Teadlane: Reidi ristmike kitsam variant tähendaks ummikuid

"Reidi tee ristmike kitsam variant tähendaks tipptundidel liikluse 20-30 protsendilist ülekoormust", hoiatab TalTechi professor Dago Antov, kes esitles täna avalikkusele oma liiklusanalüüsi. "Uuring tõi välja, et Reidi tee kitsendatud variant toob kesklinna ummikuid juurde." 

Pilt: Scanpix

Teadlane: Reidi ristmike kitsam variant tähendaks ummikuid (4)

Vesta Reest

"Reidi tee ristmike kitsam variant tähendaks tipptundidel liikluse 20-30 protsendilist ülekoormust", hoiatab TalTechi professor Dago Antov, kes esitles täna avalikkusele oma liiklusanalüüsi. "Uuring tõi välja, et Reidi tee kitsendatud variant toob kesklinna ummikuid juurde." 

 

Antovi sõnul tuleb arvestada ka sellega, et Reidi tee puhul ei kõnele me üksnes tavapärasest liiklusvoost, vaid see tee luuakse selleks, et tagada Vanasadama liikluse teenindamine. Sadamast võib lühikese aja jooksul lisanduda liiklusesse paarsada veokit. "Kitsamas versioonis oleks oht, et ehitame ristmikud, aga liikluspilt paremaks ei lähe," hoiatas professor Antov.

"Jõudsime järeldusele, et kui me läheksime edasi nn kitsama, 3+3 realiste ristmike variandiga, siis eelkõige tipptundidel ja suurema koormusega liiklussuundades oleks oht, et liiklus ummistub," selgitas Antov. "Liikluse ülekoormus sellel suhteliselt lühikesel, 200-meetrisel lõigul ulatuks 3+3 realise ristmiku variandi puhul umbes 20-30 protsendini liiklusvoost, mis tipptunnil ühe fooritsükliga ristmikku ei läbi ja peab jääma ootama järgmist fooritakti.“

Pikenevad ooteajad

"Selle tulemusena pikenevad ooteajad märgatavalt ja on oht, et lühikesel lõigul asuvad ristmikud hakkavad üksteise toimimist segama,"lisas Antov. "Laiema variandi ehk 4+4 ristmike puhul on ummistumise tõenäosus üsna nullilähedane," selgitas professor.

TalTechi mehhaanika ja tööstustehnika instituudi professoril Dago Antovil paluti teha liiklustehniline võrdlus, mis puudutas suhteliselt kitsast lõiku, kolme ristmikku.

Antov täpsustas, et ei ole korrektne rääkida Reidi tee kitsamast ja laiemast variandist, sest tema analüüs ja arvutused puudutavad mitte Reidi teed tervikuna, vaid üksnes kolme lähestikku paiknevat ristmikku.

Professori sõnul on üks neist Reidi tee ja Narva maantee ristmik, mida praegu füüsiliselt veel ei eksisteeri. "Teine sõlmpunkt on reguleeritud jalakäijate ülekäik Russalka ja Kadrioru pargi vahel ja kolmas see, mida tunneme Russalka ristmikuna – Pirita tee ja Narva maantee ühendus,"ütles Antov.

Linnavalitsus väldib ummikuid

Tallinna linnapea Mihhail Kõlvart ütles täna pressikonverentsil, et linnavalitsus pole veel teinud otsust, kumba varianti eelistatakse, kuid märkis siiski, et laiem Reidi tee oleks kasulik.

 "Peame vabandama inimeste ja kodanikuühenduste ees, kui linnavalitsus peaks otsustama Reidi tee esialgse ehitusprojekti kasuks ning ehitama laiema tee,"ütles Kõlvart. "Linnavalitsus teeb sellise otsuse, mis väldiks ummikuid ja tagaks sujuvama liikluse."

Kõlvart ütles, et ta kohtub järgmisel nädalal rühmitusega Merelinna Kaitseks, kellega Tallinna linn sõlmis mullu kokkuleppe vähemate sõidradadega Reidi tee ehitamiseks.

"Püüan neile selgitada, milline on linna seisukoht,"ütles Kõlvart, kelle sõnul peab linna otsus olema mõistlik, mitte emotsionaalne. "Peame vabandama, et teine (rühmitusega allkirjastatud - toim.) versioon ei olnud piisavalt läbimõeldud."

Kõlvart ütles, et otsus peab tulema selline, et see on mõistlik. Tema peab mõistlikumaks esialgset Reidi tee ehitusprojekti, mis nägi ette rohkem sõiduradu Kadrioru ja Russalka piirkonnas, sest nii välditaks ummikuid ning kahju keskkonnale oleks väiksem.

Kõlvarti sõnul on praegune olukord liikluses selline, et igal aastal lisandub Tallinnas umbes viis protsenti sõidukeid.

"Reidi tee peab aitama vähendada liikluskoormust kesklinnas ja seda eelkõige transiitliikluse osas,"ütles Kõlvart.

 

4 kommentaari

Laadimine...Laadimine...
Laadimine...Laadimine...