Swedbank kutsub petiste osas ettevaatusele

Swedbank on täheldanud, et eriolukord võib tuua kaasa riski sattuda petiste ohvriks – nii soovitab rahaasutus olla tähelepanelik ja ettevaatlik, sest sulid võivad tekkinud olukorda ära kasutada.

Pilt: Scanpix/Pilt on illustratiivne

Swedbank kutsub petiste osas ettevaatusele (1)

Toimetaja: Dmitri Povilaitis

Swedbank on täheldanud, et eriolukord võib tuua kaasa riski sattuda petiste ohvriks – nii soovitab rahaasutus olla tähelepanelik ja ettevaatlik, sest sulid võivad tekkinud olukorda ära kasutada.

"Pangatoiminguid peaksid tegema inimesed ikka ise või paluma abi väga usaldusväärselt lähedaselt," ütles Swedbanki riskijuht Raul Vahtra pressiteate vahendusel. "Oleme näinud, kuidas liiga kergemeelselt tuttavat usaldades on püütud klienti ära kasutada, proovides aktiveerida uut pangakaarti või survestades klienti hoiuseid katkestama, pärast mida vabaneks hoiusumma kliendi kontole. On olnud ka juhtumeid, mil klient on paha aimamata tulnud esindusse üldvolitust tegema niinimetatud heategijatele või ootamatult tekkinud sugulastele."

Swedbank lubab omalt poolt teha kõik, et aidata klientidel mitte pettuse ohvriks langeda, kuid ennekõike kutsub rahaasutus inimesi endid tähelepanelikkusele. Võõraste kätte ei tohi anda oma pangakaarti ja PIN-koode ega võimaldada neile ligipääsu oma internetipanka. Samuti ei tohi appi tulnud võõrastega jagada isiklikku infot ega lasta end mõjutada nende pakutavatest võimalikest teenustest. Kel on midagi kahtlast juhtunud, peaks ühendust võtma oma kodupangaga.

Lisaks ettevaatlikkusele pangatoimingute tegemisel sularahaautomaatides ja pangaesindustes, peab tähelepanelik olema ka internetis erinevate teenuste kasutamisel, sest tõenäoliselt võib suureneda ka internetipettuste hulk.

"Eriolukorra ajal on suurenenud internetis ostlemine," selgitas Vahtra. "Et veenduda soodsat kaupa müüva e-poe usaldusväärsuses, tasub teha eelnevalt taustatööd. Esmalt tasub kindlaks teha, kes on müüja ja kas ta ka reaalselt kaupa müüb. E-poe kodulehel peavad olema märgitud kaupmehe olulisemad kontaktandmed – ettevõte, osaühingu nimi, registrikood, e-maili aadress, kontakttelefon. Kui neid avalikustatud ei ole, on võimalike pretensioonide lahendamine võimatu ning seetõttu võiks kohe sellise müüja või teenusepakkuja kaupadest ja teenustest loobuda. Kodumaiste e-kaupmeeste tausta on võimalik uurida ka äriregistrist ning tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti kodulehelt."

1 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...