Tübingeni linnapea: tasuta ühistransport on soodsaim viis õhku puhtamaks muuta

"Me peame linnades õhukvaliteeti parandama, tasuta ühistransport on soodsaim viis õhu puhtust tõsta," ütles tänasel tasuta ühistranspordi rahvusvahelisel konverentsil Tübingeni linnapea Boris Palmer. "Kui maksab rohkem see, kes võtab autot kasutades linnas rohkem ruumi, siis on see õiglane," viitas ta nn transpordimaksu sisseseadmise vajadusele.

Pilt: Scanpix

Tübingeni linnapea: tasuta ühistransport on soodsaim viis õhku puhtamaks muuta

Virkko Lepassalu

"Me peame linnades õhukvaliteeti parandama, tasuta ühistransport on soodsaim viis õhu puhtust tõsta," ütles tänasel tasuta ühistranspordi rahvusvahelisel konverentsil Tübingeni linnapea Boris Palmer. "Kui maksab rohkem see, kes võtab autot kasutades linnas rohkem ruumi, siis on see õiglane," viitas ta nn transpordimaksu sisseseadmise vajadusele.

Tübingen on Lõuna-Saksamaa 87 000 elanikuga linn ja seal tehakse Palmeri sõnul 20 miljonit sõitu aastas. Linnapea sõnul võib Tübingeni ühistransporti pidada üsna eesrindlikuks, sest käigus hoitakse ka ööbusse.

"Me arutame seda tasuta ühistranspordi teemat juba kaheksa aastat, seega juba enne, kui Tallinn selle juurutas, kuid meie arutelud olid aeglasemad kui Eestis. Kahjuks," rääkis Palmer, tehes ühtlasi komplimendi Eesti e-lahenduste kohta.

"2011 hakkasime seega teemat arutama ning hindasime erinevaid mudeleid. Viimasel aastal arutasime seda ka volikogus ja nüüd tuleb otsustada." Tema sõnul nõuaks piletivaba sõidu võimaldamine linnakassast 15 miljonit eurot aastas, mis poleks 300 miljoni eurose linnaeelarve juures ületamatu, kuid siiski suur summa. Siiski võetakse tasuta ühistransport Palmeri arvates ka Tübingenis suure tõenäosusega kasutusele, sest Saksamaa seisab silmitsi Euroopa Komisjoni algatatud õhusaastet puudutava kohtuasjaga, millega seoses tuleb hakata rakendama kiireid võtteid õhu puhtamaks muutmiseks.

"Meil käivad hetkel läbirääkimised föderaalvalitsusega, et ehk nemad kataksid 9-10 miljonit eurot aastas vaja minevast 15 miljonist eurost," rääkis Palmer. "Mina olen positiivselt meelestatud ja on suur võimalus, et keskvalitsus meid toetab. Me peame linnades õhukvaliteeti parandama, tasuta ühistransport on soodsaim viis õhu puhtust tõsta."

Tema sõnul on ühe mudelina arutusel ka sotsiaaldemokraatide pakutud n-ö poolik variant ehk nädalalõppudel saaksid kõik tasuta sõita, nädala sees mõned vähem kaitstud elanikegrupid ja ülejäänud poole hinnaga. "Mina eelistaksin sellist süsteemi nagu Pariisis, kus on lisamaks, aga kahjuks liidumaa õigus seda meil kehtestada ei luba. Kui maksab rohkem see, kes võtab autot kasutades linnas rohkem ruumi, siis on see õiglane," lisas Palmer.

 

 

Laadimine...Laadimine...