalt ning keskkonnasäästlikumalt."

19. juunist saab Tallinnas laenutada Bolti elektrilisi tõukerattaid. Pariisi ja Madridi järel on Tallinn maailmas kolmas linn, kus nende tõukeratastega sõita saab.


Bolti tegevjuht Markus Villig selgitas, et ratta avamine on väga lihtne – seda saab teha Bolti mobiilirakenduse kaudu, mida tema sõnul on paljud juba aastaid Tallinnas kasutanud. Tasu on 10 senti minut, sõidu alustamise eest tuleb maksta 50 senti, kuni juunikuu lõpuni on kasutajad alustustasust priid.


Villig ütles, et näiteks kümneminutiline sõit, mille jooksul jõuab läbida paar-kolm kilomeetrit, läheb maksma 1,5 eurot. Üks päev tõukeratta kasutamist tähendab sõitjale maksimaalselt 15-eurost väljaminekut. Tasuda saab vaid pangakaardiga. Tallinnas tegevuse alustamise puhul on tõukerataste lahtilukustamine juuni lõpuni tasuta.


Rattaid saavad laenutada vähemalt 18-aastased inimesed.  "Võimalusel soovitame tõukerattaga sõita rattateel. Kõnniteel tuleb loomulikult arvestada jalakäijatega ja valida sõidukiirus, mis on ohutu nii sõitjale endale kui ka kõigile teistele liiklejatele," rääkis Villig. "Nagu iga teise liiklusvahendi puhul, vastutab ka elektrilise tõukerattaga sõites ohutuse eest selle kasutaja."


Ratta maksimaalne kiirus on 25 km/h. "Soovitan muidugi valida kiiruse vastavalt oma oskustele," lausus Villig. "Kui me suudame tõukeratastega natukegi vähendada autode arvu linnas, on see kasulik nii keskkonnale kui ka linnaliiklusele."


Elektrikulu on Villigi sõnul väike ning järgmise laadimiseni saab sõita 30-40 kilomeetrit.


Tõukerattad hakkavad asuma käidavates kohtades. Sõidu lõppedes saab kasutaja jätta ratta mõnda ohutusse kohta, soovitatavalt rattaparkla lähedusse. Tõukerattaid on võimalik jätta kesklinna ja Piritale, täpsed alad on tähistatud rakenduses oleval kaardil. Kui kasutaja jätab ratta ettenähtud alast väljapoole, on ette nähtud trahv 25 eurot.


Bolt alustab Tallinnas 120 tõukerattaga ja on valmis nende arvu vastavalt huvile suurendama. Iga ratas – mille hinnaks on 300-400 eurot – on varustatud GPS seadmega, nii et nende asukohta saab kaardi peal jälgida. Iga päev paigutab Bolt rattad ümber selleks ettenähtud kohtadesse. "Sõidu lõppedes on võimalik jätta reiting ja foto, meie tiim käib iga päev ringi ja vajadusel parandab rattaid," ütles Villig. "Sõidukid on veekindlad, aga kui sajab väga kõvasti, siis me ei soovita nendega sõita."  Bolti tegevjuhi kinnitusel on Tallinna linn suhtunud projekti väga positiivselt ja toetavalt.

 

 

 

RIISALU: Elektrirattad hoiavad linnaõhu puhtamana


Skuutrite, elektrirataste, velotaksode ning hõljukite ja tasakaaluliikurite liiklus vajab seadusega kindlamat paikapanemist, ütles abilinnapea Aivar Riisalu.


"Kui praegune pilootprojekt ennast õigustab, alustatakse linnaruumis elektrirataste rentimist uutel alustel," lausus Riisalu. "Linna kasu on see, et õhk on puhtam ja linn saab renti platside eest, kus need rattad seisavad. Mina näen ainult ühte ohtu – et elektrirattaga sõitja on võrdsustatud jalakäijaga. Nii et soovitan kõigil olla tähelepanelik."


Riisalu sõnul peaks liiklusseaduses veidi muudatusi tegema – skuutrid, elektrirattad, velotaksod ning hõljukid ja tasakaaluliikurid vajavad reguleerimist. "Seadust tuleb vastavalt vajadusele nüüdisajastada," lisas ta.

Laadimine...Laadimine...