"“Maksuküüru kaotamine ja rikastele raha juurde andmine tähendab, et veel rohkem asju jääb riigis tegemata."

Heido Vitsur, majandusteadlane
TASUTA TRANSPORT KÕIGILE: Maakonnaliinidel saavad peagi kõik tasuta sõita (3)
28. september 2017
Scanpix

Tulevast aastast rakenduv maakonnaliinide tasuta sõidu õigus eeldab tulevikus validaatori kasutamist, kuid tasuta sõidu õiguse saavad kõik inimesed, sõltumata nende elukohast."Meie eesmärk on tagada inimestele üle kogu Eesti paremad ühendused ja liikumisvõimalused ning seda nii maal kui ka linnas," ütles  majandus- ja taristuminister Kadri Simson

“Olemegi 2018. aasta juulist üle minemas tasuta maakonnasisese bussiliikluse süsteemile, kuid lisaks tasuta sõidule peab paranema ka ühenduste arv ja liinivõrk, et ühistransport kataks maksimaalselt inimeste liikumisvajadusi,” märkis majandus- ja taristuminister Kadri Simson. Ühistranspordi dotatsioon kasvab 2018. aasta riigieelarves tänavuselt ligi 67 miljonilt eurolt 92,4 miljoni euroni.

Ühistranspordi dotatsioon maantee- ja raudteetranspordile samuti lennuühenduste ja parvlaevaühenduste pidamisele kasvab 2018. aasta riigieelarves tänavuselt ligi 67 miljonilt eurolt 92,4 miljoni euroni.

Kui 2017. aastal doteerib riik Elroni reisijavedu ligi 22,5 miljoni euroga, siis järgmisel aastal kasvab see summa juba 31 miljoni euroni. Samuti kasvab bussiliinide dotatsioon 21,9 miljonilt eurolt 34,8 miljoni eurole, et tagada reisijatele prii sõit maakonnaliinidel, mis rakendub tuleva aasta esimesest juulist.

Kasvab nõudlus ja ka kvaliteet

“Ühistranspordi suurenev dotatsioon aitab meil säilitada ka üha suureneva nõudluse juures jätkuvalt head transpordiühendused ja teenuste kõrge kvaliteedi,” märkis majandus- ja taristuminister Kadri Simson. “Meie eesmärk on tagada inimestele üle kogu Eesti paremad ühendused ja liikumisvõimalused ning seda nii maal kui ka linnas. Seetõttu olemegi 2018. aasta juulist üle minemas tasuta maakonnasisese bussiliikluse süsteemile, kuid lisaks tasuta sõidule peab paranema ka ühenduste arv ja liinivõrk, et ühistransport kataks maksimaalselt inimeste liikumisvajadusi.”

Ka lennureiside ja laevaühenduste pidamiseks saartega lisandub senisele 22,6 miljoni euro suurusele dotatsioonisummale veel 4 miljonit eurot, et tagada täiendava parvlaeva valmisolek Kuivastu-Virtsu liini teenindamiseks. Kokku suurenevad transpordidotatsioonid tuleva aasta eelarves seega enam kui 25 miljoni euro võrra.

Tasuta sõiduõigus hakkab tulevast aasta juulist kehtima ainult avaliku teenindamise lepingute alusel teostatavate maakonna- ja naabermaakonda ühendavatel bussiliinidel, ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi avalike suhete osakonna nõunik Mihkel Loide BNS-ile. “Rongides ning kommertsliini bussides tasuta sõiduõigus ei laiene.”

Tasuta sõit kõigile

“Tasuta sõidu õigus laieneb kõigile sõitjatele sõltumata sissekirjutusest, kodakondsusest ja nii edasi,” märkis Loide, lisades, et siiski peavad inimesed oma sõiduõiguse bussi sisenemisel nii-öelda valideerima.

Valitsus on tuleva aasta eelarves ette näinud bussiliinide dotatsiooni kasv 21,9 miljonilt eurolt 34,8 miljoni eurole, et tagada reisijatele tasuta sõit maakonnaliinidel, mis rakendub tuleva aasta esimesest juulist.

Kommentaarid (3)

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki “Sobimatu”!

Postitades kommentaari nõustud reeglitega.

Zaara Puu
29. sept. 2017 17:26
Ja kõik see "tasuta transport "on muidugi arvo kätte sehkendatud?
bussijuht
7. nov. 2017 08:07
loogiline,bussijuht peab ka tasuta tööl käima
Asjalik küsimus
28. sept. 2017 17:12
Kas avaliku teenindamise lepingute alusel toimivad maakonna- ja naabermaakonda ühendavad bussiliinid teevad kohustuslikus korras peatuse ka KOV-de ja Töötukassade ees ?