Seminar: Rail Baltica toob kaasa majandusliku arengu terves regioonis

"Raudtee on läbi ajaloo olnud üheks innovaatiliste lahenduste loojaks ja eestvedajaks ning võrreldes maanteetranspordiga on tegu keskkonnasõbraliku lahendusega. Ka Rail Baltica puhul ootame innovaatilisi lahendusi," rääkis majandus- ja kommunikatsiooniminister Kadri Simson.

Pilt: Meta Advisory

Seminar: Rail Baltica toob kaasa majandusliku arengu terves regioonis

Toimetaja: Moonika Tuul

"Raudtee on läbi ajaloo olnud üheks innovaatiliste lahenduste loojaks ja eestvedajaks ning võrreldes maanteetranspordiga on tegu keskkonnasõbraliku lahendusega. Ka Rail Baltica puhul ootame innovaatilisi lahendusi," rääkis majandus- ja kommunikatsiooniminister Kadri Simson.

Eile Rail Baltica ärivõrgustiku ning Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu koostöös toimunud seminaril arutati, kuidas sajandiprojektiks tituleeritav Rail Baltica kiirendab terve regiooni majanduslikku arengut ning kuidas sellest võidaksid ka kodanikud ja kogukonnad nii Balti riikides kui ka Soomes ja Poolas. Kohal oli tulnud üle 30 ettevõtja ja sidusrühmade esindaja üle Euroopa.

"Rail Baltica on Baltikumi suurim taristuinvesteering ning samal ajal on tegemist kolme riigi läbi aegade mahukaima ühisarendusega," sõnas seminari avades majandus- ja kommunikatsiooniminister Kadri Simson. "2019. aasta saab Rail Baltica projekti jaoks olema kahtlemata suure tähtsusega – tegemist on aastaga, mil saame kindlamalt vaadata tulevikku ja teha edasisi plaane. Peagi on selged ka Euroopa Liidu uue eelarveperioodi rahastusvõimalused. Usutavasti saab projekt planeeritud toetuse, siis on võimalik ka ajakohaselt liikuda edasi."

"Raudtee on läbi ajaloo olnud üheks innovaatiliste lahenduste loojaks ja eestvedajaks ning võrreldes maanteetranspordiga on tegu keskkonnasõbraliku lahendusega. Ka Rail Baltica puhul ootame innovaatilisi lahendusi," lisas Simson.

RB Raili AS äritegevuse arendaja Kaspars Briškens rõhutas oma ettekandes, et Rail Balticat tuleb planeerida silmas pidades pikka perspektiivi ning et elluviidavad lahendused oleksid ajakohased ka 20 või 30 aasta pärast. Seetõttu on väga tähtis, et kogu protsessi oleksid kaasatud ka ettevõtjad ning et nende poolt tuleksid vajalikud innovatiivsed lahendused. Briškensi sõnul toimib Rail Baltica võimsa kiirendina jätkusuutliku majandusarengu edendamiseks ning Rail Baltica prognoositav kasu on vähemalt 18,2 miljardit euro.

ITL-i juhatuse liikme Seth Lackmani sõnul on Eestil digiriigina ettenägelik transpordi- ja logistika arengutes kaasa lüüa, sest lähikümnenditel jagatakse suur osa turust ümber seoses tehnoloogia arenguga. "Nii suure infrastruktuuri projekti puhul tulebki fookust hoida innovaatilistel ärimudelitel, mis tekitavad võimaluse majanduskasvuks. IKT sektor on valmis panustama."

Omniva tegevjuht Ansi Arumeel tutvustas, kuidas Rail Baltica aitab kaasa ka e-kaubanduse arengule: "E-kaubanduse visionäär Jack Ma sõnastas visiooni, et 72 tunni jooksul peab inimene saama oma kaubad kätte igas maailma nurgas ning Omniva on otsustanud selle visiooniga kaasa minna. Tänu Rail Balticale saab tarbija oma kaubad maailmast kiiremini kätte ning on ka võimalus saata oma kaubad kiiremini maailmasse laiali."

Rail Baltica ärivõrgustiku juhatuse liikme Ott Lumi sõnul soovib võrgustik korraldada ka edaspidi korraldada erinevate sektorite ja Rail Baltica projektiga igapäevaselt tegelevate inimeste kohtumisi. "Sellised ajurünnaku formaadis üritused võimaldavad paremini mõista Rail Baltica rolli ja tutvustada projekti laiemalt," sõnas Ott Lumi.

Mittetulundusühing Rail Baltica Business Network Estonia loodi, et anda ettevõtjatele parem võimalus kaasa rääkida uue Rail Baltica raudteega seonduvates küsimustes ning varakult kaasata äriringkondi Rail Baltica arendamisse ja seotud ärivõimaluste kaardistamisse. Hetkel kuulub ärivõrgustikku 23 ettevõtet ja üks toetajaliige.

Laadimine...Laadimine...