Rovereto linnavolikogu liige: kui ostate auto, olete juba poole saastamisest ära teinud

Elektriautode kasutamine pole lahendus, kuna pool autode saastamisest tuleb autode tootmisest, kinnitas Itaalia Trento piirkonna Rovereto linnavolikogu liige ja keskkonnakomisjoni aseesimees Paolo Verignano. "Kui ostate auto, olete juba 50% saastamisest ära teinud," ütles ta.

Pilt: Scanpix

Rovereto linnavolikogu liige: kui ostate auto, olete juba poole saastamisest ära teinud

Triin Oja

Elektriautode kasutamine pole lahendus, kuna pool autode saastamisest tuleb autode tootmisest, kinnitas Itaalia Trento piirkonna Rovereto linnavolikogu liige ja keskkonnakomisjoni aseesimees Paolo Verignano. "Kui ostate auto, olete juba 50% saastamisest ära teinud," ütles ta.

Itaalia Trento piirkonna Rovereto linnavolikogu liige ja keskkonnakomisjoni aseesimees Paolo Verignano ja tasuta ühistranspordi eestkõneleja rääkis, et Trento piirkonnas elab 539 tuhat inimest ja tasuta ühistranspordi ajalugu sai piirkonnas alguse koos Tallinnaga. "Teadsime, et 2013. aastal sai Tallinn tasuta ühistranspordi. Meie idee algas sellest, kui tulime Tallinnasse ja kuulsime, kuidas te olite sellega alustanud," märkis ta.

2014. aastal algatati piirkonnas kestliku liikumise eelnõu, mis võeti vastu 2017. aastal tänu rahva suurele toetusele. "Kui räägime kestlikust liikumisest ja tasuta ühistranspordist ja ütleme, et nad tegid ju selle Tallinnas ja Zorys ära, siis öeldakse, et nad on teistsugused, nad pole itaallased ja ei ela Trentinos," kirjeldas Verignano. "Me ei ole tegelikult ju erinevad inimesed, elame lihtsalt erinevates kohtades."

 "Meie loosung on "liikuge vabalt, tasuta ja kestlikult". Me ei taha midagi ära muuta, vaid et inimestel oleks jätkuvalt mugav."

"Küsimus on selles, et inimesed mõistaksid põhjuseid, miks ühistransport võiks tasuta olla," tõdes ta. "Meie loosung on "liikuge vabalt, tasuta ja kestlikult". Me ei taha midagi ära muuta, vaid et inimestel oleks jätkuvalt mugav."

Trentinos on praegu 80 protsenti liiklusest autod, tulevikus on nende eesmärgiks aga nihutada kaalukauss 70 protsendile ühistranspordi kasuks. "Ravikulud liiklusõnnetuste puhul on 50 miljonit aastas. Me ei kujuta ette, kui palju maksab pinnase-, õhusaaste, palju maksab ummikute ajakulu. Sellel pole mingeid majanduslikku lisaväärtust," ütles ta.

Kestlik liikumine aitab tema sõnul luua piirkonnas töökohti, suurendaks inimeste sidusust, vähendaks negatiivsust ja suurendaks ka kinnisvara väärtust.

"Kui ostate auto, olete juba 50% saastamisest ära teinud."

Ka elektriautode kasutamine pole lahendus, kuna pool autode saastamisest tuleb autode tootmisest. "Kui ostate auto, olete juba 50% saastamisest ära teinud," ütles ta.

Kestliku liikumise seadus nõuab piirkonna valitsuselt kestliku liikumise süsteemi edendamist ja arendamist ning ka rongide ja metroode liiklusvõrku kaasamist.

"Peaaegu sada miljonit kulub ühistranspordi rahastamiseks ja 14% saame piletimüügiga tagasi, samas piletimüügi kulu röövib tulust poole, seega tegelik kasu on vaid 7%. 93 protsenti tuleb tegelikult maksudest," rääkis ta. "Kui vaid 10 protsenti autoomanikest hakkaks kasutama ühistransporti, säästaksime juba 15 miljonit eurot.

Praegu on Verignano sõnul era- ja ühistranspordi vahel ebaaus konkurents – üks on teisest märgatavalt mugavam ning ta soovitas võrdsustada süsteemid. "Itaalias hakkame koostama avalikku ühistranspordi usaldusfoorumit, et selles vallas lobitööd teha," lõpetas ta.

 

Laadimine...Laadimine...