Uutes rongides on pehmemad istekohad ja joogi-söögi alad

"Uutes rongides on senisest rohkem istekohti nii tavaklassis reisijatele kui ka 1. klassi alas, mis on eraldatud uksega. Arvestatud on ka reisijate senise tagasisidega, et kõik istmed oleksid pehmemad ning mugavamad," rääkis Elroni juhatuse esimees Merike Saks.

Pilt: Škoda pakutud rongi esialgne kujundus, tegu ei ole lõpliku disainlahendusega!

Uutes rongides on pehmemad istekohad ja joogi-söögi alad

Toimetaja: Sandra Lepik

"Kuna sõiduajad tulevikus lühenevad, siis suurt toitlustust rongis pakkuma ei hakata – küll aga on edaspidi kergemad vahepalad ja ka soojad joogid kättesaadavad," sõnas Elroni juhatuse esimees Merike Saks.

Täna kuulutas Elron välja uute reisirongide hanke võitja – uued rongid toodab Elronile Tšehhi ettevõte Škoda Vagonka. Hankelepingu tulemusel saab Elron kuus kahesüsteemset elektrirongi optsiooniga tellida tulevikus veel kümme täiendavat rongi.  

 Hankepakkumuse esitas kaks rongitootjat – praeguste rongide tootja Stadler ja lõunanaabritele, lätlastele, ronge ehitav Škoda. Parimaks pakkujaks osutus Škoda.

Saks sõnas, et Škoda kui hankelepingu võitja toodab esialgu kuus kahesüsteemset elektrirongi, mis tänaste plaanide kohaselt hakkavad sõitma Tallinna-Tartu elektrifitseeritud raudteelõigul, mis valmib detsembriks 2024. "Uued rongid annavad suure panuse keskkonnasõbralikuma transpordiühenduse loomisesse ning loodetavasti leevendame nende liinile jõudmisega ka senist koormust Eesti ühel populaarseimal rongiliinil," selgitas Saks. 

Uutes rongides saab olema rohkem nii iste- kui rattakohti

"Uutes rongides on senisest rohkem istekohti nii tavaklassis reisijatele kui ka 1. klassi alas, mis on eraldatud uksega. Arvestatud on ka reisijate senise tagasisidega, et kõik istmed oleksid pehmemad ning mugavamad," tõi Saks esile ja lisas, et planeeritud on ka teisaldatavad istmed, mis võimaldavad paindlikumalt reisijate ootustele ja vajadustele reageerida. "Nii saame suvekuudel teisaldatavate istekohtade arvelt rohkem ruumi luua jalgratastele, sügistalvisel perioodil aga võimaldada rohkematel reisijatel istuda," kirjeldas Saks. 

Elroni juhatuse esimees rõhutas, et kuigi rongis on rohkem istekohti, on Škoda rongides senisest enam arvestatud ka ratastoolis, lapsevankri ja rattaga reisijaga. "Kui senistes rongides on lapsevankriga, ratastooli või rattaga reisijatele mõeldud rongi C-ala, siis uutes rongides on neid kohti rohkem ehk reisijad saavad valida ka sisenemiseks sobivama ukse," rõhutas Saks. 

Uuendusena luuakse tellitavatesse rongidesse kõikidele reisijatele mugavalt ligipääsetav joogi-söögi ala. "Kuna sõiduajad tulevikus järk-järgult lühenevad ning Eestis on vahemaad üpris lühikesed, siis suurt toitlustust rongis pakkuma ei hakata – küll aga on edaspidi kergemad vahepalad ja ka soojad joogid kättesaadavad," sõnas Elroni juhatuse esimees.

Joogi-söögi alad

Hankepakkumisi hinnati 11 erineva kriteeriumi alusel. Sealhulgas võrreldi rongide maksumust, parameetreid, energiakulu, hooldusmaksumust, istekohtade arvu ja kiirendust. Škoda pakkumine osutus parimaks nii hinna kui ekspluatatsioonikulude poolest.

Tellitavad elektrirongid on kahesüsteemsed, nendega saab sõita nii vanas kontaktvõrgu alas kui ka uutel planeeritavatel elektrifitseeritud raudteelõikudel. Vajadusel saab Škoda ehitatavaid ronge ka tänaste Stadleri rongidega kokku haakida. 

Kuue rongi maksumus on 56, 2 miljonit eurot, mis sisaldab rongi tootmishinda ja ka 5 aastat ekspluatatsiooni kindlustavat hooldusvaruosade ja -materjalide paketti.

Rongide üleandmise aeg on 2024. aasta teises pooles ning reisijaid asuvad need teenindama 2024. aasta lõpus.

Laadimine...Laadimine...