Rakendus AvaLinn aitab ka elanikel endil linna planeerida

Elanikud saavad rakenduse AvaLinn kaudu teada anda, kas neile näiteks meeldib, et Jaama plats saab taas ajaloolise pärnaallee või et jalakäijad võivad Balti jaamast taas tunneli asemel üle tee vanalinna liikuda.

Pilt: KavaKava

Rakendus AvaLinn aitab ka elanikel endil linna planeerida

Kai Maran

Elanikud saavad rakenduse AvaLinn kaudu teada anda, kas neile näiteks meeldib, et Jaama plats saab taas ajaloolise pärnaallee või et jalakäijad võivad Balti jaamast taas tunneli asemel üle tee vanalinna liikuda.

Esialgu saabki uue rakenduse kaudu ettepanekuid esitada Põhja-Tallinna ja kesklinna piirile jääva Skoone bastioni ja Telliskivi kvartali vahelise ala kohta. Keskse liikumissõlmena jääb alale Jaama plats, mille kujundajad KavaKava arhitektid näevad seda võimalikult lihtsa ja funktsionaalsena. "Tallinna planeerijad peavad inimeste tagasisidet oluliseks, sest see annab võimaluse arvestada muudetavas paigas elavate ja liikuvate inimestega," ütles abilinnapea Andrei Novikov.

Jalakäijate tänav

Uus Jaama plats sarnaneb mõõtmetelt Raekoja platsiga, Vana-Kalamaja tänav saab üle selle liikudes mugava ühenduse vanalinnaga. Jaama platsi ning maakonnaliinide bussijaama vahel plaanitakse taastada ajalooline pärnaallee, mille ääres hakkavad asuma ka busside ooteplatvormid. Sõiduautode parkimine on plaanis viia Jaama platsi maa-alusele korrusele. Nunne tänavalt Toompuiestee ületamine peaks muutuma jalakäija- ja rattasõbralikumaks, sest Balti jaama tunneli asemele võiksid tulla uued maapealsed jalakäijate ülekäigu kohad.

Vana-Kalamaja tänaval piirab linn autoliiklust, et sellest kujuneks lähitulevikus kohvikute ja äridega ääristatud jalakäijate tänav. Ühendust Kelmiküla ja Telliskivi kvartali vahel võiks aga parandada kergliiklejate sild või tunnel.

Skoone bastioni ajalooline kahe-kolmeastmeline kuju tuuakse praegusest paremini esile, selle üldilme jääb pargilikuks. Kui näiteks bastioni tippu on praeguseks jäänud vaid üksikud puud, siis tulevikus võivad sealsed pärnad lisa saada. 19. sajandi alguses muldvallile rajatud kaherealine pärnaallee on lõiguti hävinud, ajalooline puiestee on kavas taastada.

Kaetud pargiala aga pakub varju vihma eest ja võimaluse kohtuda, mängida, teatrit teha, näitusi, foorumeid või loodusõppe tunde korraldada. Bastioni koos hoidvat tugimüüri on plaanis vallikraavi avamisel näidata selle täies hiilguses. Samuti on kavas luua nii vallikraavi kui ka vanalinna suunas bastionilt uusi teid. Sõiduteed aga hakkavad kulgema pärnaalleest väljaspool.

Põhja-Tallinna avaliku ruumi uuele lahendusele saabki poolehoidu või kriitikat avaldada AvaLinn mobiiliäpis. Lisaks ootavad linnaplaneerijad linnaelanike ideid teistegi uuenduste kohta. Balti jaama ja Vana-Kalamaja tänava ideekorje toimub 18. veebruarini.

"Kui pilootprojekt õnnestub, on edaspidi plaanis äppi kasutada kõigi olulisemate projektide koostamisel," ütles linna peaarhitekti büroo linnaplaneerija-arhitekt Jaak-Adam Looveer.

Eeskujuks teistele

Ideekorjega kogub linn ka mõtteid, kuidas muuta kasutajasõbralikumaks rakendust ennast. "Kaasamisäpiga on näiteks võimalik planeeritaval alal ringi liikuda ning sedasi kavandatud ruumist täpsemalt aru saada," lisas Looveer.

Ideekorjega saadud ettepanekuid analüüsitakse ning arutelu tekitanud kitsaskohad arutatakse läbi töötubades.

Ala ruumilahendus ja ideekorje platvorm töötati välja Baltic Urban Lab projekti raames, mida kaasrahastab Kesk-Läänemere programm 2014-2020. Tulevikuvisioonid on joonistanud arhitekt Ahti Sepsivart, vt www.tallinn.ee/est/baltic-urban-lab.

 

Tasuta rakendus töötab kõikides levinud süsteemiga nutiseadmetes

• Tasuta AvaLinn äppi saab kasutada nii iOS kui ka Androidi seadmetes ning tasuta alla laadida vastavalt App store’st või Google Play poest

• Rakenduses kuvatud arendamisel olev Põhja-Tallinna ala peaks kujunema paigaks, kus on mugav liikuda jala, ratta ja ühistranspordiga. Piirkonda kuuluvad Telliskivi loomelinnak, Balti jaama turg, Kunstiakadeemia uus hoone, Kultuurikatel, energia avastuskeskus ja linnahall.

Laadimine...Laadimine...