PALO RONGID: Elron peatas Balti jaama ramminud rongijuhi tööloa

Elroni kaubamärgi all tegutsev Eesti Liinirongid AS peatas Balti jaamas jaanuari alguses tupikupiirdesse sõitnud rongijuhi tööloa.

PALO RONGID: Elron peatas Balti jaama ramminud rongijuhi tööloa

Elroni kaubamärgi all tegutsev Eesti Liinirongid AS peatas Balti jaamas jaanuari alguses tupikupiirdesse sõitnud rongijuhi tööloa.

"Rongijuht, kelle eksimuse tõttu antud kokkupõrge võimalikuks sai, on liinitööst kõrvaldatud ja tema tööluba on peatatud, karistust ei ole veel ametlikult määratud," Elroni kommunikatsiooni- ja turundusjuht Mai Vahtrik BNS-ile. 

Kuna Elroni rongidel puudub pardaautomaatika, mis tupikpiirdele lähenedes kiirust vähendaks, võib rongijuhi ootamatu terviserike päädida analoogse või tõsisema juhtumiga.

"On tõsi, et rongijuhi amet on kindlasti äärmiselt suure vastutusega – sõna otseses mõttes tema selja taga on paljude inimeste elud ning tema kätes kallis tehnika. Elron teeb omalt poolt kõik võimaliku, et reisijad rongijuhi terviserikke tõttu ohtu ei satuks," märkis Vahtrik.

"Kõikide rongijuhtide tervislikku seisundit kontrollitakse regulaarselt. Tehnilise poole pealt tagab rongides ohutust juhtimissüsteemi valvsuskontroll, mille signaal genereeritakse arvuti poolt sagedase, ent juhusliku intervalliga. Rongijuht peab valvsuskontrolli helisignaali kuuldes vajutama vastavat nuppu. Kui süsteem tuvastab siin häire, peatub rong automaatselt."

"Pärast raskeid õnnetusi, nagu seda oli Raasikul juhtunu, aga ka kõik teised inimohvreid kaasa toonud õnnetused, on rongijuhil võimalus kasutada psühholoogi abi ning võtta kuni kümme päeva lisapuhkust kuu aja jooksul õnnetuse toimumisest. Loomulikult pakuvad emotsionaalset tuge ka kolleegid. Kuna enamustel puhkudel on õnnetusse sattumine juhile psüühiliselt raske kogemus, siis õnnetusejärgse lisapuhkuse võtmise võimalust taastumiseks sageli ka kasutatakse," selgitas Vahtrik.

Balti Jaamas tupikuprismale otsa sõitnud rong tehti järgneva nädalavahetuse jooksul korda, kuid remondisumma on alles väljaselgitamisel. Remondiks kasutati laos olemasolevaid varuosi, ent veel ei ole ei ole selge, milliseks kujunes väljavahetatud haakesiduri osade remondimaksumus. Õnnetusjuhtumite kahjud hüvitab Estonia Train Finance AG kindlustus, mis on ühtlasi kõikide Elroni opereeritavate diiselrongide omanik.

ETF koos oma kindlustusseltsiga korraldab ka Raasiku õnnetuses hävinud diiselrongi asendamise või remondi Stadleri tehases. Rongi taastatakse ning kokkuleppe järgi peaks see liinile naasma aasta lõpus.

Alanud aastaks on Elron seadnud eesmärgiks teenindada 6,2 miljonit reisijat.

Loe juhtunust SIIT!

Laadimine...Laadimine...