Pariisi abilinnapea: tasuta ühistranspordist oleneb rahva tervis ja laste tulevik

"See on suur rahvatervise teema," märkis Pariisi abilinnapea Emmanuel Gregoire tasuta ühistranspordi kohta. "Sellest sõltub meie ja laste tulevik. Tulevikus on vaja teistsuguseid lahendusi kui praegu."

Pilt: Scanpix/ Eiffeli torn sudus, mis tekib õhureostusest

Pariisi abilinnapea: tasuta ühistranspordist oleneb rahva tervis ja laste tulevik (1)

Virkko Lepassalu

"See on suur rahvatervise teema," märkis Pariisi abilinnapea Emmanuel Gregoire tasuta ühistranspordi kohta. "Sellest sõltub meie ja laste tulevik. Tulevikus on vaja teistsuguseid lahendusi kui praegu."

"Tulevikus on vaja teistsuguseid lahendusi kui praegu," põhjendas Pariisi abilinnapea Emmanuel Gregoire tänasel rahvusvahelisel tasuta ühistranspordi konverentsil, miks otsustas Pariisi linnavalitsus tellida uuringu, tutvumaks tasuta ühistranspordi sisseseadmise võimalustega selles Euroopa ühes tähtsamas, umbes 12 mln elanikuga pealinnas.

"See on suur rahvatervise teema," märkis Gregoire tasuta ühistranspordi kohta. "Sellest sõltub meie ja laste tulevik. Tulevikus on vaja teistsuguseid lahendusi kui praegu." Ta ütles konverentsil peetud ettekandes veel, et tasuta ühistranspordi põhieesmärk on vähendada õhusaastet Pariisis.

"Aastast 2015 oleme rakendanud õhusaastevastast ennetavat plaani ja me arendame välja alternatiivseid liikumisviise kui autod."

Ta tõi näiteks, et praegu tehakse vaid 20% reisidest Pariisis ühistranspordiga. Seda vaatamata asjaolule, et võrreldes näiteks naaberpealinna Londoniga on metroopilet suhteliselt odav ehk 1,9 eurot. Seega ongi uuringu põhiküsimus, kas on võimalik ühistranspordi süsteemi muuta. Pariisi ühistransporti rahastatakse piletitulust, transpordimaksust jm maksudest. Kui transpordimaksu tõsta, kataks see tasuta ühistranspordi kulu.

Ilmselt kujuneb ühistranspordi võimalik uus mudel üheks 2020. a kohalike valimiste põhiteemaks, on varem rahvusvahelised uudisteagentuurid teatanud. Muuhulgas Praegu toob piletimüük Pariisis sisse umbes 3 mld eurot aastas. Muuhulgas ootab vastamist küsimus, kas võimalikku tasuta sõitmist lubada ka Pariisi satelliitasulate elanikele.

 

 

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...