Tallinn otsustas Reidi tee laiema lahenduse kasuks

"Meie eesmärk pole luua täiendavaid võimalusi autodele ja kahjustada keskkonda," ütles Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart. "Me vastupidi soovime sujuvamat liiklust, et autod lahkuksid kiiremini sadama ja kesklinna piirkonnast."

Pilt: Scanpix

Tallinn otsustas Reidi tee laiema lahenduse kasuks (3)

Toimetaja: Toomas Raag

"Meie eesmärk pole luua täiendavaid võimalusi autodele ja kahjustada keskkonda," ütles Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart. "Me vastupidi soovime sujuvamat liiklust, et autod lahkuksid kiiremini sadama ja kesklinna piirkonnast."

Tallinna linnavalitsus otsustas tänasel istungil Reidi tee ehitamisel laiema lahenduse ehk esmase projekti kasuks. 

Linnavalitsus leiab, et Reidi tee tuleb lõplikult välja ehitada 2017. aasta aprillis ehitusloa saanud lahenduse kohaselt. Selle järgi rajatakse Russalka ristmikule mõlemas sõidusuunas neli sõidurada ning Reidi tee ja Narva maantee ristmikul linnast väljuval sõidusuunale kolm sõidurada.

"Jutt pole Reidi tee kontseptsiooni muutmisest vaid ühest teelõigust, mis on 200 meetrit pikk," selgitas Kõlvart otsust linnavalitsuse pressikonverentsil. 

Linnal oli varasemalt kokkulepe rühmitusega Merelinna Kaitseks Reidi tee kärbitud lahenduse kasuks. Kõlvart ütles pressikonverentsil, et tal on kahju, et sellest nüüd taganetakse aga ta loodab tulevikus roheliste ja linnaaktivistidega jätkuvalt koostööd teha. 

"Arvestades perspektiivsete sadama-ala liiklusvoogudega on Tallinna linnavalitsus läbi vaadanud oma eelnevad seisukohad ja leidnud, et rühmituse Merelinna Kaitseks esindajatega kokku lepitud Russalka ristmiku sõiduradade vähendamisel puudub piisav kindlus, et sadamast tulenev liiklusvoog ei suurene oluliselt võrreldes eelnevalt teadaoleva liiklusvooga," seisab linnavalitsuse istungi protokollis.

Dokumendis toodi otsuse põhjenduseks veel, et Reidi tee ehituse projekti koostamisega alustati viis aastat tagasi ning rühmitusega Merelinna Kaitseks sõlmitud kokkuleppe sõlmimisel eeldati liiklusvoogude püsimist 2015. aasta tasemel. 

Linnavalitsus toetus otsust tehes ka Tallinna Tehnikaülikooli mehaanika ja tööstustehnika instituudi uurimistööle. Teadlased leidsid, et Reidi tee kärbitud lahenduse puhul suureneb ooteaeg tipptundidel vähemalt kaks korda.

Reidi tee on uus loodav Tallinna tänav, mis ulatub Russalka ristmikust kuni Lootsi ja Tuukri tänava ristmikuni mille eesmärk on pakkuda lisaks Narva maanteele teist, paralleelselt kulgevat ühendust Pirita ja kesklinna vahel. Osa Reidi teest hakkab kulgema merest kaugemal, ühendades sadamat nii Pirita kui Põhja-Tallinnaga.

3 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...